Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva hører du på nå?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-21, 11:00   #301
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Det nye albumet til Alison Krauss og Robert Plant, Raise the roof.

Jeg elsket den forrige, og denne nye er helt vidunderlig.

Beste musikknyheter på mange år.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 11:29   #302
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Jeg har fullstendig oppheng på Skambankt og har hatt det i flere måneder. Albumet Jærtegn er bare fantastisk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 19:02   #303
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Julesanglista mi på telefonen er også helt uten Kurt Nilsen. Til gjengjeld er det masse Jesuslåter til ateisten Strå i den. Mahalia Jackson har skylda, og et par til.

Skulle egentlig prikke deg, men fikk ikke. Uansett. Man kan tåle ganske mye Jesus bare man slipper Kurten.


Og endelig er det tid for å høre denne igjen. Så nydelig.


(Kilde: youtube.com)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 20:34   #304
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Den noterer jeg meg. Aldri fått med meg før. Fin.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 20:36   #305
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Ahh. Definitivt på tide med juleliste på spotify

Jeg har ikke laget en egen da, jeg har ikke brukt Spotify så mye. Så jeg pleier bare velge en ferdig. Skal lage egen i år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 11:47   #306
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Fortsatt litt her:


(Kilde: youtube.com)


Denne skiva holdt meg med selskap mang en kald vinternatt på studenthybelen i hine hårde.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 11:59   #307
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Har hørt gjennom det nye albumet til Adele et par ganger nå, nydelig!

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-21, 16:31   #308
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Jeg hørt på julesanglista mi og kom over First Aid Kit sin Hallelujah sammen med Annika Norlin. Den er så fantastisk at jeg mått finne resten av skiva, Live Tribute to Leonard Cohen. Den er helt nydelig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-21, 23:27   #309
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Jeg er alene hjemme og benytter anledningen til å velge musikk det er lenge siden jeg har hørt på, nærmere bestemt Pavlov's Dog (Missouri, USA) sine album fra 1970-tallet. Wikipediaartikkelen er betydelig mer fyldig enn sist jeg prøvde å finne ut noe om dem. Muligens må jeg teste ut mer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 22:25   #310
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

I dag er det 8. januar, en dag to flotte artister og en flott onkel har bursdag. Dermed har jeg hørt en del på Elvis Aron Presley sine singler (bra) og skiva Mody Blue (ikke fullt så bra nei). Videre gikk turen til LPene Heroes og Hunky Dory. Kvelden er ung så det kan bli mer Bowie og kanskje flere singler med Kongen. (Onkel er lovet en teskje med bilde fra hjembygda hans).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 23:00   #311
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

I dag er det 8. januar, en dag to flotte artister og en flott onkel har bursdag. Dermed har jeg hørt en del på Elvis Aron Presley sine singler (bra) og skiva Mody Blue (ikke fullt så bra nei). Videre gikk turen til LPene Heroes og Hunky Dory. Kvelden er ung så det kan bli mer Bowie og kanskje flere singler med Kongen. (Onkel er lovet en teskje med bilde fra hjembygda hans).

Jeg hører også Elvis og Bowie, og kongekaken jeg bakte er litt til ære for de.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 19:32   #312
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Kanskje ikke så overraskende, men nå hører jeg på Bat Out of Hell. Den skiva holder seg godt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-22, 14:14   #313
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Disse to går på repeat her. Jeg oppdager ofte ny musikk på treningssenteret.


(Kilde: youtube.com)



(Kilde: youtube.com)

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-22, 14:28   #314
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Folk bråker sånn utenfor dørene her at jeg måtte sette musikk på ørene.
Jeg elsker Vivaldi og jeg elsker grandios orgelmusikk, og Xaver Varnus er min store favoritt. I denne videoen spiller han stykket The Cold song/Winter i en kirke Budapest.

Det er så mektig og passer godt til villværet som tidvis er utenfor vinduet på kontoret her.

Måten han bruker kirkerommet og dets kvaliteter som virkemiddel i stykket er bare vakkert, og sier meg enig i han typen i kommentarfeltet under stykket som skriver "Xavier takes the “I don’t play an instrument, I play an entire church” concept to another level".


(Kilde: youtube.com)


#musikktilarbeidet

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-22, 14:44   #315
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Hører meg inn på Ingrid Olava. Akkurat nå: albumet Juliet's wishes

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 21:36   #316
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

I går var jeg barnevakt for min snart 7-årige bestevennbarnebarn. Det forbauser meg hvor utrolig lite mange av dagens kids forholder seg til musikk ut over det som er bakgrunnsmusikk på gamingen og youtubegreiene deres.
Flaks at hun har en mormor som er musikkgalen da.

Vi hørte på nrks podkast musikkrommet som er en kjapp og fin intro til endel artister.
Jeg valgte å introdusere henne for Røyksopp
https://radio.nrk.no/podkast/musikkr...26e-250956cad0

Etterpå pløyde vi gjennom klassikerne deres, og Røyksopp fikk en ny, 6-årig fan.

Neste gang vi to har alenetid skal jeg ta henne gjennom The Inevitable End som etter mitt syn er den beste og mest monumentale utgivelsen deres.
De har også vilt spennende ting på gang i år,og det gleder jeg meg enormt til, og har høye forventninger til.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 22:23   #317
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Spennende. Jeg trodde ikke de fleste ble opptatt av musikk før i ungdomsårene? Det ble ikke jeg, og heller ikke mine barn.

Den siste måneden har jeg hørt mye på Vinnis Glorie, men nå har jeg snart hørt den i hjel da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 22:26   #318
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Vi har musikk-kvelder innimellom, da går det på rundgang å velge musikk på YouTube. Barna får litt musikkhistorie fra oss voksne og vi får innsikt i hva som høres av dem for tiden. Anbefales.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 23:36   #319
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Jeg må introdusere barnebarna for litt av hvert, våre unger hører lite på musikk. En plan kan være greit å lage meg.

For tiden hører jeg på Mannfred Man og jordbandet, Somewhere in Afrika er favoritten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 23:39   #320
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Veldig bra at du tar ansvar for musikkopplæringen, Nextlife! Enig i at det er det beste albumet deres. De nye låtene er litt i samme gate, så gleder meg til nytt album. Lurer på om jeg skal gjøre noe for mine unger og. Yngste hører på mye jeg kaller ræl, men som hun liker. Så spørs om jeg og skal legge opp til musikk-kvelder.

I dag har jeg hørt gjennom det nye albumet til Bendik som heter Liv et par ganger. Anbefales om man liker norsk pop/indie.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no