Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasisme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-07, 20:50   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Det har jeg ennå tilgode å bli kalt.

Kan jeg bruke deg som eksempel?

Du har vært på FP-treff og en av deltagerne refererer til deg som "hun mørke" ved en senere anledning, f.eks. "hvem var det hun mørke var nå igjen?". Ville du tatt deg nær av det?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:55   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kan jeg bruke deg som eksempel?

Du har vært på FP-treff og en av deltagerne refererer til deg som "hun mørke" ved en senere anledning, f.eks. "hvem var det hun mørke var nå igjen?". Ville du tatt deg nær av det?

I utgangspunktet ikke. (Jeg kunne jo lagt godviljen til og trodd de refererte til hårfargen. ) Men nå er jeg vant med at fargen er det første folk ser da.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:55   #23
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rasisme

Jeg forstår ikke at neger er negativt. Nigger er negativt, men ikke neger, men jeg forstår jo at ordet har blitt negativt og rasistisk, og at afrikanerne ikke liker det. Hva kaller man en av afrikansk opprinnelse som er født og oppvokst i Norge og som aldri har vært i opprinnelseslandet sitt? En afro-nordmann?

Indianer, same, aboriginer, neger, blekansikt, ja, ingenting av dette er negativt ladet synes jeg.

:note to self: Må nok slutte å si neger ja

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:57   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kan jeg bruke deg som eksempel?

Du har vært på FP-treff og en av deltagerne refererer til deg som "hun mørke" ved en senere anledning, f.eks. "hvem var det hun mørke var nå igjen?". Ville du tatt deg nær av det?

Snu på det da, hvis du var den eneste hvite i et rom med mørke, og de lurte på hvem hun lyse var, er det negativt da?

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:57   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

I utgangspunktet ikke. (Jeg kunne jo lagt godviljen til og trodd de refererte til hårfargen. ) Men nå er jeg vant med at fargen er det første folk ser da.

Så ergo vil du ikke ta deg nær av ting som ikke oppfattes rasistisk, selv om det muligens kan oppfattes som klønete formulert?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:57   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Er det så mye verre å henvise til hudfarge enn hårfarge? Eller høyde? Eller kjønn?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:59   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Snu på det da, hvis du var den eneste hvite i et rom med mørke, og de lurte på hvem hun lyse var, er det negativt da?

Ikke for meg, nei. Men min datter var en av to lyse barn i et bursdagsbesøk med bare filipinere her om dagen og jeg merket at hun var noe unkomfortabel. Det er mulig at det har med språket å gjøre, for flere av de snakket sammen på filipinsk. Men Emma har alltid vært var for mørke mennesker, hadde noen skikkelige situasjoner for noen år tilbake. Ikke vet jeg hvor hun har det fra, men jeg antar det har vært noe påvirkning utenfra.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:01   #28
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rasisme

Jeg jobber med mange "utlendinger" viste ikke helt hvilket ord jeg skulle bruke. Og de aller aller fleste er kjempe hyggelige. En av dem kaller oss alltid for søster eller bror for han regner oss for en av familien og en av dem kaller oss alltid for madame.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:02   #29
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så ergo vil du ikke ta deg nær av ting som ikke oppfattes rasistisk, selv om det muligens kan oppfattes som klønete formulert?

Jeg velger å tro at de fleste bare formulerer seg klønete og ikke alltid tenker seg helt om før de åpner munnen, enn at det sies av rasistiske grunner.

Det hender jeg kan bli irritert over spørsmål jeg får, men hvis jeg skulle tatt meg nær av det hver gang ville jeg vel ikke gjort annet heller.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:03   #30
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er jeg helt enig i, Iset. Hva som til enhver tid er politisk korrekt omtale, er ikke alltid innlysende for alle. I mine ører høres ikke "svart" bra ut, selv om det muligens er dette som er det "godkjente" begrepet nå. "Svart" blir litt for likt "svarting" for meg, og det synes jeg har en klart negativ undertekst.

For mange nordmenn er ikke "neger" et negativt ladet ord, men en ytre beskrivelse - på linje med "han Brann-spilleren med de lyse krøllene". Det utelukker naturligvis ikke at andre kan legge noe nedsettende i samme begrep.

Jeg er også enig med Iset i at man ikke nødvendigvis er rasist om en bruker ordet 'neger'. Jeg husker at jeg gjorde det selv for mange år siden, uten at noen reagerte på det den gangen.

Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor så mange tviholder på sin "rett" til å bruke ordet etter at de er blitt gjort oppmerksom på at det av mange oppfattes som en ekstremt negativ og rasistisk betegnelse bare fordi "de ikke mener noe vondt med det".

Ja, det er vanskelig å vite hva slags betegnelse en skal bruke, jeg synes det er vanskelig selv, og jeg synes også det er ubehagelig å bruke både 'mørk' og 'svart'. Vanskelig tema.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:03   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Synes rett og slett dette er vanskelig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:04   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.


Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor så mange tviholder på sin "rett" til å bruke ordet etter at de er blitt gjort oppmerksom på at det av mange oppfattes som en ekstremt negativ og rasistisk betegnelse bare fordi "de ikke mener noe vondt med det".

Den eneste måten å ufarliggjøre et ord på, er å bruke det positivt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:04   #33
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Rasisme

Bra at dere passer at dine barn hører slikt prat!

Jeg, en utelansk mor ta pris på de!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:08   #34
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av vicky79, her.

Bra at dere passer at dine barn hører slikt prat!

Jeg, en utelansk mor ta pris på de!

Mener du at det er feil å henvise til hudfarge og hårfarge og høyde og slikt når en skal beskrive hvem en mener, eller er det bare hudfarge? (Du kan godt svare på engelsk om det er lettere for deg. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:09   #35
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Nå tok Skremmern opp bruk av denne typen ord når det gjerne uttrykkes negativt ladet da. Det lyder litt annerledes hvis man sier "han der negeren" eller "svartingen" sammenlignet med noe slikt som; "Av 80 stykker var det en neger, to kinesere, tre svensker og resten nordmenn". Jeg bruker ikke ordet neger selv (tror jeg), men synes stort sett det er ganske enkelt å skille når folk uttaler det i en rasistisk tone, eller ikke.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:11   #36
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Den eneste måten å ufarliggjøre et ord på, er å bruke det positivt.

Ja, det kan en godt si. Jeg er usikker på om hvor enkel den løsningen er i dette tilfelle.

Jeg har limt inn denne linken før, men limer inn igjen hvis noen har lyst/gidder å lese.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:17   #37
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå tok Skremmern opp bruk av denne typen ord når det gjerne uttrykkes negativt ladet da. Det lyder litt annerledes hvis man sier "han der negeren" eller "svartingen" sammenlignet med noe slikt som; "Av 80 stykker var det en neger, to kinesere, tre svensker og resten nordmenn". Jeg bruker ikke ordet neger selv (tror jeg), men synes stort sett det er ganske enkelt å skille når folk uttaler det i en rasistisk tone, eller ikke.

Ja, det mener jeg også; at man hører det godt på tonen om det ligger noen negative holdninger bak ordbruken.

Jeg oppfattet ikke at Skremmern tok opp bruk av denne typen ord som negativt ladet. Hun skrev at hun vet det ikke ligger noen dårlige holdninger om at andre raser er mindreverdige bak, og at han henviser til han der negeren på brann. Dersom man ikke vet hva spillerne heter, så er det jo lett å si han der negeren for å vise hvem en mener, - man gjør seg forstått. Akkurat som jeg ville sagt det var greit å henvise til han der utrolig høye på Brann.


Selvfølgelig er det tullete og lite opplyst å si svarting og nigger og andre kallenavn, det er jeg også enig i. Men jeg mener man ikke skal rope opp om rasisme på alt heller. Å henvise til hudfarge er ikke verre enn å henvise til høyde, hårfarge eller kjønn.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:19   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Det var veldig mye nigger i den artikkelen, noe jeg anser som vidt forskjellig fra ordet neger, som jeg ikke ser på som verre enn svart og hvit.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:21   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja, det mener jeg også; at man hører det godt på tonen om det ligger noen negative holdninger bak ordbruken.

Jeg oppfattet ikke at Skremmern tok opp bruk av denne typen ord som negativt ladet. Hun skrev at hun vet det ikke ligger noen dårlige holdninger om at andre raser er mindreverdige bak, og at han henviser til han der negeren på brann. Dersom man ikke vet hva spillerne heter, så er det jo lett å si han der negeren for å vise hvem en mener, - man gjør seg forstått. Akkurat som jeg ville sagt det var greit å henvise til han der utrolig høye på Brann.

Utrolig at du sammenligner høyde med begrepet neger. Det er ikke greit å bruke ordet neger, og hvis man er så ordfattig at man ikke vet hva man kan bruke i stedet, sliter man.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Selvfølgelig er det tullete og lite opplyst å si svarting og nigger og andre kallenavn, det er jeg også enig i. Men jeg mener man ikke skal rope opp om rasisme på alt heller. Å henvise til hudfarge er ikke verre enn å henvise til høyde, hårfarge eller kjønn.

Er neger en hudfarge, altså?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:23   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.




Er neger en hudfarge, altså?

Ja, det er det vel. Eller rettere sagt, et menneske med en bestemt hudfarge. Ordet refererer til farge og opprinnelsesland/kontinent.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no