Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

I serien "Er dette nyheter?"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-15, 10:14   #121
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

At jeg ikke gikk til avisen den gangen jeg tok flytoget fra OSL mens bilen sto igjen i parkeringshuset. Det er jo en minst like god historie!

Legg det ut på FB med offentlig visning så skal du se du kommer i avisen du også. :trøster:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 10:16   #122
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Reiste helt til Sverige uten lommebok. For en artig historie liksom.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 12:56   #123
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Herregud, jeg dør! Fine tråden!

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:08   #124
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Legg det ut på FB med offentlig visning så skal du se du kommer i avisen du også. :trøster:

Jeg la det på twitter, til og med.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 11:44   #125
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Dette er vel også en kandidat til denne tråden?
Adines (3) bursdag endte i kakemareritt: - Det ble en katastrofal dag

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 12:06   #126
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette er vel også en kandidat til denne tråden?
Adines (3) bursdag endte i kakemareritt: - Det ble en katastrofal dag

Skandale! Intet mindre enn en skandale, og det i Verdens Rikeste Land!

Ja, jeg ser levende for meg selskapet, hvor all fokus rettes mot den rosa kaka, som skulle vært rød, uten Minnie på toppen, der musa skulle tronet - og det arme barnet som har fødselsdag ikke får noe fokus overhodet. Ja, for man kan rett og slett ikke gå videre, som om ikke noe var skjedd, etter en slik skandale. Katastrofalt! Intet mindre!


Seriøst!?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 12:11   #127
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Kjøper man virkelig en kake til 2200 kr i bursdagsgave til en treåring? Snakk om prioriteringer.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 12:20   #128
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Jeg kjenner jeg hadde blitt dritsur og megaflau om jeg hadde googlet meg sjøl som tenåring, og kommet over en slik avisartikkel fra jeg var lita.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 12:23   #129
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette er vel også en kandidat til denne tråden?
Adines (3) bursdag endte i kakemareritt: - Det ble en katastrofal dag

Ha-ha, jeg så den og tenkte akkurat det samme.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 12:25   #130
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Kjøper man virkelig en kake til 2200 kr i bursdagsgave til en treåring? Snakk om prioriteringer.

Og bakeren sier:

Opprinnelig lagt inn av Baker

Jeg har brukt 13 timer på kaken og betalt sjåføren min 750 kroner for jobben, sier han.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 12:46   #131
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

At det ikke trenger å være en avissak er nå en ting, men at de reagerer skjønner jeg veldig godt.Det hadde jeg også gjort.

Han som har laget den, er ikke akkurat god på kundeservice synesjeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 12:55   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Hva med denne? De GLEMTE lommeboka si da de reiste på harryhandel. Grusomt.

http://www.nordlys.no/V_rin_og_Marti...torial.article

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:59   #133
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette er vel også en kandidat til denne tråden?
Adines (3) bursdag endte i kakemareritt: - Det ble en katastrofal dag

Hun burde jo virkelig ta seg en runde i kaketråden på FP!
Viktig å ha alt fokuset i en treårsdag på kaka, da har man skjønt det!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:01   #134
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Kjøper man virkelig en kake til 2200 kr i bursdagsgave til en treåring? Snakk om prioriteringer.

Folk er gale. Men jeg øyner samtidig en inntektstkilde. Jeg kan da lage en kake som er halvparten så fin, til halve prisen, f eks?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:05   #135
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Jeg syns ikke den ødelagte bursdagen er en nyhetssak, men jeg syns det er interessant å belyse hva man som forbruker har krav på i en slik setting. Her har vi altså en kake til 2300 kr (jada, det er galskap, men det er på siden av saken). Hele poenget med kaken er jo Minni-figuren på toppen. Uten den er det jo bare en kake. Bakeren mener altså at kaken fortsatt er verdt 1700 kr. Kjøper mener derimot at den er verdiløs. Jeg syns det er en ganske interessant problemstilling, egentlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:12   #136
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Jeg får litt fniseanfall ved tanken på de to smartingene som skulle frakte kaka. Bare sett den løst i bagasjerommet - det går bra - den velter bare såvidt littegrann - oooops der gikk Minnie til helvete - jaja, shit happens, vi bare kaster henne - værsågod her har de kaken deres frue - det blir 750 kroner i frakt takk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:27   #137
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg får litt fniseanfall ved tanken på de to smartingene som skulle frakte kaka. Bare sett den løst i bagasjerommet - det går bra - den velter bare såvidt littegrann - oooops der gikk Minnie til helvete - jaja, shit happens, vi bare kaster henne - værsågod her har de kaken deres frue - det blir 750 kroner i frakt takk.


Og aldri om jeg hadde eksponert barnet mitt i media for en sånn sak, uansett hvor irritert jeg hadde vært.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:34   #138
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg får litt fniseanfall ved tanken på de to smartingene som skulle frakte kaka. Bare sett den løst i bagasjerommet - det går bra - den velter bare såvidt littegrann - oooops der gikk Minnie til helvete - jaja, shit happens, vi bare kaster henne - værsågod her har de kaken deres frue - det blir 750 kroner i frakt takk.

Ja, bakeren som hyrte disse til å frakte må i alle fall diskutere fraktprisen med de.

Jeg synes sluttresultatet ble bra jeg. Jeg hadde vært fornøyd med 500++ kr i avslag om det endte sånn.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:35   #139
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Og som mor til en snart treåring, er jeg litt sjokkert over hvor mye de har hauset opp kaken for barnet.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:43   #140
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien "Er dette nyheter?"

Jeg må bare litt av disse "nyhetene".



Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Og som mor til en snart treåring, er jeg litt sjokkert over hvor mye de har hauset opp kaken for barnet.


Enig. Selv om bakeren, eller egentlig sjåføren, gjorde en dårlig jobb så var det foreldrenes feil at fokuset ble på kaken og ikke bursdagsbarnet. Hadde jeg fått kaken slik hadde jeg forklart hva som skjedde, satt noen lys eller annen pynt på toppen og ikke gjort noe mer nummer av det. Kaken er pen likevel og smakte forhåpentligvis godt. Jeg hadde selvsagt klaget til bakeren dagen etter, men der og da er det da vitterlig bursdagsselskapet og bursdagsbarnet som er, eller burde være, viktigst. Å bruke ord som "kakemareritt" og "katastrofal dag" virker jo nesten latterlig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no