Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-16, 09:50   #1
silja
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 2
silja har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd

Hei, jeg er ny her :-)

Jeg skal lage en sang til en jente som har 30-årslag. Jeg er hennes venninne og vi har vokst opp sammen. Hun er veldig sporty og full av liv.

Når jeg titter rundt på nettet og ser etter inspirasjon til melodier, så er det så mange "kjedelige" melodier synes jeg, som feks. Musevisa og Teddybjørnsvisa...

Jeg trenger en melodi som det er litt mer fart i, eller som er mer moderne, MEN; som også er lett å dikte etter.

Noen som har noen gode tips ?

Takker for all hjelp :-)

silja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 18:17   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Mitt beste tips: dropp det. Sånne sanger er djevelens verk. Faktisk dør det fjorten kattunger hver gang man må synge en sånn sang.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 18:19   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Jeg må si meg enig med isola.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 20:51   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Om du hadde laget en sånn sang til meg, hadde du raskt blitt degradert fra "venninne" til "fjern bekjent". Noe flauere kunne jeg ikke tenke meg.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 20:54   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Nei, så lite trivelige svar, da!

Dette er jo kjempegøy!!

Det viktigste kriteriet er at alle som skal synge sangen har hørt melodien så mange ganger før at man kjenner melodien skikkelig godt. Så må du telle stavelser, og ikke prøve å få vrengt inn en ekstra.

Jeg tror jeg ville prøvd meg på en av Abba sine sanger, kanskje.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 21:03   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Det er ikke kjempegøy, det er enormt kleint.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 21:11   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Men siden hun spør så synes jeg Elise har gitt et godt råd. En melodi mange kan.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 21:16   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Nå kan det jo hende venninna er det ene menneske på planeten som synes dette er gøy da, folkens.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 21:19   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Nå kan det jo hende venninna er det ene menneske på planeten som synes dette er gøy da, folkens.

Da kan jeg koble henne med svigermoren min.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 21:23   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Da kan jeg koble henne med svigermoren min.

Så kan de ha papptallerken på ørene og synge sanger med farger!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 21:40   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Min venninne elsker sånne sanger, så ja: De finnes. (Hun blir rørt og griner så snørr og tårer spruter, mens vi andre vrir oss i smerte.)

Typiske fengende sanger "alle kan" er vel En solskinnsdag med Postgirobygget, Under den hvite bro, Kanskje kommer kongen med Knudsen og Ludvigsen og Sjørøversangen til Kaptein Sabeltann.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 22:10   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Gjetter på at trådstarter kjenner sin venninnes smak bedre enn random mennesker på internett.

Forslag: Beatles - With a little help from my friends

Den ligger i et toneleie selv Ringo klarte å synge.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 22:50   #13
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Nu skal vi ikke være så skråsikre på det!
Og tenk på de andre gjestene, da! Arme, intetanende mennesker!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 22:51   #14
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Så kan de ha papptallerken på ørene og synge sanger med farger!

Og engangs shotglass på øynene.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 23:11   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.819
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Så hyggelig gjort av deg. Jeg tenkte kanskje du kunne bruke noe av Delillos. Neste sommer kanskje?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 23:16   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Dette er ikkje ein jubileumstulletråd eller noko? Finst det folk i trettiåra som syng slike sanger?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 23:21   #17
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Ja, det gjør det, nokon. Hele min svigerfamilie.

Til HI; Det er nok flere enn hva som blir skissert her som liker slike sanger. Så hør på ee som kommer med forslag her, og lykke til!

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 23:22   #18
Ørnekvinnen
Aktiv
 
Ørnekvinnen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 133
Ørnekvinnen er populærØrnekvinnen er populærØrnekvinnen er populær
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Jeg synes det er fint med sanger. Heller en morsom og velkomponert sang enn en lang og kjedelig tale.

__________________
Selv om man blir stående alene, betyr det ikke at man tar feil.
Ørnekvinnen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 23:33   #19
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Noen som skal være greie å dikte til:
Tyven, tyven
Å hutte tutte tei
Du skal få min gamle sykkel
Da klokka klang
En ekte lofottorsk jeg er

Kanskje kjedelig og gamle, men litt fart og grei å dikte til.

Og festsanger skal være litt klein og pinlig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 23:39   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagssang til en 30-åring. Trenger råd :-)

Mor mi og mormor mi og, for så vidt, men dei er ikkje i trettiåra. Dei er spesielt glade i å dikte sanger på "De nære ting", så ofte ender vi opp med 2* 20 vers på den melodien. Tør ikkje tenke på kor mange kattar som døyr då.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no