Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Facebook dating venner

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-24, 18:57   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Facebook dating venner

Noen her inne som bruker det?

Lurer på om jeg misforstår..

Det kommer jo opp rød prikk på liker deg når noen har trykket på hjerte på din profil, og ønsker kontakt med deg.

Det er også en overskrift som heter venner, og der kommer det jo også opp røde prikker.

Jeg antar at det er fordi andre profiler har trykket at de vil ha kontakt med deg, men de vil starte som venner.

Når jeg trykker på rød prikk som kommer opp på overskriften venner kommer det opp profiler, men det står ikke at denne profilen har likt profilen din, men det kommer opp forslag om at jeg kan smile for å matche som venner..

Noen ganger har jeg trykket på smilefjes, i tro av at denne profilen blir en match hvis jeg trykker på smilefjes, på samme måte som vi blir matcher når det kommer opp rød prikk i den andre kategorien, men under overskriften venner blir det ofte ikke match hvis jeg trykker på smilefjes. Jeg antar da at det er forskjell på disse kategoriene, og at rød prikk ikke nødvendigvis betyr det samme i venner-kategorien og den andre kategorien?

Altså, at selv om det kommer opp rød prikk under kategorien venner, så har ikke nødvendigvis de profilene som kommer opp når man trykker på rød prikk på overskriften venner, likt profilen din? Man kan da risikere å være den første som liker en profil, altså uten å vite at profilen har likt din profil først?

Tipper man må ha hatt profil på Facebook dating for å forstå hva jeg mener..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-24, 20:52   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Facebook dating venner

Jeg forstår hva du mener, men forstod heller aldri noe av hvordan det var ment å fungere.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-24, 22:14   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook dating venner

Takk for svar, Timar.

Etter som det aldri blir noen matcher på kategorien venner, tross røde prikker, ja, så får jeg slå meg til ro med at jeg ikke kommer til å skjønne poenget.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-24, 12:38   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook dating venner

Egentlig har jeg ikke vært så aktiv med datingsider for tiden, og ikke sveipet så mye selv, mest godtatt match eller ikke på de som har likt meg først. Og ganske jevnlig fått likes fra profiler ikke så langt unna geografisk.

Men utvalget når jeg skal sveipe er kun Vestlandet, og jeg bor på Østlandet.. Og det har det vært i flere uker nå. Skjønner liksom ikke hvorfor Facebook mener jeg kun skal date folk 50 mil unna..

Andre profiler i nærheten finner jo min profil, men jeg får kun opp profiler fra Vestlandet som forslag til å sveipe for tiden.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-24, 14:15   #5
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Facebook dating venner

Og jeg bor på Vestlandet og får opp en del fra Sverige
Jeg har forresten heller ikke skjønt det med rød prikk på "venner".

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-24, 14:23   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.195
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook dating venner

Jeg har forstått det som at det bare er forslag til folk som søker venner, og å trykke på smilefjeset garanterer ingenting.
https://vergizmo.com/facebook-dating-smiley/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-24, 14:25   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook dating venner

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Og jeg bor på Vestlandet og får opp en del fra Sverige
Jeg har forresten heller ikke skjønt det med rød prikk på "venner".

Rart. Får meg til å vurdere å gå tilbake til match.no igjen. Men avsluttet der fordi jeg egentlig var lei av nettdating, pluss at det står at man må ha pc for å avslutte abonnementet, og jeg har kun mobil nå..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-24, 15:32   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Facebook dating venner

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Rart. Får meg til å vurdere å gå tilbake til match.no igjen. Men avsluttet der fordi jeg egentlig var lei av nettdating, pluss at det står at man må ha pc for å avslutte abonnementet, og jeg har kun mobil nå..

Vil tro det holder å bruke nettsiden fra mobilen. Funksjonaliten er kun bygd på nettsiden og ikke i appen. Sånt blir jeg sur av! Jeg klarte å slette profilen min til slutt, men husker ikke om jeg brukte pc.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-24, 15:39   #9
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook dating venner

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Vil tro det holder å bruke nettsiden fra mobilen. Funksjonaliten er kun bygd på nettsiden og ikke i appen. Sånt blir jeg sur av! Jeg klarte å slette profilen min til slutt, men husker ikke om jeg brukte pc.

Sånn ja. Kanskje jeg kan spørre de. Synes det var flere profiler som tiltrakk meg på match enn Facebook. Er liksom så veldig stor variasjon på Facebook, og likes fra 28 til 72 når jeg selv er 45..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 11:59   #10
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Facebook dating venner

Jeg fjernet den der vennefunksjonen, for jeg gidder ikke samle på venner. Det er tross alt ikke derfor jeg er på FB dating.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 13:09   #11
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook dating venner

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg fjernet den der vennefunksjonen, for jeg gidder ikke samle på venner. Det er tross alt ikke derfor jeg er på FB dating.

Lurt, og når den er så forvirrende å forstå i tillegg..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 23:25   #12
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Facebook dating venner

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Lurt, og når den er så forvirrende å forstå i tillegg..


Ja, og jeg har ikke interesse av å bli matchet med folk for å få venner, det er en funksjon som FB kunne lansert utenom dating,synes jeg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no