Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tempur overmadrass - verdt pengene?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-22, 22:11   #21
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Jeg hater tempur og får ikke sove fordi madrassen formes etter deg,og da våkner jeg hver gang jeg bytter stilling. I tillegg er det vondere å bytte stilling fordi madrassen skal formes på nytt når man bytter stilling, og man sitter på en måte fast.

Men jeg har brukt tempursittepute på jobben, og vært fornøyd med den.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 22:11   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Noen som har prøvd noen av disse putene til hjemmekontoret, f.eks.?

https://no.tempur.com/tilbehor/etter.../hjemmekontor/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 22:13   #23
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Den øverste ligner på den jeg brukte, den hjalp meg mye. Jeg sluttet å bruke den fordi jeg fikk meg en sadelstol.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 22:15   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Min eneste erfaring med tempur er fra sykehuset. Jeg var innlagt op barneavdelingen med en 3 uker gammel baby med rs. Jeg fikk seng siden jeg var i barsel. (skjønte aldri poenget. Men den var god å ha på dagen innså jeg da jeg natt to mistet den og fikk utdelt en madrass. For den måtte stå langt veggen på dagen, ingen mulighet til å legge seg nedpå. Og 3 uker etter fødsel. Syk selv og med en unge som fikk medisin hver 3m time og en som fikk hver 4. Time på samme rom (de tvsr derfor jeg mistet senga. Vi måtte være to der inne) og noen blodprøver og tilsyn innimellom så sov man jo ikke så mye.
. Da fikk jeg en tempur madrass oppå min andre madrass på gulvet. Og det var jo behagelig på sitt vis, men hele settingen var ikke sånn at jeg egebelig minnes madrassen så veldig godt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 22:15   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Fungerer ikke for meg. Jeg får stiv nakke og spenningshodepine. Men det får jeg av myke madrasser også.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 22:17   #26
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

De som ga den til meg trodde jeg kom til å elske den, så jeg holdt ut noen uker ekstra for å se om jeg ble vant til den. Men nei. Men jeg var undervektig, hadde knapt krefter til å bevege meg, og hadde kroppsdeler som dovnet bort etter kort stund i samme stilling. Jeg var muligens ikke så lett å ordne madrass til.

Jeg er i motsatt ende av deg, overvektig (men sterk), men enig med deg.
Sover på Tempur overmadrass i feriehuset til mamma og pappa. Jeg kan ikke fordra den! Blir liggende i ei "dump", føles som at jeg nesten sitter fast. Sover, men ikke så veldig godt.

Mannen min elsker den madrassen og sover aldri så godt som når vi er der, så jeg tror også at det er litt hat eller elsk.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 22:45   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Fungerer ikke for meg. Jeg får stiv nakke og spenningshodepine. Men det får jeg av myke madrasser også.

Av madrassen? Trodde det var mer puter som gjorde det? jeg får det av for høye puter.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 22:51   #28
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ok, da er vel jeg den eneste som ikke likte Tempurmadrass? Jeg hadd en kort stund da jeg var syk, men jeg er avhengig av å skifte stilling ofte, og Tempurmadrassen holdt meg som gissel. Jeg sov på ingen måte bedre eller hadde mindre vondt.

Både eg og 15-åringen opplevde det på samme måte. Rett nok var det tempur-etterlikning frå Jysk. Veldig fin om du ligger i samme stilling heile natta, helst på ryggen. Men om du turnar mykje på natt, og i tillegg helst vil ligge på magen, så fungerer det dårleg. Imponert over kundeservicen til Jysk. Eg fekk bytta overmadrassa etter ei knapp veke utan noko styr.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 23:11   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Jeg synes tempur er utmattende. Man er jo som svøpt inn i madrassen og må nesten ta sats for å få byttet stilling…

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 23:27   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Hvis du skal ha en overmadrass av litt tykkelse, så AVbefaler jeg felles madrass, hvis man har en mann som hopper og bykser i søvne, i hvert fall.

Hva med tempur til deg og kjipmadrass til den gjerrige?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-22, 23:31   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Av madrassen? Trodde det var mer puter som gjorde det? jeg får det av for høye puter.

For høy pute er ikke bra, men ikke madrass jeg synker ned i heller.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 00:00   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Jeg ligger helt fint på magen på min madrass. Men viktig med liten (Tempur) pute da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 00:28   #33
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

For min del trur eg det at eg ikkje beveger meg like mykje, med tempurmadrass og vektdyne er av betydning for søvnkvalitet, fordi mine kroniske smerter blir trigga av bevegelse.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 07:03   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Jeg sover aldri på magen, men snur meg mye fra side til side i løpet av natta. Aldri ppplevd følelsen av å sitte fast i Tempurmadrassen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 07:13   #35
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Grusom for min vonde hofte, som flere sier, følelse av å sitte fast i madrassen. Må liksom kaste meg rundt for å skifte stilling, og våkner jo da selvfølgelig hver gang.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 07:19   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Hm... Takk for alle svar. Ser det er litt delte meninger her.

Jeg har fått gubben på glid, men vi er blitt enige om at det kanskje er smart å besøke tempurbutikken i Oslo først og kanskje få prøve hvordan et er å ligge på en slik madrass før vi evt kjøper.

(Eneste som er moro med Ikea er jo å prøveligge sengene. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 07:57   #37
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Jeg har tempurpute og er avhengig av den men trives ikke med tempurmadrassen på hytta til svigers. Av samme grunner som de andre her.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 08:04   #38
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Jeg har, som Lhi-My, "billigtempurmadrassen" Wellpur fra Jysk, kombinert med Tempurpute (som jeg elsker), og er kjempefornøyd med den.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 09:01   #39
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tempur overmadrass - verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg ligger helt fint på magen på min madrass. Men viktig med liten (Tempur) pute da.

Jeg ligger på siden, og da skal det veldig lite til før det blir feil stilling for nakken.
Sov forøvrig på tempurmadrass en periode mens jeg var gravid, og da følte jeg meg virkelig som en strandet hval. Den madrassen forsvant fort ut av huset.

Lurt å prøve flrst Inagh.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no