Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-16, 17:29   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Dette er den beste håndkremen jeg har brukt. Eneste negative er at den lukter litt sterkt. Men så er jeg ekstremt var på lukter.

Jeg liker også denne, men synes ikke den er nok nå om vinteren når hendene er ordentlig tørre. For tiden prøver jeg ut den feteste fra Rituals. Tar litt tid å trekke inn, men virker til å tilføre nok fuktighet.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 17:32   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

http://www.aesop.com/no/resurrection...A&gclsrc=aw.ds

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 17:34   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enig! Unngår alt med lukt rett og slett.

Jepp, og shea butter er noe av det aller ekleste som finnes, luktmessig. Eight Hour Cream også, det lukter da vitterlig høgg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 17:36   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Den der lukter jo helt intenst. Fikk den i gave en gang, men klarte ikke å bruke den.

akkurat dette - alt fra L'Occitane blir umiddelbart "re-gifted" her i huset.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 17:52   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jepp, og shea butter er noe av det aller ekleste som finnes, luktmessig. Eight Hour Cream også, det lukter da vitterlig høgg.

Ja. Kjøpte en på body shop som ikke skulle lukte noe, men jeg klarer ikke den heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 17:55   #26
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Jeg liker "ingen" av de vanlige kandidatene. L'Occitane forsvinner rett inn, og huden føles like tørr etterpå, og det samme med Eight Hour-håndkremen (som lukter sterkt såpete, og ikke som den klassiske kremen). Jeg liker egentlig kun de tykke håndkremene med glyserol fra Neutrogena og Glycinello, men de blir litt klissete på huden. Til gjengjeld beskytter de LENGE. Ellers liker jeg Hemp Hand Butter (i krukke) fra Body Shop, og Decubal Lipid Cream fra apoteket, med 70% fettstoffer. Den har en ganske tynn konsistens, men er allikevel litt seig, og på mine tørre hender synker den rett inn etter få minutter.

Mye av det andre synes er mildt parfymert, synes jeg lukter uutholdelig sterkt, og gir meg hodepine.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 18:50   #27
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Selv sverger jeg til håndsettet til Mary Kay som består av en bivokskrem (hand softener), en håndskrubb og en god håndkrem. Det hjelper veldig å få skrubbet hendene og få bort døde hudceller, og evt hard hud. Og bivokskremen man tar på først er også god å bruke om natta om man er veldig tørr. Folk som jobber f.eks på sykehus eller i barnehage og må vaske hendene ofte, sverger til dette settet. Håndkremen er også god i seg selv, den trekker godt inn i huden og lukter ikke sterkt, kun friskt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 19:03   #28
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Glemte Helping Hands fra Lush, som også er god.

Men det som hjelper aller mest er å huske å beskytte hendene mot kulda med vanter eller votter.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 19:25   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Dr huscka. Feil staving, antagelig. Har den på helsekost. Fantastisk god.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 19:34   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

L'Occitane med shea

Jeg synes ikke den lukter for mye.

Husk å smøre før du sovner. Tykt godt lag. Da får kremen jobbe i fred gjennom natten. På dagtid så vasker man jo mye hender etc, så effekten er ikke like god. Samme med leppene. Jeg har håndkremen og leppepomade liggende under puten min Da trenger jeg ikke smøre så mye på dagtid faktisk.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 19:40   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Jeg ville valgt karbamidkrem. Den kan svi om huden er veldig sår, men det er likevel veldig effektivt.
Det finnes litt ulike typer med ulikt innhold karbamid og det lukter ikke veldig godt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 20:11   #32
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Jeg liker Eucerin Hand Repair:


Den trekker raskt inn og virker godt. Den inneholder karbamid og kan, som Guava sier, svi på såre hender.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 20:32   #33
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Dette er den beste håndkremen jeg har brukt. Eneste negative er at den lukter litt sterkt. Men så er jeg ekstremt var på lukter.

Dette er første vinteren jeg ikke sliter med for tørre hender og ikke føler jeg må smøre meg etter hver gang jeg vasker meg på hendene heller. Da smører jeg med denne morgen og en gang til i løpet av dagen, også smører jeg hendene med Propolis kremen til Forever living på kvelden før jeg legger meg sånn at den virker om natta.


Sist redigert av Elisabet : 30-01-16 kl 20:40.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 20:50   #34
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Oj, så mange svar!
Jeg har hender som sprekker, blir kløende og såre hver vinter. Etter å ha prøvd de aller fleste håndkremene der ute så sverger jeg til "Avene Cold cream Hand cream"



Jeg er rett og slett avhengig!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 21:45   #35
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?


Den.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 21:55   #36
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Selv sverger jeg til håndsettet til Mary Kay som består av en bivokskrem (hand softener), en håndskrubb og en god håndkrem. Det hjelper veldig å få skrubbet hendene og få bort døde hudceller, og evt hard hud. Og bivokskremen man tar på først er også god å bruke om natta om man er veldig tørr. Folk som jobber f.eks på sykehus eller i barnehage og må vaske hendene ofte, sverger til dette settet. Håndkremen er også god i seg selv, den trekker godt inn i huden og lukter ikke sterkt, kun friskt.

Signerer helhjertet!

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 22:09   #37
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Takk for mange tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 22:26   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Det er jo ingen som har tipset deg om den beste kremen ennå!



Ingen film, intet kliss, ingen lukt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 22:29   #39
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er jo ingen som har tipset deg om den beste kremen ennå!



Ingen film, intet kliss, ingen lukt.

Joda, jeg gjorde jo det. Den, samt Glycinello (lik i effekt og konsistens, men parfymert) er mine favoritter, og de funker også på eksemhendene til snart-fireåringen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 22:48   #40
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste håndkremen for tørre og såre hender?

Du hadde ikke stort nok bilde.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no