Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har du kjøpt på døra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-17, 18:29   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hva har du kjøpt på døra?

Foruten lodd, doruller og hønsegjødsel, kaker og andre idrettslagsaker.

I forrige uke så handlet jeg som nevnt fiskekaker. (Er vegetarianer​). Nå i stad flesket jeg til med å kjøpe en isoporhare til 150 kroner fra en tiggemann. Han hadde noen sønner som hadde leukemi og gode greier. Sikkert sant... Jeg håper ihvertfall jeg ga til -en- god sak.

Jeg får meg virkelig ikke til å si nei!!!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 18:31   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Husalarm og forsikring. Det skulle vi uansett gjøre noe med på de tider de fløy på dørene, så vi sparte penger på gode tilbud.

Sambo presterer å kjøpe tre-ugler og slikt av døvstumme studenter eller hva de er de som kommer på dørene.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 18:37   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Kjøpte blomster av en nabogutt til leirskole kassen deres. Kjøpte fisk til vi fikk dårlig vare en gang, samtidig var lei 5 kg pakninger, og fant at pris i butikk var den samme. Ellers ingenting.

Jeg vil kjøpe dopapir i butikken. Forsikringer og kjøp til huset kjøper vi etter et nettsøk.

Når jeg er hos mamma kjøper jeg VG på døra søndager.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 18:42   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Nesten ingenting.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 18:43   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Fiskekaker, bok av afrikansk student og det er det tror jeg. Var en tigger på døren i går for å selge noe, men jeg takket pent nei.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 18:48   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Ingenting annet enn lodd for lokale idrettsforeninger de få gangene jeg har hatt unger på døra med slike. Avviser tvert alle voksne dør- og telefonselgere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 18:55   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Kjøper ting av barn/ungdom som selger for dugnad, men det er så sjelden noen kommer hit at jeg kan telle på en hånd hvor mye som kjøpt gjennom 13 år i samme hus.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:00   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Fisk fra fiskebilen, ellers ingen ting, meg bekjent.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:06   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

VG har jeg vel kjøpt et par ganger. Isbilen regnes kanskje ikke?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:07   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Bare kalender som korpsungene selger og lodd som idrettslaget selger. Ingenting annet. Jeg har bestemt meg for å si nei uansett, jeg liker ikke oppsøkende salg. Hvis det mot formodning skulle være noe interessant, så vil jeg ha tid til å gjøre research sjøl før jeg bestemmer meg, så da sjekker jeg opp og tar kontakt på nytt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:08   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Jo, is har vi da kjøpt! Men de ringer ikke på, de stopper borti veien, og man må oppsøke dem sjøl.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:11   #12
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Ingenting. Lurtitter ut kikkehullet mitt når noen ringer på og åpner ikke før fremmede Har kjøpt en boks med Mormors et eller annet fra noen venninner av vesla da, til inntekt for fotballaget deres.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:20   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jo, is har vi da kjøpt! Men de ringer ikke på, de stopper borti veien, og man må oppsøke dem sjøl.

Her stopper de like utenfor. De ringer ikke på døra, men høres like godt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:22   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Jeg har løst dette problemet med å ikke ha ringeapparat

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:25   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Ingenting. Jeg har ingen problemer med å si nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:27   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Adams matkasse kjøpte vi fra en som kom på døra. Hadde vurdert det lenge, men ikke fått ut fingeren. (Hadde den bare noen uker, det var ikke noe for oss.)

Kjøper stort sett alltid lodd av fotball/korps-unger o.l., av og til avisa en søndag hvis de kommer på døra her, men ikke sånn typisk tiggeropplegg, ei heller fisk, is, alarm, bytte tv-selskap.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:28   #17
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Det hender vi kjøper fisk fra fiskebilen, og vi har, av alle ting, kjøpt brannstige. Vi hadde akkurat flyttet inn i soverommene i 2. etg. etter omfattende ombygging av huset og trengte brannstige da det plutselig kom en selger av nettopp dette produktet på døren. Jeg vil tro det var det kjappeste salget han noen gang har gjort. Rett sted til rett tid mao.

Men jeg er dritt lei av alarmselgere. Særlig når de kommer fra samme selskap flere ganger i uken.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:28   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Lett å svare på, nada. Jeg blir såpass indignert over tramping over intimsone (hele tomta er min egen sfære) at jeg svarer biskt at de må komme seg vekk. Har aldri følt at jeg har gått glipp av noe.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:28   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Hmmm ... jeg kjøpte doruller en gang av ei nabojente som solgte i dugnadsøyemed. Ellers ingenting. Jeg synes ikke det er vanskelig å si nei. Faktisk så klarer jeg ikke helt å sette meg inn i hvorfor det skulle være vanskelig å si nei. :uempatisk:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 19:34   #20
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Husalarm og forsikring. Det skulle vi uansett gjøre noe med på de tider de fløy på dørene, så vi sparte penger på gode tilbud.

Sambo presterer å kjøpe tre-ugler og slikt av døvstumme studenter eller hva de er de som kommer på dørene.

Det er merkelig hvor lite tegnspråk disse "døvstumme" kan. Døveforeningen ber om at alle ringer til politiet hvis de har hatt besøk av slike, fordi de er svindlere, og fordi det pleier å komme en runde med innbrudd etter at de har vært der.

Vi kjøper dopapir fra nabogutten (til inntekt for idrettslaget), og innimellom en avis hvis det kommer en unge og selger. Men ellers er jeg enig med Mathilda: jeg vil selv finne ut hva som er det beste alternativet for oss.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no