Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat glemt på benken: OK eller ikke

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-14, 19:17   #41
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Kastet, uten tvil. Jeg er overrasket over hvor mange som hadde spist mat som har stått på benken i 14 timer.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:28   #42
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg hadde luktet og smakt, og hadde det luktet og smakt ok så hadde vi spist det. Andre får gjøre som de vil, men jeg føler meg ikke vill og gal og uansvarlig av den grunn.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:49   #43
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Hva er det med ris som er så spesielt?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:51   #44
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Hva er det med ris som er så spesielt?

Altså, vi snakker om liv eller død her .....
http://dinmat.no/Artikler/Pasta-og-r...-vaere-dodelig

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:55   #45
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Altså, vi snakker om liv eller død her .....
http://dinmat.no/Artikler/Pasta-og-r...-vaere-dodelig

Sitat:

I de rapporterte dødsfallene, har det vært snakk om mat som har vært lagret i romtemperatur i mer enn 2 døgn

Men altså, det må være lov å tenke litt?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:59   #46
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Men altså, det må være lov å tenke litt?

Tenke? What?



Alvorlig nok tema men for en teit overskrift.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 20:02   #47
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Tenke? What?



Alvorlig nok tema men for en teit overskrift.

Etter to dager i varmen har spagettien fått egen personlighet og er i stand til å ta livet av deg med kniv og gaffel.

Hele artikkelen var herlig spekulativ

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 20:20   #48
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker at det høyst sannsynlig er greit. Det er bare bakterier som lager toksiner som kan være problematiske, for bakteriene dør jo når man varmer opp maten på nytt. Og om dette er mat (i dette tilfellet gryterett) som har vært skikkelig kokt første gang så er det lite sjans for at det er toksin-produserende bakterier der.

Nettopp. Mat fra mitt eget kjøkken som jeg vet all historie med, har jeg ingen problemer med å spise om den har stått over natta.

Feks har vi nå i frysen kjøtt som dessverre () ble stående en dag for lenge på slakteriet. Dermed er holdbarheten etter tining vesentlig redusert og de kan kun ligge over natten i kjøleskap. På benken surner det over natten. Normalt tiner vi kjøttdeig på benken fra rundt kl 21 dagen før til middagen lages i 16 tiden dagen etter.

Mat hos andre, der jeg ikke kjenner historien, ville jeg ikke spist noe slikt, uten å ha spurt huseier. Og evt silt infoen litt etter hvem vi var hos

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 20:26   #49
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nettopp. Mat fra mitt eget kjøkken som jeg vet all historie med, har jeg ingen problemer med å spise om den har stått over natta.

Feks har vi nå i frysen kjøtt som dessverre () ble stående en dag for lenge på slakteriet. Dermed er holdbarheten etter tining vesentlig redusert og de kan kun ligge over natten i kjøleskap. På benken surner det over natten. Normalt tiner vi kjøttdeig på benken fra rundt kl 21 dagen før til middagen lages i 16 tiden dagen etter.

Mat hos andre, der jeg ikke kjenner historien, ville jeg ikke spist noe slikt, uten å ha spurt huseier. Og evt silt infoen litt etter hvem vi var hos

Hvorfor så lang tid til tining Floksa? Er det store mengder? Jeg tiner over natta men legger kjøtt i kjøleskapet på morgenen og tar ut igjen til middag.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 20:59   #50
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvorfor så lang tid til tining Floksa? Er det store mengder? Jeg tiner over natta men legger kjøtt i kjøleskapet på morgenen og tar ut igjen til middag.

Vi har pakker av 1,2 kg kjøttdeig som middagsposjoner .
Men som regel glemmer jeg jo å ta ut og må tine i varmt vann...

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 21:04   #51
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg hadde kastet, og anser meg selv som langt fra hysterisk når det gjelder sånt. I hvertfall nå når det er såpass varmt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 21:09   #52
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har pakker av 1,2 kg kjøttdeig som middagsposjoner .
Men som regel glemmer jeg jo å ta ut og må tine i varmt vann...

Såpass.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 21:22   #53
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.207
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg blir i hvert fall fryktelig forvirret over all informasjonen jeg får:

http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle7700943.ece

Så jeg ringer alltid mamma og forhører meg. Hun er oppvokst i en annen tid, så hun sier vel omtrent alltid at det er OK.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 21:30   #54
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Såpass.

Da er det akkurat nok til et nabobarn eller to, eller deilig pålegg dagen etter.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 23:28   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg hadde kastet og særlig i denne varmen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 09:22   #56
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg er nok litt hygienehysterisk og hadde absolutt kastet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 09:53   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Luktet, kokt godt og grundig, og spist. Gjort hele livet, gått bra med meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 09:56   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker at det høyst sannsynlig er greit. Det er bare bakterier som lager toksiner som kan være problematiske, for bakteriene dør jo når man varmer opp maten på nytt. Og om dette er mat (i dette tilfellet gryterett) som har vært skikkelig kokt første gang så er det lite sjans for at det er toksin-produserende bakterier der.

Eksakt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 09:57   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg hadde nok kastet, men tenkt at jeg var irrasjonell, siden jeg ikke hadde trodd den var farlig. Bare litt ekkel.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 10:03   #60
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat glemt på benken: OK eller ikke

Jeg tipper mannen og jeg hadde spist om det luktet ok, men ungene hadde ikke fått.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no