Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 11:38   #1
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Gjør du?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 11:39   #2
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Skulle lage poll, men det utgikk. Men kan jo bare spørre da...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 11:43   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Her har du i alle fall min gamle selvbruningsundersøkelse. Jeg har et arsenal av slike kremer, men bruker dem nesten aldri og får det aldri pent. Spraytan og solarium driver jeg ikke med. Akk, jeg er både hvit og flat, så jeg får satse på andre kvaliteter.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 11:43   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Det hender eg tar solarium, ja.
Særlig om sommaren. Har ikkje tid, lyst eller anledning til å ligge i timesvis i hagen, så da er 20 minuttar i solarium eit par gonger i veka eit godt alternativ. Blir jevnare og finare brun, synes eg.

Sjølvbruningskremar og sånt fekk eg nok av i min ungdom. Smågule og fæle *fnis*

I svangerskapet har eg vore lysbehandla i UVB-kabinett pga. urtecaria. Eg har derfor ikkje tatt solarium etter dette. Fekk liksom dekka behovet for solarium med daglege behandlingar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 11:45   #5
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Jeg har ørten bokser med spraytan her. Hadde et abonnement jeg ikke fikk rotet meg til å stoppe før nylig. Fikk vel sju bokser.
Det blir utrolig fint bare å ha på et tynt lag i ansiktet og på halsen/brystet ca to ganger i uka. Man blir ikke så gusten og ser frisk ut i huden. Det ser MYE mer naturlig ut enn selvbruner. *tips*

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 11:47   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Jeg bruker Dove bodylotion med selvbruner/farge og den er jeg kjempefornøyd med. Får fin farge og den lukter ikke.
Før brukte jeg å ta noen timer solarium på forsommeren men dette året har jeg ikke gjort det.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:28   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg bruker Dove bodylotion med selvbruner/farge og den er jeg kjempefornøyd med.

Det gjør jeg også når jeg husker det. Den er fin for meg som er så blek, blir ikke sånn unaturlig knallbrun.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:48   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Tror jeg har tatt solarium to ganger i mitt liv. For å bli med en venninne som syntes det var en god ide ... selvbruning o.l. har jeg aldri brukt.

Jeg er velsignet med en hud som blir lett brun, så jeg blir veldig brun om sommeren (nesten for-) og fargen varer lenge. Har også hatt en del år med feltarbeid i tropene på andre tider av året, så jeg har vært brun nok. Tror det at jeg blir såpass lett brun gjør at jeg ikke er så opptatt av å være brun sånn ellers. Så på etterjulsvinteren er jeg gråblek uten egentlig å tenke over det. Også synes jeg ikke det er så kjempefint å være så veldig brun hele året heller.

Jeg gidder aldri å ligge og sole meg om sommeren heller for den saks skyld. Blir brun nok av å gå rundt utendørs (med de merkeligste skiller ).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:49   #9
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Det hender jeg tar endel sol i perioder.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 13:58   #10
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Jeg blir også fort brun og føler meg gusten som blek. Antagelig fordi jeg er såpass mørk i hår og øyenbryn osv. Blir VELDIG kontraster.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 14:15   #11
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Tok litt sol før, men gidder ikke mer for det er så kjedelig å ligge der inne
Selvbruner og slikt tør jeg ikke å bruke, for jeg blir bare oransj/gul.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 14:40   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Jeg bruker bodylotion med selvbruner og noen ganger vanlig selvbruner. Solarium har jeg ikke tålmodighet til.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 14:43   #13
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Jeg tok solarium før vi giftet oss, 4-5 ganger kanskje. Det var første gang, og det har ikke gjentatt seg. Jeg synes det er utrolig kjedelig og spill av tid. Men jeg har ikke hud som blir lett brun, så jeg savner forsåvidt fargen... Selvbruningskrem har jeg vel prøvd en gang eller to, men jeg må være så nøye for at det ikke skal bli skjoldete.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 15:02   #14
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Ingen av tingene. Skulle ønske litt at jeg kunne brunet meg av og til i solarium, men har så mange føflekker, at jeg virkelig må passe meg.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:08   #15
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Tar ikke sol, men har spraytan som jeg bruker innimellom.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:28   #16
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Bruker selvbruningskrem

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:30   #17
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Aldri.
Solarium er skummelt.

Jeg er naturlig bleik, året rundt.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:41   #18
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

Tar ikke sol. Liker ikke å ligge på lysrør.

Men selvbruningskrem hender det jeg bruker.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:46   #19
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du ta sol/spraytan/selvbruner?

.....

Sitat:

Forskning viser at soling i et solarium innebærer økt risiko for føflekkreft.
Statens strålevern fraråder derfor følgende personer å bruke solarium:

- de under 18 år
- de som ikke blir brune eller ikke blir brune uten å bli brent når de soler seg ute
- de som er solbrente
- de som har eller tidligere har hatt hudkreft eller de som har familie som har eller har hatt hudkreft
- de med mye fregner
- de med et stort antall eller unormale (>5 mm, irregulære, flerfargede) føflekker eller pigmentflekker
- de med naturlig rødt hår
- de som i barndommen har hatt hyppige, alvorlige solforbrenninger
- de som bruker fotosensibiliserende medisiner

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no