Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-12, 09:10   #1
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Jeg kjøpte nye Viking Termo til både Mini og Gnuri i høst- og begge parene lukter noe helt grusomt ekkelt
Enten er det at de svetter så på føttene, eller at det har kommet fukt oppi på annen måte.(Dette kan nok gjelde Mini, emn Gnuri driver ikke og tråkker over)
Hvilke vår/høstsko vil du anbefale som er vanntett? De blir jo flaue av å ta av seg støvlene på skolen fordi det lukter så..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:12   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Jeg tror alle kan bli sånn.

Eneste som duger her er å tørke de med skotørker litt hver dag. Ta ut sålen, sette de på tørk, og sørge for at de ikke er fuktige. De kan ofte være det helt innerst.

Jeg har opplevd lukt både fra Thermo og andre type cherrox, så jeg tror det kan skje med alt. Men etter å ha hivd pjokken sine til vask, og vært flinke med å tørke de skikkelig hver dag, så går det greit

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:14   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Jeg hørte en gang at lukta kom av bakterier i skoene, og at det kunne hjelpe å slenge de ett døgn eller to i fryseren. Kanskje verdt ett forsøk.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:14   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Nessie- vi har prøvd å vaske de og tørke de godt, men de lukter fortsatt. Jeg tror vi må prøve et annet merke eller helt andre sko. Vi har ikke skotørker- det kan kanskje være problemet?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:14   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Marit- ja kanskje? Men jeg må si jeg har mine tvil iom at lukta sitter i også etter vask..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:15   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Nessie- vi har prøvd å vaske de og tørke de godt, men de lukter fortsatt. Jeg tror vi må prøve et annet merke eller helt andre sko. Vi har ikke skotørker- det kan kanskje være problemet?

Ja, her ble det helt annerledes når vi fikk tak i skotørker. Da fikk vi tørket skikkelig med en gang, og raskt, helt innerst også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:16   #7
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Hm kanskje vi heller bør gå til innkjøp av en skotørker-hehe

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ja, her ble det helt annerledes når vi fikk tak i skotørker. Da fikk vi tørket skikkelig med en gang, og raskt, helt innerst også.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:19   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Skotørker er en veldig nødvendig ting med småbarn. Her har ikke Viking Thermo luktet vondt, men Sorelstøvler med uttagbar filtsokk begynte å stinke fryktelig etter kort tid. Det var til tross for at vi tok ut sokken hver dag og tørket hvis noe var fuktig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:24   #9
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Er det nå jeg skal legge ut tråd og spørre om hva slags skotørker man bør kjøpe??
(Kom gjerne med tips altså)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:29   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Er det nå jeg skal legge ut tråd og spørre om hva slags skotørker man bør kjøpe??
(Kom gjerne med tips altså)

Vi har denne:



http://www.glendimplex.no/produkter/...ewt-skotoerker

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:31   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Jeg har hatt to så langt, den første holdt vel i over femten år og den andre har vi på niende året. Kostet noen få hundrelapper og ikke noe spesielt fancy. Adax tror jeg kanskje den heter. Absolutt verd pengene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:35   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi har denne:



http://www.glendimplex.no/produkter/...ewt-skotoerker

Denne har vi og, med ekstra munnstykker til tørk av votter ol. Fungerer ypperlig, og ikke kostet den mye heller.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:56   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Skotørker et et must. Du får varianter som står på gulvet også, hvis du ikke har veggplass.

Jeg tror skoene hadde stinket like mye uansett hvilket merke det var. Fuktighet og varme gir gode vekstvilkår for bakterier.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:01   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Ta ut såler, putt både såler og støvler i vaskemaskinen.
Putt aviser i - viktig at papiret kommer helt frem.
Papiret blir veldig vått, en runde til med avispapir og så kan du tørke de i skotørker.

Lukten kommer fordi de bruker for lang tid på å tørke.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:06   #15
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Tror også at de hadde stinket uansett merke. Guttungens viking thermo + vintersko stinker, til tross for vasking og daglig tørking i skotørrer. Snuppa sine lukter aldri. Gutten min svetter på føttene i tillegg til at han alltid blir gjennomvåt, en dårlig kombinasjon. Ikke engang skotørrer hver dag gjør susen da (men klart, det hadde vært enda verre uten).

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:39   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Jeg ville kjøpt sko som puster, men skotørker er viktig, uansett. Det blir nok en heftig bakterieutvikling i sko som er svettet i, og som tillegg blir stående fuktige en stund.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:42   #17
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Jeg ble d.... lei av sure viking thermo som måtte stå i tørkeren hver dag, så i år har mine hatt Bogs. Og de fungerer supert! Alltid varm, aldri våt

Spent på hvordan de er når det blir varmere i været, de skal jo kunne brukes fra +18 til minus 18, isolerer mot kulde og varme.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:50   #18
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Jeg sverger til Dock boot framfor cherrox jeg, og her er det ingen lukt av skoene

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 11:44   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viking Thermo lukter- hva kjøpe i stedet?

Ingen lukt av thermo her, vi bruker ikke skotørker heller.
Jeg villv kjøpt sko som pustet ig ikke var så varme om jeg skullv kjøpt nye nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no