Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-17, 10:07   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Gravid i uke 35, overhodet ikke.

Kalenderuke 35:

Dette.

Det er så lenge siden jeg var gravid at det tenkte jeg overhodet ikke over da jeg så HI. For jeg så overhodet ikke problemet med å avvikle ferie i uke 35.

Det eneste er at det da hadde blitt uten ungene mine (fordi skolen har startet igjen). Jeg vet ikke om jeg ville brukt opp en ukes ferie uten dem. Jeg synes feriedager er ekstremt verdifull ferietid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 10:31   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du...

Kalenderuke 35, absolutt, men svangerskapsuke 35 hadde jeg vært skeptisk til pga min høye alder og sikkerhet. Men Sydenland blir aldri for varmt.

Hvorvidt det er relevant for HI er jeg usikker på.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 11:09   #23
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du ...

Med mine graviditetar hadde eg aldri orka i veke 35. Ferie i veke 35 hadde derimot vore optimalt, akkurat i overgangen til september!

Og som Tjorven slo det meg ikkje før eg begynte lese innlegg at det kunne vere graviditetens veke 35 det handla om

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 13:08   #24
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du ...

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.


Og som Tjorven slo det meg ikkje før eg begynte lese innlegg at det kunne vere graviditetens veke 35 det handla om

Eg stussa også. Vurderte å skrive at eg ikke forsto spørsmålet, men ettervart forsto eg at det gjaldt svangerskapsveke og ikkje kalenderveke.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 13:12   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du ...

Jeg klarte ikke lese svangerskap ut fra Hi. det er for lenge siden jeg var gravid selv.

I kalenderuke 35 ville det være helt supert med sydenferie. I svangerskapsuke 35 ville jeg vært mer bekymret for selve reisen enn det å være på ferie i utlandet. Det er slitsomt å reise som høygravid, synes jeg.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 12:10   #26
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du...

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jepp. :snakker av erfaring:

Eh, erfaring med kalenderuke 35. I graviduke 35 var ingenting koselig utenom å krysse dager på kalenderen og glede seg til å aldri noensinne være gravid igjen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 12:14   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du ...

Svangerskap, ja. Jeg er nærmere barnebarn enn flere egne barn så det slo meg ikke i det hele tatt. Jeg hadde aldri kost meg i varmen i uke 35.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 14:31   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du ...

Neppe, måtte vært i første svangerskap, men hadde mye vann i beina, så tror ikke det. Andre gang var jeg mye sjuk, så reising så seint hadde jeg ikke orket. Jeg tror heller ikke jeg ville reist langt fem uker før termin, selv om det er mulig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 15:25   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du ...

Jeg elsker varme på generelt grunnlag.
Det som hadde betydd noe om det var svangerskap i uke 35 var fødetilbudet og at jeg kunne være på stedet til lenge etter at fødsel var overstått. Å reise med fly hadde vært uaktuelt.

Å reise i kalenderuke 35 hadde jeg gjort, men ikke til hvilket som helst syden. Tyrkia utgår nå for tiden av politiske grunner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 15:59   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du ...

Som gravid gitt. Nix. Husker hvordan jeg var siste ukene med norsk sommer, 2005 var veldig varm da. Men jeg hadde så mye vann i kroppen og hadde så vonde ben og hadde mer enn nok med meg selv med bekkenplager og lite bevegelig så jeg ville ikke ha dratt et eneste sted på den tiden.

Er det anbefalt å fly så tett opp mot fødsel eller har flyselskapene gått vekk fra det?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 18:30   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du ...

Ikke for å være partypooperen, men:
Hvis du er 35 uker på vei og vurderer å reise med fly har både flyselskap og reiseforsikring restriksjoner. (Regner med at du da er i uke 36 når du skal hjem)

SAS og Norwegian krever legeerklæring når det er 4 uker igjen av svangerskapet: https://www.sas.no/alt-om-reisen/rei...er-graviditet/

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 11-02-17 kl 18:35.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 18:37   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du ...

Er det ikke kalenderuke 35?

I svangerskapsuke 35 hadde jeg hadde reiseforbud. Har født i uke 33 og 37. Dramatikk rundt begge ganger.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 18:43   #33
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du ...

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hvis du er 35 uker på vei og vurderer å reise med fly har både flyselskap og reiseforsikring restriksjoner. (Regner med at du da er i uke 36 når du skal hjem).http://www.flylegen.no/web/gravid_ombord

Særlig viktig å sjekke med forsikringsselskap for reiser til utland. Skandinavia og nord Europa anses som om hjemme for friske gravide med helsekort. Alder og historikk er vel av betydning.

Jeg reiste med fly innland i svangerskaps uke 36. Det var jobbreise. Jeg kom løpende sent til gate, og fikk siste sete på en nødutgang rad, sammen med min 12 uker mindre gravide kollega. Jeg ble kvalm av turbulens, og måtte hvile endel med bena høyt fordi hevelsen i høyre fot økte.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 21:41   #34
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du ...

Ok, snakker man 35. svangerskapsuke, så hadde jeg holdt meg hjemme. Så viktig er ikke en sydentur for meg, så jeg ville ikke risikert å skulle føde i et fremmed land.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no