Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 11:42   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Lang tiåring med str 39 i sko og 152-158 i jakke og bukse. Han er opptatt av at ting skal være kule, men har ikke helt snøring på hva som er kult. Men hva liker de når de er ferdig med polarn o pyret sin kolleksjon og ikke lenger går inn i de typiske barnejoggeskoa? Noen tips til hva som er vanlig å like og som er bra? Bør være vanntett fordi vi bor der vi bor.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 11:44   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Dc sko er poppis rundt her ser jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 11:52   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Min 9,5åring er også på 39 i sko. Han fikk et par kule joggesko fra xxl, fra adidas. Han har en deilig fleecejakke fra HellyHansen. Hm har noen skikkelig kule fargede jeans, min valgte en knallblå bukse. De hadde masse genser og skjorter som passet til også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 12:02   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Han her er også glad i fargede jeans og klare farger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:20   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

W på 11 har flere knallfargede outfits(ja, han er fremdeles på Movie Star Planet), et grønt, et rødt, to blå og nå sist et banangult. Han var veldig klar når han skulle ha jakke at den ikke skulle være svart, men litt kul. Vi havnet opp med en knallblå nylonjakke fra Frank Q i str. M herre!
Han fant også en knallblå en i herreavdelingen på Kappahl som han likte.
Far og jeg forelsket oss i en marineblå Skogstadjakke, men den syntes W var bare sånn akkurat. Hadde vi kjøpt den, hadde han brukt den, men han syntes ikke den var kul!

Nye sko ble Asics joggesko. Damemodell. Herremodellene blir for brede og barneskoene slutter på 38-39 og blir gjerne trange. Han har også noen Nike skatesko, men fordi han er så mye på fotballbanen liker han lette joggesko(skatesko er tunge).


Han ble målt til 158 cm i vinter og bruker 39-40 i sko.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:23   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Hos min snart niåring går det i fargede, smale bukser, ulike treningsbukser og hettegensere. Bruker "vanlige" joggesko, men bruker bare 36-37 ennå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 15:59   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Skatesko er knall her. Helst DC. Og joggesko i damestørrelser. Det er i slike tilfeller viktig å presisere før man kommer inn i butikken at dameavdelingen egentlig heter dame- og ungdomsavdelingen, men det pleier bare å stå damer. Ellers risikerer man å få barn som nekter å gå med jentesko.

  Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 22:42   #8
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Heldigvis var ikke min tolvåring SÅ motebevisst ifjor da han brukte str 39, så han overtok glatt mine og pappaen sine sko.... Så ja, nøytrale joggesko til dame f eks. Det er iallefall in her med joggesko ennå, for det skulle min NÅ motebevisste sønn på tolv år ha, i str 44.... I tillegg til tøysko. Og han går heldigvis ennå i hikingsko også.
Ellers har vi funnet en del jakker fra Norheim i str 10 og 12 år. Gode i størrelsen. Didriksson har ytterbukser opp til 160 som også er ganske romslige. Passer min eldste som bruker Small.
H2O har også jakker med god kvalitet. Husker ikke om den vi har er str 152 eller 158. Antagelig HH også... Ellers brukte han vel bare vindjakke fra Cubus tror jeg.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 22:48   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Mini går i sorte og hvite Vans, grå Converse, sorte skinn Nike Shox og ett par fargerike høye DC sko og ett par lave sorte DC sko. Han bruker 36-37.
Av jakker har han Levis olajakke, fargerik Quicksilver og en penjakke fra Jean Paul + en litt kulere fleecejakke fra Jean Paul.
Han har plukket dette selv, bortsett fra penjakken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 22:56   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Min lange, tynne 12 åring( str- 164) er veldig ferdig med hettegensertiden. Han kjøper det meste av klær selv nå.
Han vil helst ha smale olabukser eller bukser i knallfarger. Han kjøper kun bukser på Cubus, der har de visst rett fasong, og i tillegg regulering i livet så han slipper belte. Ellers har han diverse tesjorter, stort sett kjøpt av pappan i utlandet, gjerne Hard rock cafe. V-gensere i tynn strikket bomull er vel en gjenganger, han har skapet fullt.
Det går ellers i joggesko, han har rappet to par gamle løpesko av meg, og skal kjøpe seg nye til sommeren. Han har også et par fake converse han er glad i.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 18:35   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?



Denne synes han er fin. Hva synes jeg om det da? Er den grusom også for de fleste unger eller er det sånt de liker?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 18:46   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Den der hadde jeg ikke fått på min 10åring.
Han er skikkelig vrang i klesveien så jeg kjøper ikke et plagg uten at han er med.
Han bruker 158/164 oventil og 158 i bukser, har 39 i sko.

Han går mye med knallrød bukse, eller en klarblå bukse, kjøpt på Cubus ved juletider. HAr også en blå bukse fra Benetton som han bruker endel.
Converse, har etpar lave også, uten lisser i snøringen. Ellers er det sorte etpar skatersko, fra Adidas.
Når det var snø i vinter brukte han etpar som ligner litt på Skatersko, bare litt høye, i GoreTex fra Viking.
Vi kjøpte en marineblå Collagejakke i ull med hvite skinnermer da vi var i Paris i fjor og den digger han. Kjøpte stor str. så den passer i år også.
Hettegensere har han aldri likt. Han er glovarm så han bruker tskjorte og en tynn genser over.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 19:07   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yttertøy og sko til stor gutt - hva er bra og fint?

Min tiåring bryr seg veldig lite om klær, og går med det jeg kjøper. Men han har likevel noen favoritter som han dinner fram selv, Minecraft-t-skjorte og en blårutete flanellsskjorte. Når det gjelder sko liker han Geox joggesko eller Puma sneakers. Han er ihvertfall neppe noen moteguru for den aldersgruppen.

Hvis gutten din syns jakken er fin så er vel det det viktigste?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no