Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Gode barnesko - hvor lenge?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 19:00   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode barnesko - hvor lenge?

Snuppa er 7 år og har alltid vært svært bevisst på hva hun kler på seg - også på bena. Vi har hver sommersesong kjøpt et par skikkelige joggesko og sandaler, og så supplert med litt billigsko som arves/fåes i gave/kjøpes selv.

De siste årene har de dyre skoene blitt lite brukt, mens de billige brukes til de kastes fordi de er utslitt.

Hvor viktig er gode sko for unger i skolealder? Ødelegger det føttene hennes å bruke "billigsko"?

Hun får ikke sko med høye hæler, men går svært gjerne i flipflopper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:10   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg tror vel at føttene normalt tåler litt varierende fottøy, og at det fins billige sko som er helt ok. Grensen min går ved Crocs, det vil jeg ikke at ungen skal gå med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:47   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Mine bruker helt normale joggesko - de to eldste altså. Yngste bruker Skofus joggesko eller noe i den duren.

Våre har et par joggesko og et par sandaler hver om sommeren, verken mer eller mindre.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 19:53   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg er ikke så nøye med hva de har på føttene på butikkturer og slikt. På skolen eller i barnehagen må de ha gode sko. (Men ikke nødvendigvis kjempedyre )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:31   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Har også 7-åring, jente. I sommer ønsket hun seg veldig et par tøysko og fikk det. Hun så jo at jeg gikk med tilsvarende (bare mye dyrere). De bodde hun i da hun fikk dem. Hun får nok et par slike i sommer også og bruker i tillegg til joggesko og sandaler (sportssandaler).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:36   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Poden blir 7 år i år. Jeg er nøye på godt fottøy på skolen (han går en drøy kilometer til/fra skolen), og når han er ute og leker. Til annet og til fint, så er jeg mindre nøye på at det er utpreget gode sko.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:40   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Poden blir 7 år i år. Jeg er nøye på godt fottøy på skolen (han går en drøy kilometer til/fra skolen), og når han er ute og leker. Til annet og til fint, så er jeg mindre nøye på at det er utpreget gode sko.

Da tror jeg vi tenker likt. De tøyskoene i fjor ble brukt mye på gress i hagen på Sørlandet, litt på bytur osv.

Jeg gjorde nok en bommert ved å kjøpe slusher til henne nå i januar, for det er helt klart de hun foretrekker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:40   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg sørger alltid for at hun (8 år), har et par gode joggesko. Har akkurat kjøpt nye Ecco sko, samt et par Hummel basketsko. Helst prøver jeg å finne sko som både er gode og 'kule', slik at de brukes. Ecco sko, samt sneakers (Hummel, Geox) har vært populært her.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:49   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg har enn så lenge en gutt som synes Geox joggesko er det beste som finnes, og det er derfor enkelt å finne sko.

Men - kan du ikke legge en såle i skoene feks? Dersom det er de hun bruker likevel?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 23:44   #10
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg synes det er viktig med gode sko hele livet jeg, bruker jo ikke billige sko selv.... Men legger ikke mye penger i sko som brukes sjeldent sånn som badesandaler og pensko, de kan jeg godt kjøpe på økonomisko.

Men nå har jeg fått et lite problem da, for ettersom snuppa mi blir eldre blir hun jo bare mere og mere opptatt av klær og sko... Og nå har hun i en katalog sett seg ut et par joggesko med hello kitty til en snau hundrelapp på sparkjøp, er disse ok tror dere? De ser jo helt greie ut, bortsett fra at jeg misliker den katta og denslags figur merking på klær/sko.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:38   #11
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Mener jeg las en artikkel eller så et innslag på tv ( ) om dette en gang om en ortoped som snakket om skotøy og pris/merke, det var ikke prisen som var avgjørende, men det var passform til foten og da kan sko til 100 kroner være like god som et til 1000 kroner. (Han gikk selv i et par billigsko på jobben f.eks.)

Jeg kjøper litt ymse, de får gå med det de foretrekker, jeg antar de ville brukt noe annet om de ikke var greie å gå i.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:44   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg syns det er viktigst at barna kan gjøre det de skal i skoene. Hiawata hadde aldri fått gå på skolen i flipflops for eksempel, fordi det ville hindret ham i ulike aktiviteter og jeg vil ikke at han skal velge bort slike ting til fordel for å se kul ut. Til slikt bruk må han han noe som sitter ordentlig på foten. Om han flopper rundt i bakgården i flipflopper syns jeg er mindre uheldig.

Endel fottøy, som flipflopper og crocs, gjør at man bruker foten anderledes, fordi tærne må "gripe" fast skoen, og det tror jeg lett kan forplante seg opp i rygg og skuldre. Jeg bruker mye flipflops selv, men kun når jeg skal gå, ikke hvis jeg skal være i større aktivitet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:49   #13
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Flipflopper brukes ikke her i det hele tatt, av grunnene som Tallulah nevnte. Men joggesko fra Adidas passerer glatt gjennom radaren min - det trenger ikke være Geox eller Viking for at det skal være bra nok hos oss.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:50   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Det er vel ikke noe galt med Adidas joggesko..? Vi har vært veldig fornøyde med de parene vi har hatt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:51   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Ja, jeg har opplevd av joggesko fra Nike har vært i forferdelig kvalitet, mens andre mindre kjente merker er bedre. Geox liker jeg ikke, på grunn av de teite hullene i sålen. Adidas er da som regel et kvalitetsmerke.

Så lenge sålen og hælkappa gjør det den skal, så kan de se ut som de vil (eller som barnet vil) og koste hva de vil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:52   #16
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er vel ikke noe galt med Adidas joggesko..? Vi har vært veldig fornøyde med de parene vi har hatt.

Men de er for billige til å passere "FP-standarden" føler jeg...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:53   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Men de er for billige til å passere "FP-standarden" føler jeg...

Hæ?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:54   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Men de er for billige til å passere "FP-standarden" føler jeg...



Jeg har ikke det inntrykket hvertfall, poden har joggesko fra Adidas, supre sko synes jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:55   #19
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg føler at de fleste her inne kjøper sko til 600-700 kr hver vår og hver høst og at det må til for at det skal være skikkelig kvalitet. Men jeg innser veldig godt at dette er en følelse som ikke må forveksles med fakta...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:58   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg tror det bare er en følelse, oslo78. Jeg vet at mange (meg selv inkludert) er opptatt av kvalitet på sko med tanke på stivhet, holdbarhet og tyngde, men ikke at man opp i en viss pris. Når det er sagt ender jeg ofte opp rundt der, jeg syns barnesko generelt er dyrt. Men jeg ender jo ikke opp der fordi jeg tror det er prisen som avgjør kvaliteten, og geox og viking syns jeg ikke ikke er spesielt gode sko på noe som helst vis. Geox syns jeg er smale og har denne idiotiske sålen, og vikig er ofte tunge og stive.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no