Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Svart kjole i bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er det OK å bruke svart kjole i bryllup?
Nei, det er ikke OK, jeg blir sur på de som gjør det 17 11,64%
Jeg ville ikke gjort det selv, men OK at andre gjør det 25 17,12%
Tja, bare om man bruker fargerikt tilbehør til 23 15,75%
Tja, bare om bruden sier det er OK 22 15,07%
JA, det er da vel helt greit 71 48,63%
Bryr meg ikke/dustepoll 6 4,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 10:14   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Svart kjole i bryllup?

Som en liten spinoff av min egen kjoletråd lurer jeg på hvor mange som har bastante meninger om man kan bruke svart kjole i bryllup.

Poll kommer.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:52   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Beklager. Jeg kan ikke svare.

Jeg ville ikke ha gjort det selv, jeg synes egentlig ikke at det er OK at andre gjør det, men det betyr ikke at jeg blir sur. Jeg synes bare ikke at de burde gjøre det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:55   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.127
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Jeg har gått i svart kjole i bryllup; rett og slett fordi jeg ikke visste at det var "ulovlig".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:55   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Det Blå sa.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:55   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

I utgangspunktet tenker jeg at man kan prøve å unngå sort i bryllup, men det er ikke akkurat noen fanesak for meg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:57   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.962
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det Blå sa.

Enig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:00   #7
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg ville ikke ha gjort det selv, jeg synes egentlig ikke at det er OK at andre gjør det, men det betyr ikke at jeg blir sur. Jeg synes bare ikke at de burde gjøre det.

Enig. Jeg trodde langt de fleste var klar over at det er upassende (ja, jeg synes det). Jeg ville likevel ikke kommentert det til vedkommende.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:04   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Jeg syns det er greit, men så syns jeg antikvariske regler om at svart er en sørgefarge har lite med virkeligheten i dag å gjøre. Skikk og bruk er ikke det som opptar meg mest. Faktisk ikke i det hele tatt. Heldigvis har min omgangskrets mer morsomme og festlige brylluper enn stive og høytidelige, så dette er i grunnen ikke en problemstilling jeg sliter veldig med.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:07   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

JA, det er da vel helt greit



I vårt bryllup så kom nå et par i svart skjørt og hvit topp.
Ei i rød topp,nest-foloveren min hadde kjole med hvit og rødt

Men vi hadde ikke skrevet antrekk på innbyldelsen.



Har hatt festdrakten min ibryllup den er svart med litt rødt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:08   #10
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Heldigvis har min omgangskrets mer morsomme og festlige brylluper enn stive og høytidelige, så dette er i grunnen ikke en problemstilling jeg sliter veldig med.

Mener du at å følge skikk og bruk for påkledning betyr at bryllupene ikke kan være morsomme og festlige?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:09   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Det Kasia sa. Jeg er heldigvis ikke så opptatt av urgamle utdaterte "regler".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:09   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Jeg har hatt svart skjørt i bryllup. Men da var jeg gravid, og følte at jeg hadde rett til å stille i nesten hva som helst så lenge jeg klarte å reise femti mil for å komme dit.

Det er først nå i det siste jeg har skjønt at svart en fyfy i bryllup. Hadde noen kommet i svart i bryllupet mitt, hadde jeg dog ikke reagert. Jeg hadde nemlig svart (og hvit) brudekjole selv.

Så personlig ville jeg ha spurt brudeparet. Det kan jo hende at de er som meg og virkelig ikke kunne bry seg mindre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:14   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Mener du at å følge skikk og bruk for påkledning betyr at bryllupene ikke kan være morsomme og festlige?

Jeg mener at jeg syns alle selskaper som er uhøytidelige er festligere og morsommere enn de som er høytidelige. Hva andre syns er meg ganske uvedkommende. Ikke alle som liker store, høytidelige selskaper vet du. Erfaringsmessig så er de som uhøytidelige mindre opptatt av skikk og bruk enn de som er høytidelige. Mulig du har andre erfaringer.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:15   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.019
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Nei, dette ville jeg aldri brukt energi på å irritere meg over, verken i eget eller andres bryllup. Er ikke det at folk har pynta seg det viktigste?

Skjønner at man kan ta anstøt av de som stiller opp halvnakne eller i brudekjole uten å være bruden, men bortsett fra det?

Legger til at vi skal ha et særdeles uformelt bryllup. Dog er det forbudt å stille i olabukser.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 15-04-08 kl 11:21.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:17   #15
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Erfaringsmessig så er de som uhøytidelige mindre opptatt av skikk og bruk enn de som er høytidelige. Mulig du har andre erfaringer.

Jeg er helt enig i at uhøytidelige selskaper ofte er festligere! Men en moderat mengde skikk og bruk trenger ikke gjøre det mer høytidelig, etter min erfaring.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:46   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Jeg ser ingen problemer med å gå i svart kjole i bryllup, men jeg hadde ikke gjort det uten å vite at det var noe brudeparet synes er OK.
I bryllupet vårt var det svarte kjoler og jeg tror ikke det var en sjel som reagerte på det. Hvis det betyr noe for brudeparet at folk ikke går i svart så respekterer jeg selvsagt det. Akkurat det er det utslagsgivende for min del, ikke hvorvidt det er tradisjoner for det ene eller andre eller ikke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 12:19   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Jeg syntes ikke det er ok, men jeg ville ikke blitt sur heller.
En mellomting lizzåm...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 12:23   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Jeg ville ikke gjort det selv, men OK at andre gjør det

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 12:58   #19
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Mangler det som jeg hadde tenkt: har ingen sterke meninger om klær og bryllup, syntes det er viktigst att de kommer.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 13:00   #20
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup?

Jeg syns det er helt greit, og jeg har gjort det i vinterbryllup selv.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no