Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Eie mindre og glede seg mer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-08, 12:35   #61
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg har begynt, har pakket bort klær etter k, de ligger nå klar å skal sendes til gatebarna i Bolivia, kjøkkenskapene har jeg ikke så mye i lenger, ikke så lenge siden jeg flyttet. Alle cd-ene er lagt i mapper å det skal jeg gjøre med dvd-ene også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 18:44   #62
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Mannen sitter nå og putter alle dvd-ene sine i mapper. Det smerter ham, stakkar, men han ser at det trengs... Flinke mannen!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:06   #63
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.423
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg har ryddet ut leker fra Herremannens rom. En halv diger søppelsekki gikk i søpla og en del skal gis bort.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:15   #64
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Dette er tråden for meg.
Jeg tok et raid på podens rom for litt siden, jeg har ryddet og kastet ødelagte ting. Klesskapet mitt står for tur, og det må tømmes litt i bokhyllene i stuen. Der er det ikke bare bøker ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:20   #65
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Hadde en slik sjau rundt vår tiden. Men gud så mye som samler seg opp alerede. Jeg er med. Men må først få gjort unna noen bursdagsfeiringer og slik først.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:30   #66
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er med! Jeg har ryddet i kjelleren og kjørt 2 ganger på fyllinga, vært på Fretex med 5 poser klær og har 5 søppelsekker med leker jeg skal gi bort. Har i tillegg solgt unna noen klær. Ryddet på rommet til barna, og har kjøkken, soverom og bad igjen. Utrolig deilig, nå gjenstår det bare å fortsette sånn.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 00:43   #67
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg driver å kaster med raus hånd og har levert 7 søplesekker med klær til Frelsesarmeen...
Enda er det mer å ta av.
Men en god del skal jo eksen ha, han har flyttet ut men ikke fått med seg halvparten av tingene sine.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 01:15   #68
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er med! Vi venter et digert flyttelass fra USA nå, stort sett bare med klær, leker og TING. En masse ting som bare tar opp plass. Så når det er i hus selger jeg det vi ikke bruker lenger som kan selges, og gir bort/kaster resten. Jeg skal også lage ordentlig systemer med kurver o.l. på alt fra ladere til luer og votter. Vi hadde et digert hus i Houston, og det blir det rot av. Nå som vi ikke har så stort hus blir vi tvunget til å ha færre ting og bedre system. Deilig.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 09:24   #69
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er med. Riktignok kastet vi så det monnet for halvannet år siden da vi flyttet, men det er vel nødt til å være en kontinuerlig prosess.

I løpet av sommeren har vi tatt ungenes rom, og brått har de faktisk plass til å leke på rommene sine. Boden nede har vi også tatt, og badet. Kontoret er nå halvfullt av poser som skal til fretex (må mase på mannen så de kommer seg dit de skal). Boden oppe får bli neste prosjekt. Får vi frigjort litt plass der, og får opp et fornuftig hyllesystem, blir det lettere å plassere bort ting fra andre deler av huset som ikke er nødvendig å ha framme hele tiden. Kjøleskapet og fryseren skal jeg ta et raid i iløpet av helga.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 09:50   #70
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Nå er det ryddig og oversiktlig i alle klesskapene våre. Gammelt og ubrukt er kastet eller gitt bort. Deilig!
Neste prosjekt må bli høyskapet på kjøkkenet. Det er så utrolig upraktisk med sine 50x60 cm, og det flyter over.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 09:57   #71
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Her skal jeg hive meg med. Jeg trenger rydde ut ting i hele huset.
Begynne hvor, tro?

Ungenes rom er nylig ryddet, overflødige leker o.l. er gitt bort og kastet.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 10:04   #72
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er god på å pakke unna, men i garasjen stopper det opp gitt. Der står 5 søppelsekker med klær nå, og de har stått der i noen måneder. Sammen med alt ræl jeg ikke trenger, men som jeg synes er for fint til å gå på dynga - alt står i garasjen i påvente av loppemarkedsesongen. Å gi bort på Finn orker jeg ikke lenger, folk er ikke til å stole på; kommer aldri og henter når de sier de skal.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 10:11   #73
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Dette jobber jeg med kontinuerlig, for det bygger seg så fort opp igjen. Det er bare noen måneder siden jeg gikk gjennom herremannen sittr om og nå er det stappfullt igjen. Frøkna sitt rom er et mareritt pga. alle småtingene. Men det verste er bodene. De står for tur nå, og jeg håper å få tatt dem ila. helga. Begynner nok med den som er i leiligheta. Gruer meg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 10:15   #74
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er god på å pakke unna, men i garasjen stopper det opp gitt. Der står 5 søppelsekker med klær nå, og de har stått der i noen måneder. Sammen med alt ræl jeg ikke trenger, men som jeg synes er for fint til å gå på dynga - alt står i garasjen i påvente av loppemarkedsesongen. Å gi bort på Finn orker jeg ikke lenger, folk er ikke til å stole på; kommer aldri og henter når de sier de skal.


Garasjesalg!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 10:41   #75
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.423
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Nå ligger 18 par bukser og skjørt i en plastsekk. Nå skal jeg fortsette med resten av skapene.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 11:50   #76
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Nå har vi gitt 3 sekker med klær til Fretex, kastet 2 tilhenger lass med boss.

Så nå begynner huset og se mye bedre ut.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 12:13   #77
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.423
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Da har jeg fyllt en diger 240 liters X3-sekk med mine klær. Deilig!

Først skal noen filippinske jenter få se om det er noe de vil ha, resten går til Fretex.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 13:08   #78
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Vi har såpass stort hus at vi har bare pakket fram akkurat det vi trenger. Lenge hadde vi bare 3 middagstallerkener + litt annet nødvendig i kjøkkenskapene og resten i kjelleren, men det viste seg at vi fikk såpass mye besøk at det ble litt mye løping opp og ned. Så nå har vi plassert en skjenk på stua med slikt ekstraservise, men vi passer på å begrense hva vi har her oppe, så godt som mulig.

Det jeg trenger å få ordnet opp i nå er barnas klær. Alle klærne som er for små arves av et søskenbarn, og derfra gis det videre til venner og bekjente. Men det er en stund siden jeg har tatt en raptus nå, så skapene flyter over av for små klær.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 20:00   #79
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Endelig fant jeg denne tråden igjen! Her kastes det over en lav sko, skal vi bo 4 stk i denne treromsen fra februar må det sjaues. Vi har tre boder, en til klær, en til møbler og en til snowboard, ski, kofferter osv. I klesboden har vi skap til vintertøy og store plastbokser med navn på.

Har nettopp ryddet på badet og kastet en full Remapose med sminke, spenner, smykker og tral. Utolig hva som fikk plass der inne, badet vårt er knøttlite. Nå skal alt ha sin faste plass!

Jeg ønsker meg sånn maskin som lager merkelapper, er det litt too mutch?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 20:07   #80
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg ønsker meg sånn maskin som lager merkelapper, er det litt too mutch?

Hva behager? Det kan da aldri bli for mye merking. (Jeg har hatt min i årevis. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no