Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 22:36   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Det lurer jeg på! Her er det fare for ekstremvær på søndag. Hva gjør du da? Kjøper man inn noe? rydder ting ute er vel en selvfølge? hva med carporten som er full av ting? spikrer igjen vinduene (sett for mye tv)? tapper vann i flasker? ?????

Hos flere av naboene flyter det av løse ting ute. Vi bor i et veldig tettbebygd størk, men bor på enden så vinden kommer rett på.

Vi har stoooore vinduer og bor veldig utsatt til. Men vi er godt vant med vind og regn siden vi bor på sørvestlandet. Men hva dersom noe fyker inn et vindu og det knuses i stormens hete. Hva gjør man da?

De melder mye tung snø, men regner med vi bor så lavt at her kommer det som vel som regn uansett.

Så utenom:
- vi har ryddet vekk alle utetingene
- Finne fram sterinlys og fyrstikker
- Fylle opp vedkorga inne
- Vi har vanlig med brød, frukt, kjeks og diverse i skapene
- Mobilene lades

gjør man da noe mer?
Hva når det står på som verst? Noen med erfaring?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:41   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Nei

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:46   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Jeg syns ekstremvær-begrepet har blitt noe utvannet de siste årene. Vi pleier ikke gjøre noe spesielt om avisene skriver ekstremvær, og det har gått greit til nå. Om det skulle skje noe ORDENTLIG ekstremt ville vi sikkert prøvd å forebygge litt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:51   #4
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Tja, det kommer helt an på hvordan huset er og hvor det ligger i forhold til vindretning og vannveier. Vi klarte oss fint under dagmar ved å ta inn løse gjenstander og holde oss innendørs. Men så bor vi ganske beskyttet til også.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:51   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Har aldri gjort noe, men om det er ting som flyter på utsiden så kanskje jeg ville ha sikra de.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:51   #6
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns ekstremvær-begrepet har blitt noe utvannet de siste årene. Vi pleier ikke gjøre noe spesielt om avisene skriver ekstremvær, og det har gått greit til nå. Om det skulle skje noe ORDENTLIG ekstremt ville vi sikkert prøvd å forebygge litt.


Men her vi bor er vi godt vant med MYE vind og regn uten at det blåses opp i nyhetene av den grunn. Som metrologene sa en annen gang at så lenge vinden er på sørvestlandet så er det ikke ekstremvær, men kommer det østover så er de ikke så vant med storm og regn.

Derfor blir jeg litt bekymret når det faktisk vurderes å melde ekstremvær her vi bor.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:51   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Nei - en vestlending som er oppvokst ute i havgapet, og som har bodd noen år i Nord-Norge, så er ekstremvarsler på Østlandet noe jeg bare fniser litt av egentlig. Det eneste som virkelig byr på problemer her i distriktet virker å være oversvømmelser, og vi bor såpass høyt at det aldri rammer oss uansett.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:52   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns ekstremvær-begrepet har blitt noe utvannet de siste årene. Vi pleier ikke gjøre noe spesielt om avisene skriver ekstremvær, og det har gått greit til nå. Om det skulle skje noe ORDENTLIG ekstremt ville vi sikkert prøvd å forebygge litt.

Samme her. Ekstremvær nå? Vi bor også på sørvestlandet og har ikke hørt noe. Hvor bor du?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:52   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Det hender jeg flytter bort hagemøbler osv, men ikke alltid. Bor kanskje samme sted som deg?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:53   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns ekstremvær-begrepet har blitt noe utvannet de siste årene. Vi pleier ikke gjøre noe spesielt om avisene skriver ekstremvær, og det har gått greit til nå. Om det skulle skje noe ORDENTLIG ekstremt ville vi sikkert prøvd å forebygge litt.

Når Yr sier det er ekstremvær, så er det reelt. De har tabeller og retningslinjer å forholde seg til. Avisene er en annen sak. Slik jeg leser yr er dette foreløpig ikke ekstremt, men om vinden snur kan det bli det.

Regner med at det er dette varselet dere mener? http://www.yr.no/nyheter/1.8407713

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:53   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Tja, det kommer helt an på hvordan huset er og hvor det ligger i forhold til vindretning og vannveier. Vi klarte oss fint under dagmar ved å ta inn løse gjenstander og holde oss innendørs. Men så bor vi ganske beskyttet til også.

Samme her, men vi sikret båten ekstra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:53   #12
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Tja, det kommer helt an på hvordan huset er og hvor det ligger i forhold til vindretning og vannveier. Vi klarte oss fint under dagmar ved å ta inn løse gjenstander og holde oss innendørs. Men så bor vi ganske beskyttet til også.

Huset vårt står ganske utsatt til, på en ende i et boligstrøk. Når det gjelder vannet er jeg ikke særlig bekymret selv om det var oversvømmelse rett borti nabogata her i sist uke når det pøsregnet.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:54   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Tar en runde rundt huset og tar inn løse ting. Ut over det gjør jeg ikke noe.

strømbrudd forbereder jeg ikke, siden vi bor i by med alle ledninger i bakken, så sjansene for brudd er relativt små. Og skulle det nå skje så vet jeg hvor både lykter og stearinlys er.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:54   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Hmm. Mannen mumler bak her: "Kanskje jeg skal kjøpe en ekstra liter melk, da."

Ser på yr. Ingebting der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:55   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Tv2 meldte fare for storm på vestlandet, men ikke ekstremvær.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:56   #16
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Samme her. Ekstremvær nå? Vi bor også på sørvestlandet og har ikke hørt noe. Hvor bor du?

rogaland, men de har ikke meldt ekstremvær enda, de bare overvåker situasjonen veldig nøye.
http://www.dagbladet.no/2012/11/23/n...mver/24519342/

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:58   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Jeg mener selvfølgelig ikke at det ikke fins ekstremvær som bør tas på alvor. Men jeg konstaterer at det blir litt vanskeligere å vite når en skal ta det på alvor, når avisene skriver ekstremvær når det er ti cm snø og litt vind.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 23:00   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Hm. Leste på yr nettopp. Bor i Rogaland jeg også. Jeg må innrømme at jeg bare trakk på skuldrene av det jeg leste.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 23:05   #19
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Tror kanskje jeg hadde lagt fyrstikkesken ett sted jeg faktisk hadde vist hvor var. Jeg er kriminell til å legge de på de rareste steder. Men utover det hadde jeg ikke gjort stort tror jeg.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 23:07   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du noe når de melder ekstremvær der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Tror kanskje jeg hadde lagt fyrstikkesken ett sted jeg faktisk hadde vist hvor var. Jeg er kriminell til å legge de på de rareste steder. Men utover det hadde jeg ikke gjort stort tror jeg.

Jeg har alltid lys og fyrstikker beredt. (Og alltid ved i boden vinterstid) Men det er bare ren vane fra oppveksten, der jeg vokste opp gikk strømmen ofte når det var dårlig vær, og den kunne være borte noen dager også før noen fikk fikset det. Mannen min bare ler av meg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no