Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godt levert vs Adams matkasse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-17, 08:48   #21
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ja, men jeg vil ha mat som ikke tar kjempelang tid å lage, men samtidig IKKE er halv og helfabrikata. DET er det ingen som klarer levere.

Du vil, med andre ord, ha en autonom kokk som handler selv?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 08:54   #22
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ja, men jeg vil ha mat som ikke tar kjempelang tid å lage, men samtidig IKKE er halv og helfabrikata. DET er det ingen som klarer levere.

Hva er kjempelang tid? Vi har Kolonihagen og er kjempefornøyd. Det tar vel ca en halvtime å lage tror jeg.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 09:20   #23
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har hatt Godt Levert i perioder. Jeg syns maten er helt OK, men ungene er ikke overbegeistret. I dag har jeg bestillt fra Meny, selvom jeg ikke syns det var kjempespennende utvalg av oppskrifter. De kunne levere før seks - og jeg har ikke bil i dag, så da ble det dem.

Har prøvd marked.no tidligere, de hadde elendige oppskrifter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 09:23   #24
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg trodde kolonial hadde utvidet nedslagsfeltet, men mulig jeg tar feil altså.

Vi bor ganske sentralt på Østlandet, de leverer hit, men det koster kr 89,- pr levering.
Tror allikevel det kan være verdt det for å slippe butikk-turen, det går fort mer enn det man skal ha i kurven der, fort mye mer enn til 89,- kr..

Men hvordan er prisene i forholdt til Rema/Kiwi?
Det blir fort dyrt dersom det er mye dyrere enn der vi pleier å handle i tillegg til frakt..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 09:24   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Du vil, med andre ord, ha en autonom kokk som handler selv?

Bruker kolonial.no. Veldig fornøyd med det!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 10:34   #26
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi er veldig fornøyd med barnekassen (nå favorittkassen) hos godtlevert. Vi må ha to kasser da vi er 8 i familien, men det er ingen problem.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 10:45   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Bruker kolonial.no. Veldig fornøyd med det!

Noe av poenget mitt er nettopp at jeg skal slippe å bestemme hva vi skal ha. Derfor passer det meg ekstra godt at noen bare forteller hva det er som skal spises til middag. Og ikke minst er det godt å si til ungene: "Det er godt levert som har bestemt!".

Men jeg burde kanskje teste ut kolonial.no. Det er jo så mange som er fornøyd med dem.

(Vi har matbutikk i underetasjen som er åpent fra 7-23 seks dager i uka, så det tar ikke tid å komme seg til butikken. Den fungerer egentlig som et gigantisk kjøleskap.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 11:28   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Noe av poenget mitt er nettopp at jeg skal slippe å bestemme hva vi skal ha. Derfor passer det meg ekstra godt at noen bare forteller hva det er som skal spises til middag. Og ikke minst er det godt å si til ungene: "Det er godt levert som har bestemt!".

Men jeg burde kanskje teste ut kolonial.no. Det er jo så mange som er fornøyd med dem.

(Vi har matbutikk i underetasjen som er åpent fra 7-23 seks dager i uka, så det tar ikke tid å komme seg til butikken. Den fungerer egentlig som et gigantisk kjøleskap.)

Det fine der er at du kan velge mat fra oppskrifter og antall personer, så putter de bare alle varene i kurven for deg. Så blir litt det samme, men man kan da altså velge.

Jeg bor nokså nærme butikken her jeg og (men ikke så nærme som deg!), men jeg liker kolonial, fordi man da kan sitte hjemme og tenke igjennom hva man skal ha (er dårlig på å skrive handleliste..), slippe vurdere masse tullete impulskjøp. Og man kan få inspirasjon og handle ut i fra oppskriftene.


Husker fra da pappa bodde i samme blokk som dere, at vi kunne gå ned i butikken uten å kle på oss egentlig. Bare å gå via garasjen. Kjekt!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 11:59   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Noe av poenget mitt er nettopp at jeg skal slippe å bestemme hva vi skal ha. Derfor passer det meg ekstra godt at noen bare forteller hva det er som skal spises til middag. Og ikke minst er det godt å si til ungene: "Det er godt levert som har bestemt!".

Men jeg burde kanskje teste ut kolonial.no. Det er jo så mange som er fornøyd med dem.

(Vi har matbutikk i underetasjen som er åpent fra 7-23 seks dager i uka, så det tar ikke tid å komme seg til butikken. Den fungerer egentlig som et gigantisk kjøleskap.)

De har ukesmenyforslag, og en etterhvert ganske stor oppskriftsbase utenom også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 14:11   #30
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har Adams matkasse av og til og har stort sett vært fornøyd. Så vidt jeg husker da vi valgte så ble det Adams fordi de hadde mer fisk og ikke hadde dobbeltporsjon av den ene middagen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 16:26   #31
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Vi bor ganske sentralt på Østlandet, de leverer hit, men det koster kr 89,- pr levering.
Tror allikevel det kan være verdt det for å slippe butikk-turen, det går fort mer enn det man skal ha i kurven der, fort mye mer enn til 89,- kr..

Men hvordan er prisene i forholdt til Rema/Kiwi?
Det blir fort dyrt dersom det er mye dyrere enn der vi pleier å handle i tillegg til frakt..

Vi handler på Kiwi til vanlig og bruker kolonial.no når det er travelt, og jeg pleier å bruke mindre når jeg får tilkjørt, tross frakta. Det er nok fordi det er lettere å få oversikt over hva som havner i kurven, og fordi jeg oftere legger noe tilbake dersom jeg synes prisen blir for høy. Prisen på varene er omtrentlig det samme, etter hva jeg har registrert.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 17:21   #32
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Har nå bestilt Adams matkasse, 3 middager for 4 personer, til halv pris. Så forsøker jeg Godt levert neste gang. Skal bli deilig å slippe middagsplanlegging for noen dager.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 17:30   #33
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Har forsøkt begge, og har vel egentlig vært fornøyd med begge. Synes Godt levert har hatt oppskriftene med best smak, samtidig som de kan være litt tunge og noe mektigere enn Adams. Kvaliteten på råvarer har vært veldig god fra begge.
Synes ekspressvarianten har vært gull i travle perioder, mye bedre enn Torovarianter, men ellers liker jeg best å lage maten fra bunn og har som oftest originalen. Uansett går vi fort lei, så det passer oss å bytte litt på. Har vel matkasse 1-2 uker per måned. Med ujevne mellomrom.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 18:13   #34
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.440
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Vi har prøvd både Adams og Godt levert. Jeg ville uten tvil valgt Adams. Bedre oppskrifter, mye mindre halv- og helfabrikata og bedre kvalitet.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 18:44   #35
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Adams. Uten tvil. Prøvd begge deler, Adams over lengre tid, GL mer sporadisk. Adams bruker generelt råvarer av bedre kvalitet er min erfaring, og har mer spenstige oppskrifter.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 20:32   #36
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.439
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Adam har utrolig mye bedre fruktkasse, forresten. Den koster litt mer enn GL sin, men utvalget er mye mer spennende.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 20:49   #37
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Adam har utrolig mye bedre fruktkasse, forresten. Den koster litt mer enn GL sin, men utvalget er mye mer spennende.

Hva får man i fruktkassen, sånn ca?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 09:02   #38
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.439
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Hva får man i fruktkassen, sånn ca?

GL sin har inneholdt helt standard frukt, ingen overraskelser Masse epler og noen få appelsiner, feks.
Adam sin har også epler og appelsiner og pærer, men i mindre mengder. Det er ofte med en ananas eller melon og et beger med feks cherrytomater, druer eller smågulrøtter. Og ofte noen eksemplarer på eksotisk frukt.


Sist redigert av Timar : 03-01-17 kl 09:43.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 09:06   #39
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Ok, takk. Har vurdert den noen ganger, men endt opp med å kjøpe frukt på gamlemåten.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 09:44   #40
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.439
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godt levert vs Adams matkasse

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ok, takk. Har vurdert den noen ganger, men endt opp med å kjøpe frukt på gamlemåten.

Det er sikkert billigere å kjøpe selv, altså, men overraskelsesmomentet er verdt mye for mine barn. De kaster seg over fruktkassen på en helt annen måte enn handleposene fra butikken.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no