Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-16, 09:33   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

... Jeg er litt lei av vanlig, norsk tacotilbehør.

Syltet løk står på programmet i allefall (god, rask oppskrift? Jeg finner ikke igjen min!), også har jeg et kålhode slik at jeg kan lage coleslaw.

Annet? Jeg har også ei potte koriander. Pico de gallo, kanskje?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 09:36   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Mitt forslag var coleslaw. Og så pleier vi å ha stekte potetbåter til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 09:37   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Stekte potetbåter var en god idé, Hiawata liker det godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 09:43   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Jeg lager pulled pork salat. Masse grønnsaker, gjerne noe crunch. Jeg synes pulled pork blir for mektig med annet tilbehør.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 09:50   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Godt med pitabröt til, ogsaa. Man putter bare salatgreiene, pulled pork-en og whatever inni. Men potetbaater er kanskje litt mer middag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 09:52   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Hjemmebakte pitabrød
Dressing av cremefraiche, rødløk, agurk og syrlig eple
Spinat
Stekte tomatskiver

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 10:04   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Pulled pork burger med coleslaw og stekte båtpoteter er veldig godt!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:13   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Vi har nylig spist pulled pork nachos, som var veldig godt, men kanskje ikke langt nok unna taco for deg? Jeg strødde nachochips utover et stekebrett, pulled pork oppå og så revet ost før alt gratineres i ovnen. Det serverte jeg med salat, pico de gallo, guacamole og rømme.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:44   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Jeg tror husets yngste vil ha det burritostyle, husets eldste enten burritostyle eller med buns, og jeg vil helst ha det med salat. Så det må være noe tilbehør til det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:05   #10
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Aner ikke om det passer til, men maisstuing er veldig godt synest jeg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:20   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Jeg har ingen gode forslag, men jeg lurer på hvordan du lager kjøttet? Jeg vet jo at det egentlig er en eviglang prosess som involverer røyking over hickoryved, men jeg antar at du har en enklere løsning du kanskje vil dele med meg?

Jeg synes forresten søtpotetfriies/båter er vidunderlig tilbehør til pulled pork.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:25   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Aner ikke om det passer til, men maisstuing er veldig godt synest jeg.

Åh, nam, det var en god idé!

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg har ingen gode forslag, men jeg lurer på hvordan du lager kjøttet? Jeg vet jo at det egentlig er en eviglang prosess som involverer røyking over hickoryved, men jeg antar at du har en enklere løsning du kanskje vil dele med meg?

Jeg synes forresten søtpotetfriies/båter er vidunderlig tilbehør til pulled pork.

Akkurat i dag er det ferdiglaget fra tulip som blir servert. Det var salg på Rema.

Men ellers bruker jeg trykkoker!

  • Svinekjøtt, hele stykker, eller biter. Trenger ikke være dyrt kjøtt
  • BBQ-krydder. Enten hjemmelaget eller ferdigblandet. Jeg bruker ofte en fra Bone Suckin’
  • BBQ-saus. Også denne fra Bone suckin’, men det finnes mange gode oppskrifter der ute
  • Vann
  • 1/2 hakket løk
  • 2-3 hvitløksfedd
  • Krydder etter smak. Jeg tilsatte litt ekstra cayennepepper.
  • Olje til steking
Gni kjøttet med BBQ-krydder og evt. annet krydder og brun det i bunn av trykkokeren. Sleng oppi hakket løk og hvitløksfedd. Ta ut kjøttet og hell oppi like deler BBQ-saus og vann, ca 2-3 dl av hver. Sett oppi dampinnsatsen, legg kjøttet oppi den og sett på lokket. Kok under trykk i en time.
Ta ut kjøttet og riv det i strimler med to gafler. Legg det i en bolle og bland med sausen. Voila! Kjøttet kan godt fryses i porsjonsposer.


Du kan godt legge kjøttet oppi sausen også, men det hender det blir litt brent under da.


__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 18:42   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Om du ikke har smakt det ferdige fra Tulip før, så vil jeg advare om at det er veldig salt. Det kan være verd å ha i mente mtp. tilbehør.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 18:51   #14
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Her er listen over tilbehør vi bruker:

- steikte potetbåter
- steikt søtpotet
- søtpotetmos el rotmos
- syrlig cole slaw
- steikt eller kokt maiskolbe
- pitabrød
- salat med crispi-salat, agurk, grønt eple og sukkererter
- salat med tomat og rødløk
- mac & cheese

Ikke alt samtidig da.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 19:10   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg med dagens pulled pork?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Om du ikke har smakt det ferdige fra Tulip før, så vil jeg advare om at det er veldig salt. Det kan være verd å ha i mente mtp. tilbehør.

Takk for advarselen, har dog spist allerede. Det var salt, ja! Det ble guacamole, chili-cheddar, bønner, pico de gallo og de vanlige grønnsakene. Tiden strakk ikke helt til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no