Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mobil, skikk og bruk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-07, 20:10   #21
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobil, skikk og bruk

Jeg er fryktelig lite avhengig av mobilen min. Faktisk kan den ligge i jakkelomma på lydløs i flere døgn uten at jeg ser på den. Skaper selvsagt litt irritasjon hos venner og mannen, men de har nå vent seg til at jeg ikke er tilgjengelig hele tiden på mobilen. Jeg velger litt når jeg tar den eller ikke. Legger jeg ungene, tar jeg verken mobilen eller fasttelefonen. Har til og med klart meg uten mobilen i en uke, fordi den var tom for batteri og jeg fikk bare ikke somlet meg til å lade den.

Jeg synes mobiltelefoner gjør oss altfor tilgjengelig. Vi mister litt av privatlivet når jobb, familie, venner og ikke minst selgere kan nå oss til alle døgnets tider. Alt skal skje så raskt nå. Vi må ringe for å si at vi ses om fem minutter, jeg går inn av døra nå osv. Det er helt i orden med mobiltelefoner, men jeg synes det er greit å bruke den med måte. Vi må ikke ta telefonen mens vi skifter bleie på ungene, står i kassa og skal betale, sitter i jobbmøte, spiser 5-retters middag med venner på nyttårsaften osv. Ting kan vente. Verden stopper ikke om vi lar noen samtaler vente et par timer. Og ja, jeg ser at noen samtaler er nødvendige, som tlf fra bhg om syke barn osv, men i hovedsak kan de fleste samtalene vente.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 20:15   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mobil, skikk og bruk

Mobiltelefoner er personlige, og da blir det vel opp til hver og en hvordan vedkommende velger aa bruke dem. Jeg gidder ikke aa irritere meg over hva andre gjör, men konstaterer at vennene mine heldigvis ikke er saa ille som hva jeg leser om at andre er. Selv skrur jeg av naar jeg vil, svarer naar jeg vil og synes at folk som er til stede personlig er viktigere enn dem som ringer meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 09:31   #23
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobil, skikk og bruk

Det aller værste er når enkelte glemmer å slå av tlf. i begravelser. Eller enda værre....når de faktiskt svarer på den.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 11:06   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil, skikk og bruk

Jeg har en fin en: Var på Heathrow like etter bombene på tuben/bussene. Det skulle være 1 minutts stillhet kl 12, og dette ble annonsert omtrent hvert 5 minutt i timen før. Likevel var det en, 1, dame som ikke klarte å få dette med seg, og som snakket høyt i mobilen sin under hele seansen. (Folk reiste seg, sto stille, det var ikke så vanskelig å få med seg at noe skjedde selv om man ikke forsto engelsk) Ganske utrolig å være vitne til. Hun tenkte vel det var kjekt at den dumme bakgrunnsstøyen forsvant slik at hun kunne konsentrere seg om samtalen.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no