Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkle og populære langpannekaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-17, 01:06   #21
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kjære vene. Nå har jeg sittet en hel dag og fundert på hva som er gleden med lange pannekaker.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-17, 01:44   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Den ultimate langpannekaken er jo Dronningkvadrater, som var SJOKOLADEKAKEN da vi var stjerner i barnebursdag selv. Utrolig enkel, nesten like enkel som Toro, og mye bedre.

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/dronningkvadrater

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-17, 08:54   #23
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Jeg synes ofte det blir for mye sjokoladekaker, så når vi skal levere kake baker jeg ofte denne:
http://www.detsoteliv.no/oppskrift/skuffekake
Den faller alltid i smak, og blir borte fort.
Det er jo en hverdagslig kake, men iom at den er så god synes jeg ikke det gjør så mye.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-17, 16:48   #24
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vi (les: Frøkna) baker alltid vaniljekaka som det ligger oppskrift på her inne. Den er superpopulær; blir alltid utsolgt på brytestevner, og alltid oppspist når hun har med på skolen (ordenselev i klassen baker kake og har med hver fredag, og hvis hun våger å ta med noe annet enn vaniljekaka blir de andre sure).

Kan noen linke til oppskrift? Jeg skal bake til korpsfestival neste helg, er lei av sjokoladekake!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-17, 17:05   #25
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Denne treffer uansett hvordan du leser langpannekake, Mav.

http://matmedmarith.blogg.no/1331889...ke_i_lang.html

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-17, 17:12   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Denne treffer uansett hvordan du leser langpannekake, Mav.

http://matmedmarith.blogg.no/1331889...ke_i_lang.html

Åh, wow, den så jo ordentlig god ut til og med!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 10:42   #27
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Jeg ble så inderlig lei av sjokoladelangpannekaker på et tidspunkt, så jeg baker alltid sitronkake eller karamellkake når jeg skal ha langpannekaker.

Sitronkaka er veldig rask, kan også bare røres raskt sammen for hånd. Og du kan jukse og ta ferdigpresset sitron på flaske (men da ville jeg tatt alle 4 dl med sitron). Også er den veldig saftig og holder seg fint i et par dager.

Du kan ta melisglasur med sitron, eller smørkrem med sitronessens, eller noe helt annet som glasur. Eller bare sikte melis over.

Press fire sitroner, det blir ca. 2 dl sitronjus, og fyll på med eplejus til det når 4 dl. (Mer sitron hvis du vil ha kraftigere sitronsmak). Riv skallet på to av sitronene. Ha dette i en gryte, og smelt 400 gram smør i væsken. La avkjøle litt til den er lunken.

Ta 9 dl hvetemel, 2 ts natron, 8 dl sukker og bland. Ha i smør/jus og bland godt.

Pisk sammen fire egg og et beger lettrømme, og ha i blandingen.

Ha i langpanne (bruk bakepapir) og stek ved 180 grader i 35 minutter til den er tørr på prøvepinne.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 11:33   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg synes ofte det blir for mye sjokoladekaker, så når vi skal levere kake baker jeg ofte denne:
http://www.detsoteliv.no/oppskrift/skuffekake
Den faller alltid i smak, og blir borte fort.
Det er jo en hverdagslig kake, men iom at den er så god synes jeg ikke det gjør så mye.

Akkurat den skulle jeg inn og anbefale også! Var ikke heldig med den sagnomsuste vaniljekaka, som endte opp rå hos meg etter dobbel steketid, men denne likner litt, blir alltid vellykket og alle liker den. Enkel, lys kake med sukker og kanel på toppen, altså.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 12:02   #29
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg ble så inderlig lei av sjokoladelangpannekaker på et tidspunkt, så jeg baker alltid sitronkake eller karamellkake når jeg skal ha langpannekaker.

Sitronkaka er veldig rask, kan også bare røres raskt sammen for hånd. Og du kan jukse og ta ferdigpresset sitron på flaske (men da ville jeg tatt alle 4 dl med sitron). Også er den veldig saftig og holder seg fint i et par dager.

Du kan ta melisglasur med sitron, eller smørkrem med sitronessens, eller noe helt annet som glasur. Eller bare sikte melis over.

Press fire sitroner, det blir ca. 2 dl sitronjus, og fyll på med eplejus til det når 4 dl. (Mer sitron hvis du vil ha kraftigere sitronsmak). Riv skallet på to av sitronene. Ha dette i en gryte, og smelt 400 gram smør i væsken. La avkjøle litt til den er lunken.

Ta 9 dl hvetemel, 2 ts natron, 8 dl sukker og bland. Ha i smør/jus og bland godt.

Pisk sammen fire egg og et beger lettrømme, og ha i blandingen.

Ha i langpanne (bruk bakepapir) og stek ved 180 grader i 35 minutter til den er tørr på prøvepinne.

Er den til stor langpanne?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 12:04   #30
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Legger inn denne her også, jeg. Folk som ikke liker kake har blitt forsinket til møte pga. denne.

300 gr margarin
4 dl sukker
4 egg
8 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
2 ts kanel
4 godt modne bananer
200 gr. kokesjokolade, hakket i biter
(ca. 100 gr. valnøtter, grovhakket)

• Varm opp ovnen til 175°c.
• Smør en langpanne. (Kan evt. også kles med bakepapir for å gjøre det enklere å få den ut av formen.)
• Rør smør og sukker hvitt.
• Ha i egg, hvetemel, bakepulver, vaniljesukker, kanel.
• Mos bananene med en gaffel og ha i røren.
• Sleng i (valnøtter og) sjokolade, og hell røren i formen.
• Stekes i ca. 45 minutter. (Avkjøles noe før den tas ut av formen.)

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 12:15   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kjære vene. Nå har jeg sittet en hel dag og fundert på hva som er gleden med lange pannekaker.

Hahaha! Jeg også!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 13:14   #32
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Lange pannekaker høres jo genialt ut, da trenger man bare ha på sukker og rulle sammen én gang, og slipper å få kliss på fingrene så mange ganger.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 13:32   #33
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Akkurat den skulle jeg inn og anbefale også! Var ikke heldig med den sagnomsuste vaniljekaka, som endte opp rå hos meg etter dobbel steketid, men denne likner litt, blir alltid vellykket og alle liker den. Enkel, lys kake med sukker og kanel på toppen, altså.

Jeg prøvde den vaniljekaka i går, skal være fredagkake på jobb, den ser litt flatere ut enn jeg hadde håpet, men prøvesmakte et hjørne og den var god på smak og ikke rå. Men veldig søt da, litt i overkant, både sukker, vaniljesaus og perlesukker på toppen... Lurer på om jeg reduserer sukkerinnholdet litt til neste gang.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 17:26   #34
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Det blir Lille*My sin kake denne gang, men her er det jammen mange gode tips altså!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 17:54   #35
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Kan noen linke til oppskrift? Jeg skal bake til korpsfestival neste helg, er lei av sjokoladekake!

Her er den, Addison

Noen ganger tar jeg epler i terninger, rister de i kanel og perlesukker på halve eller hele. Nydelig saftig kake - både som eplekake og vaniljekake Den kan vel strengt tatt varieres akkurat som det passer.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 18:16   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nei, det er kanel og sukker på den.

Den er nydelig, ja. Alle liker den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 18:19   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Den er nydelig, ja. Alle liker den.

Ikke alle, det er noen i min omgangskrets som ikke er overvettes begeistret for den.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 18:24   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ikke alle, det er noen i min omgangskrets som ikke er overvettes begeistret for den.

Jeg synes ikke den er god. Den smaker ikke vondt, men den er jo veldig kjedelig...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 18:34   #39
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes ikke den er god. Den smaker ikke vondt, men den er jo veldig kjedelig...

Jeg syns den var god første gang jeg spiste den, men de få gangene senere så har den vært en smule kjedelig ja. Men den er jo veldig enkel å lage da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 18:53   #40
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg ble så inderlig lei av sjokoladelangpannekaker på et tidspunkt, så jeg baker alltid sitronkake eller karamellkake når jeg skal ha langpannekaker.

Sitronkaka er veldig rask, kan også bare røres raskt sammen for hånd. Og du kan jukse og ta ferdigpresset sitron på flaske (men da ville jeg tatt alle 4 dl med sitron). Også er den veldig saftig og holder seg fint i et par dager.

Du kan ta melisglasur med sitron, eller smørkrem med sitronessens, eller noe helt annet som glasur. Eller bare sikte melis over.

Press fire sitroner, det blir ca. 2 dl sitronjus, og fyll på med eplejus til det når 4 dl. (Mer sitron hvis du vil ha kraftigere sitronsmak). Riv skallet på to av sitronene. Ha dette i en gryte, og smelt 400 gram smør i væsken. La avkjøle litt til den er lunken.

Ta 9 dl hvetemel, 2 ts natron, 8 dl sukker og bland. Ha i smør/jus og bland godt.

Pisk sammen fire egg og et beger lettrømme, og ha i blandingen.

Ha i langpanne (bruk bakepapir) og stek ved 180 grader i 35 minutter til den er tørr på prøvepinne.

Det funker å bytte ut eplejuice med appelsinjuice?
Og glutenfri melblanding?

Elsker friske kaker. Spesielt sitron!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no