Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi har med hund på utenlandstur

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-13, 18:02   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tettpakket med unger og voksne, at hundetiss ikke kan tørkes opp osv. Jeg trodde det var en selvfølge at ikke hunder var tillatt på slike steder, både av hensyn til dyret og andre mennesker. Nå vet jeg at det er ok i utlandet.

Mulig jeg ser annerledes på dette etter å selv ha blitt hundeeier. Jeg ville helst ikke tatt med hunden i parker av hensyn til den selv, men hvis det framstod som den beste løsningen, kunne jeg fint tatt henne med i parker der det er store grøntområder, noe mange har. Jeg ser som sagt annerledes på dette nå, antakelig, for det er først etter at jeg fikk hund jeg oppfatter mange som relativt hundefiendtlige. Jeg ville selvsagt ikke tillatt hunden å tisse overslt. Gjør hunder det? Hannhunder muligens. Min hund ville aldri tisset et sted med masse folk, jrg ville funnet et grønt område lengst mulig fra andre folk, tror jeg. Og hun ville kanskje tisset en gang eller to.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:04   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Nå er vi ikke særlig mye i parker, da, bortsett fra en årlig tur til kongeparken. Jeg ville uansett, for min egen del, ikke oppsøkt tettpakkede parker. Hunden får forresten verdifull sosial trening på steder med annerledes lyder og mye folk, men alt med måte, så klart.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:17   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Er man blant de relativt hundefiendtlige om man ønsker at hunder ikke blir tatt med i typiske fornøyelsesparker?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:23   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er man blant de relativt hundefiendtlige om man ønsker at hunder ikke blir tatt med i typiske fornøyelsesparker?

Nei, aldeles ikke nødvendigvis. Det var generelt ment. Jeg mente at jeg har lett for å oppfatte flere folk som negative til hunder etter jeg selv fikk hund. Det er altså jeg som har endret meg, det var poenget mitt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:24   #25
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er man blant de relativt hundefiendtlige om man ønsker at hunder ikke blir tatt med i typiske fornøyelsesparker?

Jeg har hund, og jeg syns ikke hunder i fornøyelsesparker er nødvendig. Jeg skjemmes mer av store enn små hunder, men syns egentlig at alle kan være hjemme.

Min hund tisser der det er grønt - og der det har tisset noen andre før han... Så lenge vi er ute selvsagt, inne tisser han ikke - uansett hva andre har gjort før.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:31   #26
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Jeg tror de færreste hunder egentlig trives i en fornøyelsespark og jeg tror heller ikke de nødvendigvis synes det er veldig stas å bli dratt med på bilferie i halve Europa heller. Jeg har hatt hund i årevis, men hadde de sjelden med på den type ferie. Mine var på kennel eller hos familie når vi dro på menneskeferie og det fungerte veldig bra for alle parter.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:33   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Jeg reagerer på hunder på stranda også. Hovedproblemet i fornøyelsesparker er jo at man ikke kan holde seg unna folkemengdene på et vis. Hadde man gått i utkanten av parken med hunden hadde det jo ikke vært noe problem, men hunder blir stresset av folkemengder og folkemengder blir stresset av hunder, ergo er det ingen god kombinasjon. Jeg tror hundeeiere ofte underestimerer den avstanden folk må ha til dyret før man føler at det er på betryggende avstand. Og jeg mistener at hunden av og til er mer enig med motparten enn med sin egen eier.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:34   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Jeg er enig i at det som regel er best for hundrn å bli hjrmme, og jeg ville jo heller helst ikke ha tilbragt hele parkbesøket i utkanten av parken, men jeg kan altså ikke se noe prinsipielt galt med å tillate dem å komne inn, så sant parken er egnet til det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 21:49   #29
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Vil bare si at det ikke var tettpakket med folk i parken vi var i, og mye av tiden ble tilbragt på en benk på en gressplen hvor vi satt å kikket på livet rundt oss. Vi har virkelig lagt alt til rette for at dette skal bli en ferie hvor også hunden vår har det fint. Parken var nok ikke høydepunktet for henne men mye annet har vært veldig kjekt, og hun er helt rolig, sover godt, spiser godt og er som vanlig egentlig.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no