Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bytte flatt tak/rekkehus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-19, 12:46   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Bytte flatt tak/rekkehus

Jeg bør få nytt tak på rekkehuset mitt, det er hauggammelt og jeg drømmer om oversvømmelse hver gang det regner.

Det er ca 50 kvm og helt flatt, med svart dekke som jeg ikke vet hva heter.
Noen som vet hva jeg bør forvente å måtte ut med?

(Jeg har for øvrig noe så gøy som ei innvendig takrenne som jeg også burde kvitte meg med for godt. Det er altså et vertikalt dreneringsrør som går tvers gjennom huset mitt. Vurderer å høre om det kan gjøres om til pipe, så kan jeg få peis, som jeg ikke har.)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 12:57   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Aner ikke pris. Du har selvfølgelig sjekket med styret at dette ikke er vedlikehold de står for med (u)jevne mellomrom. Hos oss må alt slikt gjøres av en selv. Men kjenner noen der alt gjøres felles.

Det er en jobb jeg innbiller meg at jeg hadde kastet en del penger i for å være sikker. Innvendig takrenne henget nok sammen med fall. Skal du flytte den må du kanskje ha annet fall på taket? Jeg gjetter bare vilt her. Er også eier av flatt tak.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 12:58   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Veit du at det er flatt-flatt og ikkje nokre få prosent helling? Det utgjer ganske stor forskjell med tanke på drenering.

Vi gjorde ei slik endring i 2008-2010, og det var ein ganske omfattande prosess. På grunn av at det blir fasadeendring er det søknadspliktig. Ein del områder har regler for møneretning og liknande. Så eg ville starta med å sjekke planer for å finne ut om det er ei reell moglegheit.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 13:06   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Sameiet vedlikeholder ikke, det er selveierleilighet og så godt som ingen fellesutgifter/vedlikehold (250,-/mnd).
Men jeg må søke til kommunen? eller sameiet?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 13:08   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Huset er bygget i 70, og jeg skal ikke si det er 0° helning, men synlig helning er det ikke.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 13:15   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Har styret noen anbefalinger eller kunnskap? Jeg hadde startet med dem eller noen fornuftige naboer som har bodd en stund for å få historie og vite hva andre har gjort.

Dessverre har jeg ingen konkrete erfaringer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 13:20   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Vi skal bytte tak hos oss neste sommer (regner jeg med). Det er riktignok skråtak, men her har vi fått prisantydning på mellom 130 000 og 150 000 mener jeg det er. Det forutsetter at flere hus i rekka bytter samtidig.

Hos oss er kostnadene fordelt på den enkelte enhet. Styret i sameiet har bedt om at man velger løsninger som beholder utseende og inntrykket så nært slik det er i dag som mulig.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 13:23   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Sameiet vedlikeholder ikke, det er selveierleilighet og så godt som ingen fellesutgifter/vedlikehold (250,-/mnd).
Men jeg må søke til kommunen? eller sameiet?

Det kjem an på reguleringsplan, men i ein del kommunar må ein søke plan og bygg for å gjere fasadeendringer.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-19, 16:32   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Høres smashing ut med flatt tak i Bergen...

Vi bor også i sameie, og for noen år siden var vi med og fikk et godt tilbud ettersom flere byttet tak samtidig. Dersom ikke dine tidligere eiere akkurat stod over et slikt felles løft, kan det være sannsynlig at noen av naboene dine også vurderer takbytte? Ville sjekket, vi hev oss også med på skifte av vinduer i fjor. Da var vi bare to hus som byttet, men fikk en relativt god pris da også.

Prisen på våre tak lå på +/- 100 000. Vi fikk også kledd inn pipe og satt opp snøsperrer. Angrer forresten på at vi gnitet på snøsperrene, da det nye taket er mye glattere enn det gamle. Men snøras er gjerne ikke like stort problem fra flatt tak.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-19, 17:16   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Som oftest er det i hvert fall veldig mye billigere å gjøre sånt før heller enn etter det er lekkasje. Jeg vil gjette det ligger en slags takpapp med asfalttekking, der man bare kan legge nytt oppå den gamle? Som man gjør med shingel?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-19, 17:22   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Her kan du altså finne utrolig mye info om hvordan man tekker flate tak, før og nå. Jeg elsker sånn nerding.

https://www.mataki.no/nyheter/flate-...konstruksjoner

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-19, 20:56   #12
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Ja, flatt tak
Det verste er at jeg alltid har vært så glad i skråtak hulk.

Uansett, kommunen behøver jeg ikke søke, heller ikke til sameiet. Jeg snakket med en nabo/far til venn av eldste, i går. Han byttet for 10 år siden, har litt større areal enn mitt (de har to etasjer, mens jeg har tre), betalte 35.000 og var veldig fornøyd. Siden jeg flyttet fra en magaenebolig med skråtak, hvor nytt tak sikkert ville kommet på minst en kvart million, var jo det oppløftende nytt, selv om det er en stund siden og han dengang også fikk tilbud på det dobbelte. Så jeg får hente inn pris fra et lite knippe.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-19, 22:38   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ja, flatt tak
Det verste er at jeg alltid har vært så glad i skråtak hulk.

Uansett, kommunen behøver jeg ikke søke, heller ikke til sameiet. Jeg snakket med en nabo/far til venn av eldste, i går. Han byttet for 10 år siden, har litt større areal enn mitt (de har to etasjer, mens jeg har tre), betalte 35.000 og var veldig fornøyd. Siden jeg flyttet fra en magaenebolig med skråtak, hvor nytt tak sikkert ville kommet på minst en kvart million, var jo det oppløftende nytt, selv om det er en stund siden og han dengang også fikk tilbud på det dobbelte. Så jeg får hente inn pris fra et lite knippe.

Du så meldingen min?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-19, 22:56   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Å bytte takpapp må man neppe søke om og ikke huset er vernet eller lignende.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 18:36   #15
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte flatt tak/rekkehus

Sånn. Nå har jeg jobbet med saken og booket folk som kjenner taktypen og har gjort arbeid i nabolaget.
60.000 blir det.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no