Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dokument 2 på onsdag!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-12, 15:02   #141
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Jeg kan godt være den første som rekker opp hånden ved spørsmålet om de "fortjener" det.

Vil man ikke sitte på tjuemannscelle i Kongo så drar man faktisk ikke til Kongo og gjør ulovlige ting. Og dersom man faktisk drar til Kongo og gjør ulovlige ting, så fortjener man det.

Det er noe med nordmenn altså. Vi forventer at vi skal kunne gjøre som vi vil og når det faktisk viser seg at vi ikke kan det er det helsikkens synd på oss. Når ble vi stilt så høyt over resten av verden?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 15:17   #142
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Jeg er der (for det aller meste) at ingen fortjener å ha det vondt. Ikke gutta i Kongo, ei heller de andre som sitter i fengsel der, til og med ABB tenker jeg skal skal ha det ok mens han soner. Jeg tror ikke noen blir bedre mennesker av å være utrygge og lide. Få lærer noe av det heller, og om man lærer noe er det bare mistro og jævelskap.

Så er det jo alikevel en gang slik at disse har tatt noen valg, mest sansynlig informerte valg. De viste nok litt om hva som kunne vente dem om de ble tatt i å gjøre noe ulovlig. Såpass oppegående vil jeg tro at de er.

Som sagt, valg eller ikke, ingen burde sone under slike forhold. Ei heller kan den norske stat bedrive magi. Det er ikke bare enkelt å få utlevert disse to til Norge.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 15:22   #143
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.


Det er noe med nordmenn altså. Vi forventer at vi skal kunne gjøre som vi vil og når det faktisk viser seg at vi ikke kan det er det helsikkens synd på oss. Når ble vi stilt så høyt over resten av verden?

Det der er ett himla godt spm.

Hvorfor forventes det at vi skal redde alle tullingene som fyker rundt i andre land og gjør som de vil??

Hvis jeg reiser til Sverige, England eller Kongo og leker soldat, vel ja altså hva kan jeg forvente hvis jeg blir tatt? At hele Norge skal støtte meg, jeg lekte jo bare.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 15:22   #144
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Det er bare å hente inn Jack Bauer, kan en journalist kjæreste hente ut ei narkosmugler i Bolivia hjem via Kiel ferga kan sikkert Bauer få disse hjem også

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 15:22   #145
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Jeg synes ingen fortjener å sone i fengsel i Kongo. Ikke de som opprinnelig er fra det landet heller. Når det er sagt, er det kun på det diplomatiske plan Norge kan gjøre noe - og det har jeg inntrykk av at de gjør.

Skyldspørsmålet er dessverre ikke så interessant å diskutere før de evt kommer til Norge og rettsaken evt skal opp igjen her. Så lenge de er dømt i Kongo, er det ikke noe Norge får gjort med det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 15:50   #146
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

- Rettsaken har foregått uten at Norge har forholdt seg tydlig til påstanden om spionasje for Norge. Advokatbistand for påstand om spionasje burde vært til stede fra den norske stat, siden Norge ble beskyldt for å sende spioner til Kongo.

Dette er jo bare tull. Kongo kan ikke stevne inn staten Norge for en nasjonal domstol. Så staten Norge hadde ikke noe i den rettssalen å gjøre annet enn som observatør, fordi UD har et ansvar for å følge opp norske statsborgere i utlandet.

Jeg tror du kan regne med at de folkerettslige vurderingene som ligger til grunn for beslutningen om at Norge bare skulle avvise anklagen og heller ikke stille med representant i saken, er temmelig solide. Hadde M&F vært på oppdrag for Norge, hvilket de åpenbart ikke var, hadde man kunne påstått at Norge ville hatt en annen forpliktelse til å følge saken tettere opp. Men staten Norge kan fortsatt folkerettslig sett ikke stevnes for en nasjonal domstol.

Gjør man dumme ting i utlandet, så må man ta konsekvensen av det. Sånn er livet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 17:02   #147
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.


Gjør man dumme ting i utlandet, så må man ta konsekvensen av det. Sånn er livet.



Er ikke det litt av det vi faktisk prøver å lære våre egne barn??
Gjør du noe dumt, vel ja da må du ta konsekvensen av det.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 10:54   #148
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Men hvordan er det med dobbelt statsborgerskap nå igjen? Norge har jo, etter det jeg kan erindre, sagt at de ikke ønsker det, hvordan stiller det seg for han French?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:09   #149
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men hvordan er det med dobbelt statsborgerskap nå igjen? Norge har jo, etter det jeg kan erindre, sagt at de ikke ønsker det, hvordan stiller det seg for han French?

Jeg er usikker på om han har det altså, eller om det bare er moren eller faren hans som er britiske. Jeg har en venninne med både norsk og amerikansk statsborgerskap. Så vidt jeg husker så er hun født før man man var nødt til å velge, eller noe i den duren. Det ble satt en grense ett eller annet sted.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:28   #150
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.937
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

De sa i dokumentaren at han (også) har britisk pass.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:29   #151
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Joshua French har både britisk og norsk statsborgerskap.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 17:05   #152
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.230
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Forholdene i fengselet er helt sikkert svært kummerlige og regelrett farlige, var det ikke noe med malaria og manglende profylakse for den ene av de to ?

Og med den historien som har kommet frem i media så fremstår de som to spenningssøkende unge menn på jakt etter gode penger i Afrika. Dermed syns jeg ikke at vårt statsapparat skal gjøre mer enn normalt i slike saker for M&F.

Dog er det noe som er en mulighet, nemlig at de faktisk var på oppdrag av norsk eller andre lands etterretning og har blitt hengene ute på tørk uten støtte. I så tilfelle burde man nok gjøre mere, dvs betale løsepenger for å få de ut av Kongo. Siden det ikke er blitt gjort er det nok ikke særlig sannsynlig, og familien har heller aldri påstått noe slikt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:29   #153
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hva med levitasjon? Nei? Ikke mulig altså?
Da stemmer jeg for at en eller annen ringer ned der og sier med sin strengeste stemme at de må sende gutta hjemover fordi det snart er middag. Det må da fungere.

Acsas "mormorstemme" burde gjøre susen, altså!
Den er testet internasjonalt med stort hell.

Forøvrig henger jeg meg på Noen og Ulvefar og plusser stiftepistol på arsenalet.
Med oss tre på utsiden og mormorstemmen på telefonen blir de nok redde, tenker jeg!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no