Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode glutenfrie raspeballer (komle)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-16, 20:13   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Gode glutenfrie raspeballer (komle)

Gir 8-10 baller.

500g poteter
150g sellerirot
150g glutenfritt mel
1ts havsalt

Kok 1/3 av potetene (200g), når de er ferdig kokt måler du opp melet og 1ts salt. Rasp poteter og sellerirot (bruk fin rasp, potetene oksiderer raskt så ha de direkte i melet). Mos de kokte potetene og ha i bollen. Rør/elt sammen, form baller og ha i kokende vann (det samme vannet som saltkjøttet gir ekstra god smak, alternativt 1ts salt og 1ss smør/margarin i vannet).

Koketid: 30-40 minutter.

Jeg brukte Toro Glutenfri melblanding. Hadde i sellerirot for å komme nærmere bygg-smaken i glutenholdige raspeballer. Jeg spiser ikke glutenfritt så jeg prøvde begge sorter, jeg likte de glutenfrie best.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 20:20   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode glutenfrie raspeballer (komle)

Jeg har alltid brukt jyttemel

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
glutenfritt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no