Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-17, 08:25   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg hilste på en jeg dro kjensel på inne på et kjøpesenter en gang, og han hilste litt forfjamset tilbake. Etterpå dro venninna mi i meg og lurte på hvordan jeg kjenner Kurt Nilsen.

Det ser ut til at jeg er En Som Hilser På Folk Jeg Ikke Kjenner.


Jeg har gjort noe av det samme en gang. Jeg møtte en dame via jobb, og det var i samme område som jeg vokste opp. Jeg insisterte på at vi kjente hverandre og spurte om hun ikke hadde gått på samme skole og sånn. Hun ble snurt og nektet.
Senere klikket det inn at jeg hadde lest om henne i sladrepressen.

Ser ut til at jeg har noenlunde samme hilsevaner som HI. I tillegg kan det nevnes at helten på kjøreturer alltid hilser på de som har samme bilmerke som ham. Det har ennå ikke skjedd at noen har hilst tilbake.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:40   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Hilser i skog, mark og på fjellet, og hilser på naboene (altså i samme blokk) men ellers ikke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:41   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

samme vaner som trådstarter, gitt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:53   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Hilser også på syklister når jeg stopper for de med bil
De hilser også alltid.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 10:31   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg har også stusset mye på dette og syntes det er såpass snålt at jeg ikke hilser med mindre noen hilser på meg. Er da høflig om ikke annet.

Kan noen fortelle meg om hvorfor de hilser i skogen, en ikke på parkeringsplassen før man går inn i skogen, feks?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 10:41   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

I praksis: Jeg hilser på folk jeg ikke kjenner når jeg går tur (på asfalt) med hund. Hund og barnevogn. Det er visstnok ca umulig å møte andre med hund uten at man skal hilse, samme gjelder egentlig vogna. Og faktisk enkelte eldre folk som er ute i hagene sine synes det er helt logisk at jeg skal stoppe og slå av en prat. Vel, spesielt en mann, begynte med "hei" en dag og innen uka var omme var det vanskelig å komme seg forbi...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:11   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.834
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg er tydeligvis som Joika. Jeg hilser ikke på fremmede med mindre de hilser på meg først.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:33   #28
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Eg hilse alltid på sambygdingar om eg møter dei i Oslo Og så hilse vi på bobiltur

Ellers hilse eg på tur i skog og mark, også på parkeringsplassen. Men noko som er rart, om eg er ute i hagen på hytta hilse eg ikkje på dei som går tur forbi. Om eg går til og frå hytta på turveien hilse eg alltid. Merkelig

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:40   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Hilse på folk jeg ikke kjenner? Jeg synes jo det er skummel å hilse på folk jeg kjenner.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 12:55   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.


Jeg har gjort noe av det samme en gang. Jeg møtte en dame via jobb, og det var i samme område som jeg vokste opp. Jeg insisterte på at vi kjente hverandre og spurte om hun ikke hadde gått på samme skole og sånn. Hun ble snurt og nektet.
Senere klikket det inn at jeg hadde lest om henne i sladrepressen.

Ser ut til at jeg har noenlunde samme hilsevaner som HI. I tillegg kan det nevnes at helten på kjøreturer alltid hilser på de som har samme bilmerke som ham. Det har ennå ikke skjedd at noen har hilst tilbake.

Jeg gjorde akkurat det samme med Ari Behn- jeg møtte ham i en butikk på Bærums Verk og hilste blidt - det var jo absolutt en jeg kjente. Det gikk ikke så veldig lang tid før jeg kom på at jeg nok kjente ham mye bedre enn han kjente meg. men han var blid og hilste tilbake, da.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 12:57   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Men sånn apropos dette, så møtte jeg altså en vakker, ordentlig gammel (type minst 85+) dame i går - hun gikk tur med staver - blikkene våre møttes - og så sendte hun meg det nydelige, brede, flotte smilet. Da ble jeg veldig glad. Og så hadde vi en liten samtale om været og hunden min og ønsket hverandre en fin dag videre. Det var fint, og grunnen til at jeg startet denne tråden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 16:06   #32
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men sånn apropos dette, så møtte jeg altså en vakker, ordentlig gammel (type minst 85+) dame i går - hun gikk tur med staver - blikkene våre møttes - og så sendte hun meg det nydelige, brede, flotte smilet. Da ble jeg veldig glad. Og så hadde vi en liten samtale om været og hunden min og ønsket hverandre en fin dag videre. Det var fint, og grunnen til at jeg startet denne tråden.

Så hyggelig! Jeg husker jeg var i butikken med gutta en gang da den yngste var nokså ny - og butikkturer med fireåring, gæern treåring og baby var vel ikke akkurat favoritten. På vei inn fra parkeringshuset blei jeg stoppa av ei eldre dame som smilte og syntes jeg var heldig, som hadde så fine gutter. Det varma veldig, for det trengte jeg nok en påminnelse om sjøl akkurat da. (Og i det tilfellet var det jo ungene som brøyt isen - så det tror jeg kunne skjedd overalt.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 21:08   #33
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Første turen vår som ferske bobilturister var litt sånn opplæring i hilsing.
Bobilturister hilser visst på andre bobilturister. Vi hadde kjørt noen mil, og møtt noen hundre før sammenhengen gikk opp for oss for å si det sånn.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:03   #34
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Asfalt - hilser ikke
Grusvei - kanskje, spørs om det er i begynnelsen av grusveien, eller i enden (nærmest skogen, terrenget)
Skogen, fjellet - stort sett alltid.

Jepp, sånn er reglene.

Nettopp.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:14   #35
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Å, nå kommer jeg på en skitur i Rondane i fjor vinter! Jeg hadde unnsluppet familien for å gå meg en liten svins i fantastisk vintervær og jeg gikk og smilte for meg selv. Midt i løypa står en eldre mann og spiser appelsin. Han ser meg komme nedover bakken, rekker fram en appelsinbåt og ønsker meg god tur videre. Snakker om å toppe en allerede flott dag!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 00:31   #36
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg synes det er naturlig å hilse når man er i ødeland og plutselig møter et menneske. Hilser ikke på alle i sporet under skileik på stadion med to hundre andre, men går man på vidda og møter en eller to er det litt merkelig å ikke gjøre det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 08:42   #37
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.664
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Første turen vår som ferske bobilturister var litt sånn opplæring i hilsing.
Bobilturister hilser visst på andre bobilturister. Vi hadde kjørt noen mil, og møtt noen hundre før sammenhengen gikk opp for oss for å si det sånn.

Det har vi og observert når vi kjører Oslo- Trøndelag tur-retur på sommeren.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no