Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tisser du i dusjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tisser du i dusjen
Ja, sikkert en gang i uken 12 16,44%
Ja, fra tid til annen når jeg ikke gidder å få hele badet vått 11 15,07%
Det har skjedd, men det var unntakstilstand 19 26,03%
Nei, men det gjør vel ikke noe om noen annen gjør det hjemme hos seg 10 13,70%
Uæææææææææeeeeee! Så ekkelt! 21 28,77%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-16, 09:07   #21
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, alltid. Jeg synes det er mye bedre å stå og tisse, så jeg har helt sluttet å bruke doen til tissing.

Neida. Jeg tisser før jeg dusjer, men om det skulle kommer noen dråper i dusjen, så går det helt fint. Jeg labber ikke over badegulvet med shampo i håret og såpe på kroppen for å unngå at glemte dråper ikke skal gå i dusjsluken. Men jeg velger ikke dusjen fremfor doen altså.

Eg er og der.


Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, også kalt resturin. Når man sitter er blæren i en annen stilling enn når man står. Det samme gjelder tarm og livmor. Man kan derfor få en "bøy" på blæren, slik at man må lene seg fremover eller presse hardere for å få ut de siste dråpene. Typisk noe man ikke gjør når man har det travelt og typisk derfor (også) at jenter/kvinner kan lekkasje eller uvi. Fordi man ikke tømmer blæren godt nok, og det ligger litt urin igjen i blæren.
Rein anatomi.

Ah - takk. Er det noko ein kan gjere med det, dersom ein ein har hatt problemer med dette etter fødsel? Spør for min venn, Someone.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 09:27   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.


Ah - takk. Er det noko ein kan gjere med det, dersom ein ein har hatt problemer med dette etter fødsel? Spør for min venn, Someone.

Gå på do når en kjenner at en må, ikke holde seg i evigheter slik kvinner ofte gjør. Sitte på do lenge nok, rett og slett ta seg tid til å tisse. Ikke presse, men la det sildre. Når du tror det er tomt: lene deg litt fremover og presse forsiktig. Gjerne (tørke) reise seg opp og sette seg ned igjen.

Ja, og knipeøvelser, selvsagt. Om en lekker bør en undersøkes av lege mtp et evt fremfall av skjedeveggen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 14:00   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Enda en tisseundersøkelse? Jeg tisser ikke i dusjen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 14:04   #24
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Går ikke inn i dusjen for å tisse nei, men hvis det kommer en dråpe eller to resturang så overlever jeg nok.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 14:21   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Gå på do når en kjenner at en må, ikke holde seg i evigheter slik kvinner ofte gjør. Sitte på do lenge nok, rett og slett ta seg tid til å tisse. Ikke presse, men la det sildre. Når du tror det er tomt: lene deg litt fremover og presse forsiktig. Gjerne (tørke) reise seg opp og sette seg ned igjen.

Ja, og knipeøvelser, selvsagt. Om en lekker bør en undersøkes av lege mtp et evt fremfall av skjedeveggen.


Om det ikke er noe praktisk problem i hverdagen, utover at andre synes det er ekkelt med tiss i min dusj ( ) så er ikke dette noe man behøver å gjøre noe med? Det er ikke farlig på noe vis?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 14:22   #26
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Går ikke inn i dusjen for å tisse nei, men hvis det kommer en dråpe eller to resturang så overlever jeg nok.



Altså i dusjen er nå én ting, menneh....





__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 15:05   #27
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Går ikke inn i dusjen for å tisse nei, men hvis det kommer en dråpe eller to resturang så overlever jeg nok.

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.



Altså i dusjen er nå én ting, menneh....





At det går ann!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 20:09   #28
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Dere som synes det er ok å tisse i dusjen, blir det omtrent det samme å tisse i vasken?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 20:29   #29
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Dere som synes det er ok å tisse i dusjen, blir det omtrent det samme å tisse i vasken?

Ja. Tisse og bæsje i vasken. Og prompe på bussen.
Se der. Tisse, bæsje og prompe i samme innlegg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 20:43   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Dere som synes det er ok å tisse i dusjen, blir det omtrent det samme å tisse i vasken?


Jeg greier ikke hisse meg opp over det heller jeg da. Så lenge man skyller godt etterpå.
Det er tiss det er snakk om. Ikke farlig gift.

En av gutta her skulle måle urinmengde over noen dager. Da tisset han i et litermål. Som jeg skylte godt og vasket i oppvaskmaskina etterpå. Har nettopp bakt kake og målt med det litermålet.
Det er en del her som trenger å avhysterie seg altså.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 21:24   #31
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Enig med deg, Floksa. Jeg tørker meg både her og der med håndklær, vasker dem på 60 (eller 90, men mest 60) grader og uka etter er det mulig jeg bruker samme håndkle i ansiktet. Hvor enkelt er ikke det!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 22:58   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja. Tisse og bæsje i vasken. Og prompe på bussen.
Se der. Tisse, bæsje og prompe i samme innlegg.

Imponert. Same setning til og med. Her i huset har vi ein gjennomgang ved kvart måltid: "Det er ikke lov å si tiss ved matbordet. Det er ikke lov å si bæsj ved matbordet. Det er ikke lov å si promp ved matbordet". Ingen skal komme her og påstå at den ungen ikkje får med seg kva reglar som gjeld, i alle fall.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 23:15   #33
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Det var 4-åringen som tøysa med å tisse i vasken ved leggetid i kveld, for å skremme meg og le rått.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 23:20   #34
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Jeg vil ikke uten videre gi tillatelse til å tisse i vasken hvis noen spør. Selv har jeg spydd i vasken uten at den er byttet ut av den grunn. :deler:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 23:30   #35
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Joika:

Det kan nok hende, men det er sjelden. Synes ikke det er så veldig ekkelt heller, så lenge det skylles godt liksom. :rema1000:

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 23:46   #36
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

My eyes!

Viktig å understreke ting visuelt, så dere skjønner at det var i nød.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 02:16   #37
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Enig med deg, Floksa. Jeg tørker meg både her og der med håndklær, vasker dem på 60 (eller 90, men mest 60) grader og uka etter er det mulig jeg bruker samme håndkle i ansiktet. Hvor enkelt er ikke det!

Det er kjempeenkelt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 20:24   #38
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tisser du i dusjen?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det er kjempeenkelt.

Særlig når jeg får hjemmeboende avkom til å gjøre jobben.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no