Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-21, 14:07   #101
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 09:49   #102
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Nå har jeg bakt helgepizza på pizzasteinen nesten hver helg siden jul. Jeg liker det veldig godt. Jeg merker at den mister en del varme fra pizza 1 til pizza 3, men så liker jeg så godt teksturen og utseendet over stål. Jada, den står inni ovnen og jeg ser ikke så mye på den, men allikevel.

Jeg greier ikke å få pizzaen over på steinen helt uten papir, så jeg bruker papir og napper det ut etter noen minutter. Oppskriften jeg fant over funker bra, den har betydelig mer salt enn jeg har brukt før og det tar bort mye melsmak.

Men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal holde pizza 1 varm til pizza 3 er ferdig. Vi tre spiser helt ulike pizzaer, så det nytter ikke at alle tre spiser av alle tre underveis. Hiawata vil ha litt tykkere deig og bare skinke. Høvdingen vil ha alt mulig av kjøtt, og passe tynn deig, jeg vil ha supertynn deig, sterk pølse og gjerne rare oster.

Også ser jeg på om jeg kan utvikle deigene ytterligere. Jeg vil ha den tynne, crispy italienske, gutta vil nok heller ha litt mer fluff ala amerikanske varianter, men ikke helt deep dish. Den pizzabakerne-gruppa ble for parodisk for meg, det ble veldig mann (48) har fått ny hobby.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 10:10   #103
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Men har du sett stålet etter noen gangs bruk? Det er så vakker og nydelig med sin gyldene farge og patina og merker som ikke går vekk.

På spørsmålet ditt har jeg ikke noe godt svar, jeg synes pizzaen mister noe av sin crisp og spenst uansett hvordan jeg prøver å holde den varm, så her serveres pizzaene med beskjed om å spise saaaakteeee til alle har fått.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 10:14   #104
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå har jeg bakt helgepizza på pizzasteinen nesten hver helg siden jul. Jeg liker det veldig godt. Jeg merker at den mister en del varme fra pizza 1 til pizza 3, men så liker jeg så godt teksturen og utseendet over stål. Jada, den står inni ovnen og jeg ser ikke så mye på den, men allikevel.

Jeg greier ikke å få pizzaen over på steinen helt uten papir, så jeg bruker papir og napper det ut etter noen minutter. Oppskriften jeg fant over funker bra, den har betydelig mer salt enn jeg har brukt før og det tar bort mye melsmak.

Men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal holde pizza 1 varm til pizza 3 er ferdig. Vi tre spiser helt ulike pizzaer, så det nytter ikke at alle tre spiser av alle tre underveis. Hiawata vil ha litt tykkere deig og bare skinke. Høvdingen vil ha alt mulig av kjøtt, og passe tynn deig, jeg vil ha supertynn deig, sterk pølse og gjerne rare oster.

Også ser jeg på om jeg kan utvikle deigene ytterligere. Jeg vil ha den tynne, crispy italienske, gutta vil nok heller ha litt mer fluff ala amerikanske varianter, men ikke helt deep dish. Den pizzabakerne-gruppa ble for parodisk for meg, det ble veldig mann (48) har fått ny hobby.

Spot on!

Når det gjelder å lage flere pizzaer etter hverandre løser vi det ved å spise fortløpende, og ved å lage pizzaer som har ulik topping på hver halvdel, slik at minst to får det de liker på en og samme pizza. Så lager vi heller flere små enn få store. De steker så kort tid på veldig høy varme, så det gjør ikke noe om noen spiser mens andre står over, og heller venter på neste pizza. Vi har spisebordet rett ved ovnen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 10:28   #105
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen min lager fantastisk pizzadeig uten å bli fanatiker. En halv kilo pizzamel, godt med olje og en halv pose pizzagjær. Elter i 20 minutter og heve i minst en time.

Det høres gjennomførbart ut. Hvilket pizzamel bruker han?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 10:39   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men har du sett stålet etter noen gangs bruk? Det er så vakker og nydelig med sin gyldene farge og patina og merker som ikke går vekk.

Joda, men nå HAR jeg steinen da. Og liker den litt rustikke, mer naturlige overflaten. Den trekker jo mer fukt ut av pizzadeigen også enn det et stål gjør.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Spot on!

Når det gjelder å lage flere pizzaer etter hverandre løser vi det ved å spise fortløpende, og ved å lage pizzaer som har ulik topping på hver halvdel, slik at minst to får det de liker på en og samme pizza. Så lager vi heller flere små enn få store. De steker så kort tid på veldig høy varme, så det gjør ikke noe om noen spiser mens andre står over, og heller venter på neste pizza. Vi har spisebordet rett ved ovnen.

Vi har ikke det, dessverre. Og Her vil folk ha ulik bunn også. Så langt har vi løst det slik at det går på rundgang hvem som får sin pizza stekt først og sist, med fordelene og ulempene det medfører. Kald, men sprøest bunn, eller varm med litt mindre sprø bunn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 11:14   #107
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Vi spiser etter tur. Pizza kan ikke holdes varm.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 11:28   #108
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Ha salat ved siden av og så får noen salat før pizza, noen til og noen etter?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 11:33   #109
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Våre steker på 5 minutter. Vi spiser dem etter hverandre (men liker samme fyll etc). Hadde nok spist etter hverandre uansett. Pizza er ferskvare!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 14:18   #110
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Tally

Men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal holde pizza 1 varm til pizza 3 er ferdig.

Tre stekeovner vil gjøre susen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 14:19   #111
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Ja, det vil gjøre seg på Obos-kjøkkenet, tenker jeg.

Dette må jo være den ultimate fortsettelsen av "du trenger to oppvaskmaskiner".

Men! Jeg har faktisk mulighet til å steke to pizzaer om gangen, men da trenger jeg en stein (eller stål) til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 14:20   #112
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det vil gjøre seg på Obos-kjøkkenet, tenker jeg.

Dette må jo være den ultimate fortsettelsen av "du trenger to oppvaskmaskiner".

Bygge i høyden

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 16:17   #113
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den pizzabakerne-gruppa ble for parodisk for meg, det ble veldig mann (48) har fått ny hobby.

Jeg meldte meg inn, men det ble for mye prat om fementerte, hydrerte og polerte baller der, gitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 18:30   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Indeed!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 18:38   #115
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg meldte meg inn, men det ble for mye prat om fementerte, hydrerte og polerte baller der, gitt.

Jeg har kanskje sagt det før, men jeg stilte et ikkereglementert spørsmål der inne og ble muta i 14 dager eller var det en mnd. Tulen gjeng.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 20:15   #116
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Neida, de er gode gutter der, er bare å fortelle hvilket nivå man er på så tar de hur godt vare på en som helst.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 20:24   #117
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Greia er nok at det er ikke det der jeg ønsker å holde på med. Jeg vil lage god mat, ikke drive med et kjemiprosjekt. Trenger man narkovekt så er det ikke noe for meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 21:15   #118
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia er nok at det er ikke det der jeg ønsker å holde på med. Jeg vil lage god mat, ikke drive med et kjemiprosjekt. Trenger man narkovekt så er det ikke noe for meg.

Poenget mitt var at om man ber om innspill og forteller at man ikke er på nanovektnivå eller har plassbygd pizzaovn i hagen er det god hjelp å få likevel. Det er en haug med lavterskel pizzafolk i gruppa også.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 21:40   #119
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Du vil ha Jan vardøens pizzadeig.

Vi lager fem pizzaer når alle er hjemme. De steker bare 4-5 minutt, så det tar ikke lang tid fra start til slutt.

Min venninne Matnerden sier at stål er best. Og en stekeovn som kan bli veldig varm. Jeg bruker maks maks varme når jeg steker.

Den blir soggy om den står og venter med saus på på benken, så samlebåndet må være rigget etter Lean manufacturing prinsipper, uten ventetid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 22:17   #120
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du vil ha Jan vardøens pizzadeig.

Njæ, har testet den, funka ikke for oss. Nå bruker jeg 500 g pizzatmel, 1/4 ts gjær, 2 ts salt og 3,5 dl vann. Rører sammen, hever på benken i et døgn, og etterlever i kjøleskap i 1-5 dager. Funker brillefint. Vi steker på 275, som er det varmeste vår ovn går.

Mise en place, så monterer jeg neste mens første steker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no