Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forferdelig video på Facebook

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-14, 00:31   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Forferdelig video på Facebook

Jeg så nettopp begynnelsen av en helt forferdelig video en bekjent hadde lagt ut på facebook (videoer starter jo av seg selv på facebook nå, det var ikke noe jeg klikket meg inn på). Videoen er av en mor som gang på gang denger løs på barnet sitt, barnet kan neppe ha vært mer enn ett år gammelt. Jeg klarte ikke se filmen ferdig.

Jeg sitter her og føler meg fysisk dårlig av det jeg har sett. Det stakkars, forsvarsløse barnet som opplever noe det ikke skal oppleve i det hele tatt. Og så begynner tankene å spinne, tenk på alle de små som blir utsatt for forferdelige ting. Men jeg må bare forsøke å stoppe tankegangen fordi jeg emosjonelt sett ikke klarer å forholde meg til det.

Jeg aner ikke hva jeg vil med å starte denne tråden, men jeg er så voldsomt opprørt at jeg sliter med å tenke og formulere meg. Jeg har stått og bakt og pyntet kaker til storesøsters fireårsdag i hele kveld, og kontrasten blir så enorm.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 00:34   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 00:37   #3
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Moren sitter i fengsel for mishandlingen nå; det ble linket til denne artikkelen (sterk lesning) under videoen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 00:46   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Hvorfor vil noen dele slikt, er min første reaksjon. :uforstående:

Og stor klem til deg, som uforvarende måtte se på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 00:48   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Sånt får jeg også så inderlig vondt av Jeg er sånn ekstrem-empatisk, og jeg visualiserer og tar og føler på alt for mye sånt, og det er så ufattelig vondt. Vondt å vite at dette er hverdagen til mange barn rundt om i landet og verden





On a light note: Grattis med snuppelura Håper å få se bilder av både kake og bursdagsbarn

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 02:04   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Denne kom opp på feeden min også. Og med den nye versjonen kan man, som du sier, ikke bare droppe å åpne den, den starter av seg selv. Jeg ble også helt dårlig. Ikke bare er selve mishandlingen helt grusom, men i tillegg er det andre små barn der som kommer bort og ser på. Bilder i hodet jeg ikke ønsker å ha.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 08:40   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Gå på Innstillingar -> Videos og velg off på automatisk avspilling.

Jeg lærte det i går, etter å ha ufrivillig sett en video der et barn blir hentet av barnevernet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 08:53   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Jeg orker ikke se slike. Jeg lurer alltid på hvem f... som filmer slikt?
Heldigvis har den ikke dukket opp i nyhetsfeeden min.

Det som har dukket opp flere ganger siste døgn er en video av en ilsint mamma hvor barnevernet er og henter barnet hennes. Der også - hvem f.. filmer slikt? Hun får tonnevis med sympati, men jammen møter hun mye motbør også. Jeg måtte inn å lese på FB siden hennes, det er alltid 2 sider sv en sak...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 24-05-14 kl 08:58.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 08:56   #9
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Etter å ha sett noe sånt kjenner jeg på så mange ulike følelser. Det første som treffer meg er en overveldene medfølelse for det lille barnet, og så kommer følelsen av at "hvorfor i huleste poster noen dette så man uforvarende ser det?", noe jeg synes er en menneskelig reaksjon. Samtidig synes jeg den reaksjonen er vanskelig; mitt behov for å beskytte mine egne følelser og reaksjoner blir sterk, og jeg føler på en feighet over at det er sånn. Det er jo ikke meg det er synd på.

Input: Takk for tips! Det var jeg ikke klar over.

Izzi: Frøkna ble fire for over en måned siden, vi er bare litt forsinket med feiringen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 09:11   #10
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Den kom opp hos meg også, men har ikke automatisk avspilling på ipad'en. Så den derfor ikke. Jeg skjønner ikke helt hvoror folk legger det ut? Og hvem filmer/ lar seg filme mens dette foregår?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 09:19   #11
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

I linken jeg la ut lenger opp står det at den som filmet var klar over mishandlingen som pågikk og dermed filmet for å ha bevis for å gi til politiet (politiet mottok filmen dagen etter). Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å være vitne til noe slikt uten å gripe inn, selv om det sannsynligvis var viktig å ha et håndfast bevis. Men fire minutter?!?!?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 09:22   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Jeg fikk også opp den barnevernvideoen på feeden min. Men klikket den vekk uten å se hele. Det er vel uansett slik at både foreldre og barn blir lei seg/sinte/hysteriske når barna må fjernes med tvang, uten at det betyr at vedtaket var feil.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 09:30   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

I linken jeg la ut lenger opp står det at den som filmet var klar over mishandlingen som pågikk og dermed filmet for å ha bevis for å gi til politiet (politiet mottok filmen dagen etter). Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å være vitne til noe slikt uten å gripe inn, selv om det sannsynligvis var viktig å ha et håndfast bevis. Men fire minutter?!?!?

Jeg kan godt forstå det om man har prøvd å hjelpe barnet ved flere anledninger, uten å komme noen vei. Da er det best å dokumentere så mye som mulig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 09:30   #14
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Ja, det er sant, Input.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 09:34   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg fikk også opp den barnevernvideoen på feeden min. Men klikket den vekk uten å se hele. Det er vel uansett slik at både foreldre og barn blir lei seg/sinte/hysteriske når barna må fjernes med tvang, uten at det betyr at vedtaket var feil.

Når man navngir de ansatte i BV og fosterforeldrene og skrevet litt sjarmenede om disse, så styrker nok det saken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 09:53   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.033
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Jeg fikk "heldigvis" bare opp den med barnevernet. Det er en uting at alt skal filmes og legges på nett. Det styrker ikke akkurat saken, vil jeg tro.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 10:06   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg orker ikke se slike. Jeg lurer alltid på hvem f... som filmer slikt?
Heldigvis har den ikke dukket opp i nyhetsfeeden min.

Det som har dukket opp flere ganger siste døgn er en video av en ilsint mamma hvor barnevernet er og henter barnet hennes. Der også - hvem f.. filmer slikt? Hun får tonnevis med sympati, men jammen møter hun mye motbør også. Jeg måtte inn å lese på FB siden hennes, det er alltid 2 sider sv en sak...

Jeg så også den videoen, skjønner ikke at man vil legge ut en sånn film jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 10:45   #18
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg orker ikke se slike. Jeg lurer alltid på hvem f... som filmer slikt?
Heldigvis har den ikke dukket opp i nyhetsfeeden min.

Det som har dukket opp flere ganger siste døgn er en video av en ilsint mamma hvor barnevernet er og henter barnet hennes. Der også - hvem f.. filmer slikt? Hun får tonnevis med sympati, men jammen møter hun mye motbør også. Jeg måtte inn å lese på FB siden hennes, det er alltid 2 sider sv en sak...

Denne så jeg også i går. Den er visst lagt ut straks etter at barnevernet og politet dro. Det er helt grusomt, for den er lagt ut i affekt og raseri, og tjener virkelig ikke henne på noen som helst måte. Og moren til denne mammaen støtter oppunder og det hele er bare ugh.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 10:47   #19
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Men er det FB-venner av dere som deler den? I hvilken hensikt? Det er ikke bare en av de videoene som sprer seg som et slags virus, liksom?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 10:49   #20
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forferdelig video på facebook

Videoen jeg så var delt med vilje, det er jeg helt sikker på.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no