Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Gode barnesko - hvor lenge?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-12, 09:59   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Goretexsko koster jo ofte såpass, men ikke vanlige joggesko? Som sagt, vi har vært veldig fornøyd med podens Adidassko. Nå har vi to par liggende, og de ble kjøpt superbillig på Adidas Outlet i USA. Og jeg kjøper som regel alt av sko på salg/tilbud, så det er sjelden jeg kjøper til full pris.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:00   #22
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Gode sko er viktig hele livet. Jeg slækker ikke på det med hun på 13 heller jeg altså.

Det er fullt mulig å finne bra sko til en rimelig penge. Og som passerer kulhetsbarometeret til snuppa. Men hælkappa må være så god som mulig. Det er det viktigste for mine to i hvertfall.

Nå går begge mine jevnlig til ortoped for å få støpt såler da, og har gjort det siden de var rundt 4 år. Så jeg har etterhvert lært meg hva de anser som gode sko der inne.

Skal dit med pompen igjen i dag faktisk. Han får jo også dekket 4 par med spesialsko i året.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:02   #23
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Kjøpte Adidassko til Storebror i går og betalte 349 kr. Satser på at vi blir fornøyde i hvert fall!

Og jeg tror du har rett, Niobe. Det er nok Goretexsko jeg leser om at dere kjøper til en såpass dyr pris. Det har vi aldri i hus på sommeren (regner lite her heldigvis), så det forklarer nok hvorfor jeg ikke har vært oppe i de prisene for sommersko.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:06   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Ungen min elsker Geox-sko, og jeg har hatt det selv også og vet hvor mye luftigere de kjennes ut enn andre joggesko. Siden jeg har en unge som er nærmest null opptatt av hva han har på seg, regner jeg med at det må være det at de gode å ha på seg som gjør at han alltid vil ha det merket. At de er smale passer veldig godt på hans føtter, Viking er helt ubrukelige for ham siden de blir altfor brede. Jeg har ikke merket noen problemer med hullene? Hvorfor er de idiotiske? I vinter hadde han Geox vintersko, og de har ikke vært våte en eneste gang. Det har jeg vel knapt opplevd med andre goretexsko.

De viktigste er jo å finne sko som passer til hver enkelt sitt behov. Jeg har aldri tenkt over noen FP-standard på sko.

oslo78, jeg kjøper heller aldri goretexene til sommerbruk. Da er det vanlige joggesko, og støvler hvis det regner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:12   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg glemte å presisere at jeg ikke syns det er gode sko for Hiawata, ikke for alle andre barn i verden.

De hullene i sålen inni skoen er idiotiske, fordi det fester seg små sandkorn i alle sammen som stikker i føttene og jeg må stå med nål hver morgen og dytte ut alle sammen. Har man ikke sandkassebarn lenger så er det sikkert ikke så problematisk. Jeg syns for øvrig de er stygge og overpriset, men det er min smak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:14   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg har heller aldri tenkt på at det finnes noen FP-standard for sko. Vi bruker f eks. Ecco om vinteren, og det vet jeg at mange styrer unna fordi de er for smale. Til mine barn passer de perfekt, mens Viking sine vintersko blir for brede og klumpete.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:16   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Husker det var litt sand i hullene noen ganger, men har ikke opplevd det som noe problem. Jeg syns også mange av dem ser veldig stygge og plæstic ut, men jeg pleier å få styrt ham over på de fineste og mest nøytrale. Siden det er stort sett den eneste påkledningen han har meninger om selv, syns jeg det er naturlig å oppfylle det ønsket.

Endel andre typer sko som jeg syns ser fine ut, er ofte ikke like fotvennlige for barn da.


Sist redigert av Filifjonka : 28-03-12 kl 10:21.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:26   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Ja, det er de plæsticmodellene jeg ikke liker. Jeg syns det er ganske mange fine og fotvennlige sko til barn, Hiawata har pleid å ha Camper, Adidas, Nike, Primigi, Lakai og DC.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:37   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg skjønner godt hva Oslo78 mener om FP-standard på sko.

De siste årene har jeg kjøpt skikkelige og gode sko til begge ungene. Men snuppas forblir nesten ubrukt. Hun får heller i noe fancy enn noe som er godt. Jeg tenker da at de kanskje ikke er såååå vonde å gå i, men med henne er jeg virkelig ikke sikker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:40   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg hadde ofret mye for å gå i pene sko som barn. Jeg hadde gladelig bare spasert rolig rundt i skolegården, droppet klatring og annen fysisk aktivitet om jeg fikk sko som var pene, men ikke behagelige.

Men jeg skjønner ikke helt problemstillingen, om hun velger bort de fornuftige skoene så har hun jo ufornuftige alternativer? Jeg hadde ikke kjøpt det jeg. Men jeg innser at det er anderledes med en gutt som ikke er spesielt opptatt av utseendet på sko. Det jeg pleier å gjøre er å finne fram et utvalg på Brandos, også kan han velge mellom disse. Det må da gå an å finne noen sko Snuppa syns er hotte nok, men som også er rimelig fornuftige?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:49   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde ofret mye for å gå i pene sko som barn. Jeg hadde gladelig bare spasert rolig rundt i skolegården, droppet klatring og annen fysisk aktivitet om jeg fikk sko som var pene, men ikke behagelige.

Samme her, jeg furtet meg til blå semskete støvletter med masse masse små snøreknapper da jeg egentlig skulle få Cherrox.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:52   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde ofret mye for å gå i pene sko som barn. Jeg hadde gladelig bare spasert rolig rundt i skolegården, droppet klatring og annen fysisk aktivitet om jeg fikk sko som var pene, men ikke behagelige.

Men jeg skjønner ikke helt problemstillingen, om hun velger bort de fornuftige skoene så har hun jo ufornuftige alternativer? Jeg hadde ikke kjøpt det jeg. Men jeg innser at det er anderledes med en gutt som ikke er spesielt opptatt av utseendet på sko. Det jeg pleier å gjøre er å finne fram et utvalg på Brandos, også kan han velge mellom disse. Det må da gå an å finne noen sko Snuppa syns er hotte nok, men som også er rimelig fornuftige?

Snuppa er som du var. Eller jeg tror ikke de begrenser henne egentlig. Hun både springer, klatrer og sykler med hva som helst på bena.

Saken er at vi har sko for forskjellige anledninger. Flipflopper er unektelig ganske praktisk på stranda og i bakgården på varme sommerdager. Hun bare bruker dem ganske mye oftere enn det. Og så fikk hun et par ubrukte ballerinasko fra HM fra en nabo. Hun elsket disse. Og så kommer bestemor med sko som er rosa og fulle av paljetter. Hun har i det hele tatt veldig mye sko. (Akkurat det er hun ikke alene om i familien )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:56   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg har all mulig forståelse for skofetisher altså. Hva om du greier å finne ballerinasko med litt mer demping i sålen, og kanskje en liten rem over vristen slik at de ikke faller av? Jeg husker vi fikk skriv fra skolen i fjor om at jentene ikke kunne ha på seg ballerinasko fordi de gikk dem av seg når de var på tur.

Flipfloppene hadde jeg bare lagt ned veto for annen bruk enn bakgård og strand. Dere har jo greid det med lekesko, så det burde jo ikke være umulig? Særlig ikke om hun da har noen fine alternativer.

Hva med noe sånt som dette? Ikke alle har like gode såler, riktignok, men jeg tenker det er greit nok, også *må* hun bruke joggesko på turdager og aktivitetsdager og sånn f.eks.:







(Kavat pleier å ha veldig gode såler)

(Camper også)

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-03-12 kl 11:01.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:59   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Det må vel gå an å ha regler om hva slags sko som kan brukes når? Poden får heller ikke gå til skolen i bunadssko, liksom. Og Crocs har vi til "sydenbruk", til og fra stranda. Det blir vel som med flipflops.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:01   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg skjønner også hva som menes med fp-standard for sko, men jeg tror ikke det skal forveksles med høy pris. Jeg synes det er mange her som kjøper vanlige joggeskomerker på xxl. Folk er nok litt mer jålete på vintersko, men det skjønner jeg, for da er det gjerne båe våtere og kaldere enn om sommeren.

Jeg har kjøpt joggesko til 250 kr på obs noen sesonger. Det har vært viking, men dyre har de altså ikke vært. Jeg vil at ungene skal ha joggesko i tillegg til det andre de måtte ha. Kvaliteten må være grei, dvs de må ha stiv nok hælkappe og virke rimelig solide og sitte godt på. Finner jeg slike sko billig er jeg godt fornøyd. Jeg har imidlertid kjøpt et par sko til toern en sesong som gjorde at han konstant ble gående å vingle og vrikke anklene, det var da jeg ble obs på hvor viktig det er for han med godt fottøy. Storebror trenger ikke like gode sko, selv om han også selvfølgelig skal ha brukbart skotøy. Og så bor vi sånn til at det ikke akkurat er negativt med en gtx-membran for å si det sånn, men jeg kjøper ikke alltid det. Ikke hvis jeg må ut med 900 kr for å få det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:06   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Vesla lever i Converse og lette tøysko. Jeg har inntrykk av at det er noe "alle" gjør i hennes vennekrets. Hun har gjerne hatt vanlige joggesko i tillegg som hun bruker til turdager og jogging med venninnene og sånt. Vi har også kjøpt skikkelig fjellstøvler til henne som kan brukes til fjellturer med oss, men også til turdager med skolen på våren og høsten.

Dyre joggesko til daglig bruk sluttet vi med etter 1. klasse. Da ble de brukt så lite at det ikke var verdt det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:49   #37
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Jeg tenker at enn så lenge, så er det faktisk opp til meg hva ungene har på beina til forskjellig tid.

De har crocs og andre ufornuftige sko begge to, men jeg sier nei til bruk av de annet enn til små butikkbesøk, bursdager etc.
Pompen har forresten ikke så mye annet lenger, for det fører til smerter og inntak av Ibux påfølgende kveld ved mye bruk.

De er ikke store nok til å forstå sitt eget beste akkurat når det gjelder dette.

Jeg skjønner at frøkna di er noe for seg selv, og at hun sniker de med seg. Men da får dere heller legge ned en innsats på å gjemme de vekk, og gjøre det HELT klart for henne hvem det er som bestemmer når det er ok å bruke flipflops og andre ufornuftige sko. Så for seg som hun er, må dere være ekstremt strenge på dette tror jeg. Om det er viktig for dere da. Og det synes jeg det bør være. Så får dere bare ta de diskusjonene og kranglingen som kommer, og legge ned vetorett på akkurat dette. Det er mye annet hun kan bestemme over helt selv.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 12:00   #38
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Gode barnesko - hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har all mulig forståelse for skofetisher altså. Hva om du greier å finne ballerinasko med litt mer demping i sålen, og kanskje en liten rem over vristen slik at de ikke faller av?

Jepp, fins mange gode ballerinasko. F.eks. de lilla kavat-skoene du hadde bilde av. Snuppa hadde de i fjor, veldig gode og fine synes jeg.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no