Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-07, 10:08   #101
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Litt tragisk å ha barn der også vel? Eller klarer de å finne en løsning så det i dagliglivet ikke går utover barna?
Vanskelig å vite hva man skal gjøre med slikt, men jeg synes det høres uholdbart ut. Stakkars mennesker som jobber et slikt sted..

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 10:27   #102
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Jeg synes det høres fint ut jeg, i Elins barnehage altså (ikke binas ), at barna får en dusj på slutten av dagen. For barna sin skyld mener jeg, i allefall for de barna som liker dette, og det gjør vel de fleste? Etter det jeg har sett blir de etterhvert svært effektive og rutinerte uansett hva det gjelder i barnehager (jeg for min del skjønner heller ikke hvordan de får organisert spising, soving, påkledning av vinterklær, tur etc for 20 småunger samtidig), så jeg regner med at i et land der det er varmt og barna har minimalt med klær på, og dusjrommet er praktisk tillaget, vil det være en grei sak å få det unna. Barna blir jo også vant med rutinene, de blir samarbeidsvillige og de større barna greier mye selv. Jeg ser ikke på det som mye mer arbeid enn bytting fra inneklær til vinterklær og tilbake igjen på like mange barn.

I barnehagen til jenta mi avsluttes dagen med utelek, så jeg henter henne grovskitten fra sanda. Våte klær skiftes i barnehagen, men ikke skitne. Fjeset er stort sett fritt for mat og snørr når jeg henter, men sand og skitt rekker hun som regel alltid å kline seg inn med når hun er ute, uansett hvor nylig hun har blitt tørket av. Bleia er som regel ok, hun får ny like før de går ut, men det har jo hendt at det har skjedd noe som de ikke har rukket å oppdage da. Da blir de alltid litt flaue og lei seg, og prøver ikke å unnskylde det.

Slik som det er synes jeg det fungerer helt fint. Vi har gangavstand til barnehagen og slipper problemet med å sette et sølete barn inn i en bil.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 10:42   #103
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Litt tragisk å ha barn der også vel? Eller klarer de å finne en løsning så det i dagliglivet ikke går utover barna?
Vanskelig å vite hva man skal gjøre med slikt, men jeg synes det høres uholdbart ut. Stakkars mennesker som jobber et slikt sted..

Om det går utover barna er jo usikkert. Jeg mener at dårlig hygiene går utover barna, men ikke i en grad som er direkte uforsvarlig heller. Barna er klar over konflikter (selv om de ikke vet verken hva eller hvorfor), de oppdager jo at enkelte voksne ikke snakker spesielt godt sammen, eller overhører at de voksne beklager seg til hverandre eller til foreldre.

Problemet er jo akkurat det som skjer i en hvilken som helst familie hvor man ikke er samstemte. Oppdragelsen blir ikke konsekvent. Den ene sier slik, den andre sier sånn. Enkelte voksne tar ikke fem øre for å overkjøre andre voksne. Og ungene? De utnytter hvert smutthull. Det blir veldig urolig i barnehagen, og de sliter med grensesettingen. Mange av barna er rimelig "ville" i barnehagen, og bryr seg ikke nevneverdig om de voksnes irettesettelser eller veiledning. Barna mister respekten for de voksne.

For å si det - dette med manglende respekt, grensesetting og uro er en kjennsgjerning i barnehagen. Men om det er de voksnes konflikter som er årsaken er min spekulasjon.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no