Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ønsker anbefaling: foundation

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-16, 17:37   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg bruker av og til BB-kremen til Garnier, og av til YSL Top Secret. Sistnevnte er knall, men sikkert ikke billig. Jeg kjøper min på tax-free. (Men den er ikke av de dyreste, altså.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 18:02   #22
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har en fra Dior som jeg liker godt og så har jeg den som Teflona linker til. Den synes jeg mer er farget dagkrem enn foundation da.

Synes du? Jeg bruker den over dagkrem, den er jo veldig lys, da. Eneste jeg ikke blir tørr av, ser skiller på og som virkelig blender inn i huden. Dekker godt de røde partiene på kinnene mine.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 21:19   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Ja, jeg tror det er den samme. Lys på farge, men med partikler som gir glød og litt brunfarge. Jeg synes ikke den dekker så mye, men ofte er jeg ikke ute etter dekkevne og da bruker jeg den.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 16:35   #24
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Ok for det første hva slags foundation trenger du? En bb eller Cc krem er ikke foundation og den oppfyller ikke de kravene. Alt til sitt bruk sier jeg. En annen viktig ting er at du kan ha en fantastisk foundation om du ikke påfører den riktig eller setter sammen med riktig sminke eller underlag til foundation at det bare blir krøll. Det første jeg anbefaler folk er å kjøpe en beauty blender. Den originale ikke kopiene rundt omkring. Så har jo alder litt og si har man begynnt å få rynker må man passe på riktig påføring og riktig type! En jeg har utrolig god erfaring med er vitaaqua lumiere fra Chanel. Om man kjøper en Mac fix pluss, sprayer den i ansiktet og så bruker Chanel foundation med en beauty blender til å trykke den inn i huden har jeg erfaring at omtrent uansett ung - aldrende hud har blitt super. Den legger seg ikke i rynker bare gir ett veldig fin glød. Er bare å spørre her om det er noe dere lurer på �� Hilsen en som kan dette ��

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 16:57   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg glemte å si jeg er ganske lat. Pga rødheten vil jeg ha noe som dekker. Jeg kan godt fixere med pudder, men.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 18:50   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Estée Lauder har en Day Wear som er helt utrolig god til å jevne ut fargeforskjeller i huden. Den dekker ikke for mye heller. Det ser bare jevnt og naturlig ut.

Forøvrig er jeg enig med "sminkedamene" om at man ha solpudder.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 18:56   #27
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Lillemy01, hvor få produkter er det mulig å komme unna med? Jeg melder meg inn i lat klubben og har etter egen menig ikke stort behov. Bortsett fra at jeg ikke kunne unngå å høre hudlegen nevne rødhet i huden og at det kommer jeg til å få mer av med alderen. Pluss litt fargevariasjon der jeg har hatt pigmentflekker.

En annen ulempe med de store parfymeriene i byen er at de kun anbefaler produkter fra egen stasjon, eller merke. Men jeg kan ha vært uheldig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 19:08   #28
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Solpudder bruker jeg!

Jeg har både bb-cream (fra både Clinique, garnier og L'Oréal) og Cc-cream fra Clinique. Jeg fant forøvrig en prøve fra shiseido som jeg har litt tro på.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 19:10   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Beauty blender vet jeg ikke hva er en gang...jeg måtte lese lillemy1 sitt innlegg flere ganger for å forstå det...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 22:28   #30
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Blunk

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Lillemy01, hvor få produkter er det mulig å komme unna med? Jeg melder meg inn i lat klubben og har etter egen menig ikke stort behov. Bortsett fra at jeg ikke kunne unngå å høre hudlegen nevne rødhet i huden og at det kommer jeg til å få mer av med alderen. Pluss litt fargevariasjon der jeg har hatt pigmentflekker.

En annen ulempe med de store parfymeriene i byen er at de kun anbefaler produkter fra egen stasjon, eller merke. Men jeg kan ha vært uheldig.

Jeg personlig synes at beauty blender er et must! I tillegg er den jo billigere en mange børster og mye bedre. Om man har rødhet eller andre utfordringer og bruker hendene drar man bare foundation rundt. Med bb så dytter du den inn i huden og det gjør at det blir en mye bedre dekkeevne men som allikevel ikke synliggjør rynker og porer noe mer. Ser også mye mer ett med huden ut. Det jeg anbefaler absolutt alle er Mac fix pluss spray i ansiktet først mens huden fortsatt er våt påfører man foundation. Så kan man ta conceler under øynene på rødhet osv. Så pudder. Alle de tre tingene lan påføres med våt beauty blender. Det blir veldig fint resultat som varer hele dagen. Så kan man ta litt "sol pudder" og rouge og ansiktet er ferdig.

Med solpudder må man passe på å finne riktig tone guerlain sin solpudder er dur men finnes i forskjellige fargetoner som passer ens hudfarge bra i tillegg er den drøy. Om du finner FIT me conceler fra maybelene er det ett bra og billig alternativ. Pudder anbefaler jeg Chanel sin den er super. Om du trenger å dekke over mye rødhet er en veldig god foundation Estee lauder dobbel wear. Påført med bb er den nydelig. Pass på å aldri bruke shimmer blush eller shimmer solpudder det er ikke flatterende for noen over 20 år.

Om man er lat og allikevel vil ha fin sminke :

- beauty blender ( kan brukes til alt på ansiktet ditt ja pudder også blir kjempe fint)
- foundation ( kommer an på hudtype og ønske)
- conceler ( påføres med bb)
-pudder ( påføres også med bb)
- solpudder +blush ( finnes mange to i en løsninger slipper da og kjøpe fler guerlain anbefales her kjempe dyr men den har du i mange år)

Øyne:
Øyenbrynspen ( Anastasia beverly hils )
Maskara (mange gode billige)

Dette gir en fin veldig kjapp hverdagslook som tar kort tid. Som sagt om noe er uklart andre spørsmål bare spørr

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 22:42   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Bruker foundation fra Smashbox og contour-kit fra Anastasia - bruker ca 3-4 minutter på å få det på plass.
Dekker godt uten så se oversminket ut. Bruker også beautyblender til foundation.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 22:43   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Du er en helt annen liga hva sminke angår enn meg, men jeg tar det til meg! Men denne beautyblender'en, den må vel vaskes ofte? Vil vel bli en bakteriebombe?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 22:45   #33
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg vasker min hver gang før bruk for kjøpt egen såpe til den tar meg maks ett minutt da den jo skall vætes uansett.

Og sminke er bare øving alle kan få det til og det jeg skrev rar toppen fem minutter er du helt nybegynner kanskje ti.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 22:48   #34
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg fikk så mye hjelp av dere damer da jeg trengte det, at nå er de på tide å hjelpe dere tilbake for dette er ne jeg kan he he. Har utdannelse som MUA men jobber ikke som det da det er få jobber og mye konkurranse til lite penger.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 22:55   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg har mac for tiden, synes den er grei, men ikke sånn at jeg har giftet meg med den. De som jobber på mac-delen på torget er greie, de andre er mer snipete ja. Har anastasia contour-kit og beautyblender jeg også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 22:58   #36
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har mac for tiden, synes den er grei, men ikke sånn at jeg har giftet meg med den. De som jobber på mac-delen på torget er greie, de andre er mer snipete ja. Har anastasia contour-kit og beautyblender jeg også.

Jeg personlig er ikke så glad i Mac foundations fordi de er laget til å se bra ut på kamera, bilder men, når det kommer til hverdagsbruk er det mange som reagerer med uren hud på mange Mac foundations. Dette er bare foundation Mac fix pluss er noe av det beste jeg har prøvd!!! Elsker den

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:04   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg skal ta meg en runde

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:09   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Ærlig talt, din definisjon av latskap er litt utenfor skalaen min, lillemy!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:13   #39
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ærlig talt, din definisjon av latskap er litt utenfor skalaen min, lillemy!

er bare å ta seg tid

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:26   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Jeg vasker min hver gang før bruk for kjøpt egen såpe til den tar meg maks ett minutt da den jo skall vætes uansett.

Og sminke er bare øving alle kan få det til og det jeg skrev rar toppen fem minutter er du helt nybegynner kanskje ti.

Ja, der er nok sånn ca. 10 ganger så lang tid som jeg har til rådighet om morran, i alle fall. Tror aldri jeg har brukt så mye som 10 minutter på å legge sminke noen gang i mitt liv - har nok en del å lære, skjønner jeg, selv om jeg nok er over snittet jålete med foundation, lipgloss og mascara hver dag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no