Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-16, 20:06   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Vi skal feire jula på Skedsmokorset.

Finnes det gode grunner for at jeg heller bør vurdere å kjøre fremfor å ta tog ned og fly opp? Finnes det bedre grunner for at jeg heller bør gå for tog og fly? Jeg skulle nemlig gjerne kjørt ned, men tror ikke jeg tørr. Bruker veiene å være bra vinterstid? Jeg skjønner at jeg ikke kan vite nå om det blir snøkaos eller ikke. Hva ville du ha gjort? Gode argument for å kjøre er bedre plass til det vi skal ha med oss, vi kan stoppe når vi vil og det er langt rimeligere.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:08   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Gode argument for å kjøre er bedre plass til det vi skal ha med oss, vi kan stoppe når vi vil og det er langt rimeligere.

Ja nettopp. Hvorfor skulle du da ikke kjøre? Veiene er vel av landets beste, og det er ikke fare for stenging eller snøras eller slikt som jeg ville bekymret meg over hvis jeg skulle kjøre til Alta i jula.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:09   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Hades definitive kjørt. Kort og grei tur.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:10   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja nettopp. Hvorfor skulle du da ikke kjøre? Veiene er vel av landets beste, og det er ikke fare for stenging eller snøras eller slikt som jeg ville bekymret meg over hvis jeg skulle kjøre til Alta i jula.

Gode argumenter for å ikke kjøre er nemlig at min største frykt er dødsulykker i trafikken.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:13   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Det spørs vel litt på fjelloverganger som du må over. Er de ofte stengt?
Min beste venninne bor i Bergen og de har vært hos oss de to siste nyttårshelgene. De må over Hardangervidda, det har gått men har vært veldig usikkert i forkant men det er bare å kjøre på og håpe det beste.

Jeg er pinglete på langkjøring men har mann som kjører da. Er dere flere som kan bytte på kjøringen? Det ville iallefall vært avgjørende for min del.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:15   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det spørs vel litt på fjelloverganger som du må over. Er de ofte stengt?
Min beste venninne bor i Bergen og de har vært hos oss de to siste nyttårshelgene. De må over Hardangervidda, det har gått men har vært veldig usikkert i forkant men det er bare å kjøre på og håpe det beste.

Jeg er pinglete på langkjøring men har mann som kjører da. Er dere flere som kan bytte på kjøringen? Det ville iallefall vært avgjørende for min del.

Tror det langt oftere er stengt over Dovrefjell enn Østerdalen, og den reisen er også lengre, så valget faller nok på Østerdalen. Vil være bare jeg og vesla som reiser, så bare meg som kjører. Kanskje jeg skal ordne slik at min bror også blir med og feirer der nede så kan han kjøre.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:16   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Føret vet man aldri hvordan blir. Vi har opplevd alle varianter på den strekningen. Kolonne, stengte veier, glatt og helt fint.

Da vi reiste strekningen pluss pluss i jula for to år siden tok vi tog. Det var genialt. Jeg skal gjenta det på nyåret. Å kjøre langt med bil er helt pyton synes jeg, ekstra pyton vinterstid. På toget trives ungene og jeg bruker tiden til å lese.
Påliteligheten til NSB er litt ymse, men det funker stort sett greit.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:18   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Tror det langt oftere er stengt over Dovrefjell enn Østerdalen, og den reisen er også lengre, så valget faller nok på Østerdalen. Vil være bare jeg og vesla som reiser, så bare meg som kjører. Kanskje jeg skal ordne slik at min bror også blir med og feirer der nede så kan han kjøre.

Om E6 er stengt på grunn av uvær er forholdene såpass kjipe over Kvikne at jeg foretrekker å utsette reise om jeg kan. Kvikne-Ulsberg stenges sjeldent, men blir dobbelt så trafikkert og kan være hard i sånt vær.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:21   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Den strekningen synes jeg er veldig grei. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøre den fremfor å ta tog eller fly.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:23   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Enda en fordel med å kjøre selv er at vi kommer frem mye tidligere enn om vi skal ta tog. Kjenner jeg må tygge litt på dette. I beste all er det jo helt snøfritt hele jula.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:30   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Vi kjører tur/retur Trøndelag hvert år, tidligster vi kjører opp er påske pga været, og mye elg i Østerdalen.
I ditt tilfelle ville jeg tatt fly/tog.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:35   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Null stress å kjøre. Tog er mer miljøvennlig, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:39   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Jeg ville uten tvil ha kjørt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:39   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Null stress å kjøre. Tog er mer miljøvennlig, da.

Ja, jeg vet. Og så langt mer avslappende. Ulempen er at vi kommer så "sent" frem på lillejulaften, men det er et alternativ.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:42   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Er det så pes med tog altså? Ville valgt det om jeg var alene. Ville synes at det måtte være mye mer behagelig enn å kjøre alene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:43   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Hva med å reise med fly ned og tog hjem?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:47   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Jeg har kjørt Kvikne - Ulsberg alene to ganger i mørke, på snø, is, og i kraftig vind. Brøytepinnenne er delvis dårlig. Frister absolutt ikke. Men uten barn, i dagslys og med god bil er det ingen problem. Men så trives jeg best i Oslo.

De togene som bruker 6,45 t, ca kl 08 fra Oslo eller 09 fra Trondheim er veldig behagelige, og billige.

Sist vi kjørte Oslo - Trondheim t/r kostet det 800,- i drivstoff og 450,- i bompasseringer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 20:54   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Jeg hadde definitivt tatt toget, hvis det hadde vært mulig å få med det jeg trengte. Mye mer komfortabelt. Både Dovre og Kvikneskogen kan være lunefullt. Men skulle jeg kjørt hadde det blitt Østerdalen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 21:29   #19
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Grei strekning å kjøre synes jeg. Vi kjører alltid Østerdalen. Men om du gruer deg så er det jo bare å ta toget. Men da ville jeg kjøpt billetter om ikke så lenge. Jeg liker å kjøre bil så jeg hadde nok kjørt om jeg skulle hatt med meg mye.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 21:30   #20
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøre Trondheim-Oslo t/r i jula?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det så pes med tog altså? Ville valgt det om jeg var alene. Ville synes at det måtte være mye mer behagelig enn å kjøre alene.

Nei, nei. Så svaret mitt over kanskje var litt villedende. Jeg mente å svare at tog er mer avslappende. Men vi kommer frem litt senere enn ønskelig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no