Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-17, 21:17   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Vi planlegger logistikken for uken, og siden det er dieselforbud fra tirsdag, og vi bare har en dieselbil, må vi undersøke og planlegge. Vi bor nesten i Bærum og skal stort sett ut den veien. Kjører "aldri" til sentrum, heldigvis.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 21:24   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Bymiljøetaten har såvidt jeg vet lagt ut et kart - eller et lenke til et kart. Har du dem på Facebook?
Det er rett og slett nesten alle veier i Oslo. Unntatt er Ring 3, E6, E18, RV4, RV163, Rv190 og deler av Ring 1. Man kommer seg ikke ut av sitt eget hus hvis man bor i Oslo, såvidt jeg kan forstå, med mindre huset har en veldig spesiell lokasjon nær en av de nevnte veier.
Vi kommer ingen vei, for å si det sånn, og har allerede jobbet med logistikken.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 21:34   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Vet vi noe om hvor lenge det kommer til å vare?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 21:36   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vet vi noe om hvor lenge det kommer til å vare?

De vet ikke selv. De vurderer fortløpende. Avblåser når det ikke er nødvendig, men kan da sette det igang igjen. Avhenger helt av luftkvalitet/værforhold fra dag til dag. Det er noe med omløp/sirkulasjon i lufta. Sist jeg leste oppdateringen stod det at de forventet at onsdag ble en bedre dag enn tirsdag, men så stillestående igjen torsdag. Men det er jo bare prognoser.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 21:44   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Om dere går inn på Bymiljøetaten på FB og klikker på artikkelen de har lagt ut der, så finner dere ut av både hvilke veier det gjelder, hvilke unntak som gjelder og hvor lenge de regner med at det vil vare.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 22:25   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Du kommer deg i realiteten ikke ut på veiene hvor det er tillatt med diesel hvis du bor i Oslo. Du må eventuelt parkere utenfor bygrensen og ta kollektiv dit bilen står. (Jeg er veldig, veldig glad for at vi har en bensinbil, kjenner jeg. Hvis det fortsatt er forbud onsdag morgen, hadde det blitt en lett krise i heimen, hvis vi ikke kunne kjørt.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 22:46   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg håper de setter inn ekstra kollektivtransport... For dette blir fullt!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 23:17   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Forbudet gjelder altså bare kommunale veier? Så jeg som bor utenfor byen kan kjøre gjennom Oslo på E18 eller Ring 3 hvis jeg skulle få behov for det?

Hva er straffen for å bryte forbudet?

Jeg skjønner absolutt behovet for å begrense kjøring, men det er vel litt rart å bare velge en type drivstoff og veier, vel?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 23:20   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Timar: ja, du som bor utenfor byen kan kjøre gjennom så lenge du holder deg på hovedveiene.

Det kan utstedes en bot på 1500 for å bryte forbudet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 23:23   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Forbudet gjelder altså bare kommunale veier? Så jeg som bor utenfor byen kan kjøre gjennom Oslo på E18 eller Ring 3 hvis jeg skulle få behov for det?

Hva er straffen for å bryte forbudet?

Jeg skjønner absolutt behovet for å begrense kjøring, men det er vel litt rart å bare velge en type drivstoff og veier, vel?

Det er 1500,- i bot.

Og Oslo kommune har vel ikke myndighet til å nekte kjøring på veier som ikke er kommunale? Og dieselbiler har høyere utslipp av NO2, og det er det som er problemet når det er kaldt i sentrum og varmere i høyden og lite vind, sånn som det blir de neste dagene.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 23:23   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg lurer på om de slår til med sånn 250-kroners bompassering i samme slengen, jeg, det var vel snakk om det og ved dårlig luftkvalitet? (eller var det mer?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 23:25   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Vi finner sikkert andre måter, det tar bare en del mer tid, så jeg må gjøre noen endringer på jobb for å få det til å gå opp.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 23:25   #13
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Noen som vet om det også gis varsel til skoler og barnehager ift utetid? Jeg vet at bydelsoverlegen tidligere gjorde det på dager med mye forurensning, men aner ikke hvordan rutinene er nå.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 02:01   #14
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Neste gang vi skal skifte bil blir det ikke diesel, det er helt sikkert.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 08:04   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Boten burde være høyere. Det er rimelig liten sjanse for å bli tatt.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 08:14   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg lurer på om de slår til med sånn 250-kroners bompassering i samme slengen, jeg, det var vel snakk om det og ved dårlig luftkvalitet? (eller var det mer?

Det fikk de vel ikke lov til, tror det var noe med at det måtte en lovendring til?

Vi har byttet ene dieselbilen til hybridbil, men lar nok uansett bilene stå og tar tog til jobb denne uken. Jeg jobber midt i sentrum, og merker godt at det er mye forurensning for tiden.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 11:51   #17
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Neste gang vi skal skifte bil blir det ikke diesel, det er helt sikkert.

Jeg mener å huske at da vi kjøpte ny bil i 2013 så var diesel mer miljøvennlig enn bensin. Var det ikke sånn at det var andre avgasser de var bekymret for tidligere? CO, kanskje? Eller er det juksingen med utslipp på dieselbiler som har vært problemet, så de får framsto mer miljøvennlige enn de var?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:21   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg mener å huske at da vi kjøpte ny bil i 2013 så var diesel mer miljøvennlig enn bensin. Var det ikke sånn at det var andre avgasser de var bekymret for tidligere? CO, kanskje? Eller er det juksingen med utslipp på dieselbiler som har vært problemet, så de får framsto mer miljøvennlige enn de var?

Er det ikke sånn at Diesel totalt sett forurenser mindre, men de har større lokal forurensing? Jeg har også Diesel, mener å huske det var de sa.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:25   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Er det ikke sånn at Diesel totalt sett forurenser mindre, men de har større lokal forurensing? Jeg har også Diesel, mener å huske det var de sa.

Jeg mener også at det var slik det ble forklart. At i den type vær vi har i Oslo akkurat nå, så skader dieselbilene lufta relativt mye. Men at totalt utslipp er mindre for dieselbiler (sikker CO2 og sånt).

Det blir litt tynt med utstyr på fotballtreningene denne uka, men ellers kommer vi til å klare oss helt fint.

Ruter får litt inntekter på ungene mine da. Ungene pleier ikke å reise så mye kollektivt på hverdagene, men det blir de nødt til nå. (Komme seg til og fra treninger av forskjellige slag.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:43   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Vi har bil som har betegnelsen EcoNetic og husker at jeg sjekket hvorfor vi ikke fikk rimeligere årsavgift pga det men det var ikke noe å hente der.
Luremerking.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no