Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-12, 13:00   #1
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Rødme

Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Kan så utrolig lite om dette at det er litt flaut. Kan man sette bilstolen på et vognunderstell? Noen som i tilfelle vet hvilket?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:01   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Stokke og Xplory og Quinny Zapp.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:03   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Er det ikke samme som maxi cosi lenger? Må man ha adaptere til Zapp da kansje?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:06   #4
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Stokke og Xplory og Quinny Zapp.

Og da må en ha adapter for den spesifikke bilstolmodellen? Har produksjonsår noe å si?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:09   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Jeg har TFK vogn med maxicosi sete til. Fikk adapter på babyshop for et par hundre kroner.

  Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 14:00   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Du får lett tak i adaptere ja. Vist den har like fester som Maxi Cosi er det ingen problem å kjøpe understell til den. Er det anderledes er det verre.

Denne passer ihvertfall : https://www.flust.no/barn-og-baby/ba...pter-joggster/

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 14:12   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Du får lett tak i adaptere ja. Vist den har like fester som Maxi Cosi er det ingen problem å kjøpe understell til den. Er det anderledes er det verre.

Denne passer ihvertfall : https://www.flust.no/barn-og-baby/ba...pter-joggster/

Det som var tanken, var å ha noe lett, sammenleggbart i bilen som kan brukes på kjøpesenter og den slags. Er det noen som har noe å anbelfale da. Ikke så veldig oppdatert på vogner og sånt jeg.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:06   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Jeg ville kjøpt Quinny Zapp Xtra. Jeg er veldig fornøyd med vår. Da får du bittelite understell til å bilsetet på, og vendbar/nedfellbar sittedel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 20:00   #9
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ville kjøpt Quinny Zapp Xtra. Jeg er veldig fornøyd med vår. Da får du bittelite understell til å bilsetet på, og vendbar/nedfellbar sittedel.

Vi er også veldig fornøyde med Zapp X-tra.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 13:16   #10
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ville kjøpt Quinny Zapp Xtra. Jeg er veldig fornøyd med vår. Da får du bittelite understell til å bilsetet på, og vendbar/nedfellbar sittedel.

Hva er forskjellen på Quinny Zapp og Zapp Extra?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 13:43   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Hva er forskjellen på Quinny Zapp og Zapp Extra?

Zapp har ikke vendbar sittedel eller liggestilling. Det har Zapp Xtra, til gjengjeld er den litt mer pes å slå sammen, fordi hele ramma til setet må tas av. Det er fort gjort, men det blir en operasjon mer og setet tar mer plass.

Jeg kjøpte Zapp Xtra fordi det var viktig for meg å kunne ha setet mot meg, men jeg savner Titanium Breeze som jeg hadde før. (Den likner Zapp, men er billigere og har liggestilling, men er ikke vendbar.) Den tok mindre plass under transport og kunne slås sammen med ei hånd. Sett i retrospekt var den perioden der Pjotten måtte ha øyekontakt med meg så kort, at det samlet sett hadde vært bedre for meg å beholde Breeze-en. (Jeg aner ikke om de er i salg for tida.)

Jeg veit Niobe har hatt både Zapp og Zapp Xtra og er uenig med meg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 14:22   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Og en Titanium Breeze på lån. Jeg synes Breeze var mer rælete, og langt fra like god å trille som Zappene. I tillegg kan man ikke ta av setet på den, så den ser rar ut med bilstolen på. Og vi brukte Zapp som bilstolunderstell hele første året.

Jeg har både Zapp og Zapp Xtra nå, og Xtraen selger jeg når minsten ikke sover på dagtid lenger. Liggestillingen i den er veldig god. Setet justeres slik som på Bugaboo Cameleon. Men den vanlige Zappen tar mindre plass, og er den perfekte ferietrillen for eldre barn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 15:42   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Jeg har en babyjogger city mini som jeg har bilstoladaptere til. Den er veldig ok synes jeg, slås sammen med en hånd og er mer vogn enn flere enn de andre trillene. Den er også vogn samtidig som den er bilstolunderstell, ikke sånn som på zappen der man tar av vogna for å bruke den til bilstolunderstell.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 16:31   #14
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.


Jeg har både Zapp og Zapp Xtra nå, og Xtraen selger jeg når minsten ikke sover på dagtid lenger. Liggestillingen i den er veldig god. Setet justeres slik som på Bugaboo Cameleon. Men den vanlige Zappen tar mindre plass, og er den perfekte ferietrillen for eldre barn.

Mens jeg valgte en mellomting: "Gammel" Zapp og kjøpte bare Xtra-sittedel, så jeg har 2-i-1-vogn.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 16:33   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Det var det som var planen min, siden jeg allerede hadde Zapp. Men så fikk jeg en utstillingsmodell av Zapp Xtra til 1199,-, og da var det ikke mye å spare på bare sittedelen. Vi har bare brukt det ene understellet, så jeg kan selge den igjen med ubrukt understell.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 16:34   #16
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det var det som var planen min, siden jeg allerede hadde Zapp. Men så fikk jeg en utstillingsmodell av Zapp Xtra til 1199,-, og da var det ikke mye å spare på bare sittedelen. Vi har bare brukt det ene understellet, så jeg kan selge den igjen med ubrukt understell.

Ikke sant, det er jo nesten det samme som jeg betalte for bare sittedelen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:22   #17
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Understell til Besafe Izi Sleep bilstol

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har en babyjogger city mini som jeg har bilstoladaptere til. Den er veldig ok synes jeg, slås sammen med en hånd og er mer vogn enn flere enn de andre trillene. Den er også vogn samtidig som den er bilstolunderstell, ikke sånn som på zappen der man tar av vogna for å bruke den til bilstolunderstell.

Denne hadde jeg valgt også, en mye bedre trille/vogn enn zapp extra - synes jeg.

Men det er vel sånn at maxi cosi og besafe går om hverandre, jeg kjøpte adapter til min emmaljunga nå og på den stod det at det var kompatibelt med maxicosi cabrio/pebble og besafe.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no