Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva gjør vi i sommerferien

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-15, 09:43   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Hva gjør vi i sommerferien

Jeg trenger fantasihjelp.

Vi er to voksne og fire barn og potensielt en voksen til pluss en hund. Vi har en uke vi skal ha ferie samlet - uke 30. Uka strekker seg fra søndag til søndag, mulig vi kan være litt fleksible.

Siden det er uke 30, sliter jeg med å finne et hus vi kan leie. Vi har ikke lyst til å kjøre for langt, vil gjerne ha mulighet til å bade og kose oss og frihet til at ungene kan løpe til og fra.

Jeg har lett etter hus å leie til øyet blir stort og vått, vi har lekt med tanken på båt og vi står liksom litt fast. Det eneste jeg vet er at jeg ikke vil belage oss på å pakke bil og kjøre litt hver dag og jeg tenker at fjelltur skal vi gjøre med noen barn uka etter.

Hva ville du funnet på? Barna er 7, 10, 11 og 11.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 10:08   #2
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Du vet jo hva jeg ville gjort og skal gjøre i uke 30. Hva med noe sånt: Til leie svenska västkusten

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 10:15   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Jeg vet hva jeg ville gjort om jeg var deg, også!
Jeg skal fortsette å lete hus i det området, det er bare så utrolig vanskelig å finne et bra hus for alle - samt at de leies ut fra lørdag til lørdag, og det tror jeg ikke vi får til. En uke samlet lager litt ekstra utfordringer.

Jeg har lavvoo - kanskje jeg vet hvor jeg skal.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 10:29   #4
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Noen du kjenner kan kanskje hente nøkkelen på en lørdag hvis det trengs? Og så campe hos kjente lørdag til søndag?

Vi har plass til lavvo på plenen vår, vi hadde campingvogn der i fjor. Det er også mulig å ha lavvo oppe på berget 30 meter bak hytta vår, eneste problemet er tilgang på sanitærfasiliteter og ferskvann.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 10:41   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Bare tulla, altså. Jeg kan love deg at lavvooboing med denne gjengen er uaktuelt en uke.

Nøkkel og sånt ordner vi, og det er jo bare å reise hjem på lørdag. Tipper jeg kan få snappet til meg unger i forkant, også.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 10:48   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Daftø utenfor Strømstad har de søndag-søndag på hytter i ferien. Feriehus er stort sett lørdag-lørdag ellers, så det er nok derfor du sliter sånn med å finne hus. Og i uke 30 er det fellesferie i Norge og mange har fri og mye er booket for lenge siden av det som er mulig. Mange normenn drar jo til Sverige og Danmark også, så samme problemet der. I alle fall på Daftø må en bestille i januar om det skal være håp i fellesferien og kunne velge det man vil. Ser de har 4-personers hytter ledig fortsatt, men alle de større hyttene er bortleid for lenge siden. Og det samme gjelder sikkert mange andre steder.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 11:35   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Det er akkurat det som er utfordringen, Elisabeth. Og i år har vi ikke hatt mulighet til å lete hytte før nå, for vi har rett og slett ikke visst når hvilken periode vi skal ha ferie. Jeg leter etter hus fra lørdag, jeg, men det er ikke stort å finne.

Jeg VET jo dette, men nå er vi engang her, og jeg klarer ikke å finne på noe lurt hyggelig vi kan gjøre. Og så vil jeg så gjerne gjøre noe som er hyggelig når vi bare har en uke sammen.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 11:50   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Det er veldig fint på Daftø for unger i alle aldre. Alle mine 3 unger elsker å være der selv om de nå er 8, 11 og 12. Dere kan jo leie to stk. 4-mannshytter ved siden av hverandre. Det er ledig søndag-søndag. Men hyttene der er ganske dyre i fellesferien, men det er det vel mange steder. Vi skal dit en uke i sommer, men vi har med digert telt og bestilt oss campingvogn plass med strøm ikke langt fra ene sanitæranlegget.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 17:20   #9
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Hvilket område leter du og hva er budsjettet?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 18:03   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Hvor langt gidder dere å kjøre? I tid. Kan det være ved ferskvann?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 18:45   #11
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Jeg bor i Oslo-ish, jeg tenker tre timer eller under er ideelt, men jeg er ganske åpen for å kjøre litt til. Vann er vann, det kan godt være uten salt.

Budsjett- snakker vi hytteleie, kanskje 15 000. Er det andre ting kan det være mer. Jeg er ganske åpen på det også, egentlig.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 18:45   #12
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Dere er greie, forresten!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 17:52   #13
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.440
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

I Danmark pleier det å være mulig å leie sommerhus fra lørdag til lørdag Been there, done that...

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 17:59   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Vi har funnet et hus rett sør for Strömstad, nær sjøen, plass til alle og bare lykke. Lørdag til lørdag, så vi får se om jeg må en tur opp og ned for å hente jentene mine. Tror egentlig ikke det er langt fra dere, Kaprifol.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 09:09   #15
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Så moro, Sol! Det er nok ikke langt fra oss. Sender deg en PM.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 09:40   #16
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør vi i sommerferien

Du har sjekket Finn.no sin feiehusseksjon ja? Der dukker det gjerne opp hus utover våren også , når etternølerne får lagt ut. Jeg leide hus ved Kristiansand midt i fellesferien i mai et år.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no