Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-12, 10:38   #1
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Finst det regntrekk til vogn som kan snurpast eller (helst) lukkast heilt med glidelås, altså sånn at "hullet" foran åpningen blir tett?

Eg har altså ikkje tenkt å ha ungen oppi når eg lukker det, men vogna står berre delvis under tak når vi sett den att i barnehagen (dei triller dei inn om det er mykje vind eller ungane elles står i fare for å bli våte) og når vi skal trille heim og Ungen vil gå sjølv, så det hadde vore greitt å kunne lukke den heilt tett. Man kan vel beskrive været i Trondheim som "vått i alle retningar" for tida....

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:43   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Til hva slags vogn?

Mountain Buggyen vår har sånt regntrekk, blant annet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:53   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Vi hadde et slikt til Teutoniaen også.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:28   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

......

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:30   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

......

Jeg pleier aldri å lukke det helt. Jeg legger gjerne klaffen over, men lar glidelåsene stå åpne. Jeg regner med det hadde dugget på innsiden om det ble for tett, og regntrekket er jo "åpent" fra undersiden også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:32   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Eg har altså ikkje tenkt å ha ungen oppi når eg lukker det, men vogna står berre delvis under tak når vi sett den att i barnehagen (dei triller dei inn om det er mykje vind eller ungane elles står i fare for å bli våte) og når vi skal trille heim og Ungen vil gå sjølv, så det hadde vore greitt å kunne lukke den heilt tett. Man kan vel beskrive været i Trondheim som "vått i alle retningar" for tida....

Hehe. Takk for presiseringen.

Og jeg har altså ikke peiling på det du spør om ellers. :veldig hjelpsom:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:36   #7
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Til hva slags vogn?

Mountain Buggyen vår har sånt regntrekk, blant annet.

Det er ei Simo-kombi-vogn. Vi har eit generisk regntrekk i dag, som eigentleg er litt for stort (dvs lite tettsittande) for den, derfor tenkte eg ikkje på at det finst merketrekk

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:37   #8
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hehe. Takk for presiseringen.

Og jeg har altså ikke peiling på det du spør om ellers. :veldig hjelpsom:

Altså, eg er jo ikkje ei sånn som dekker vogna med fleecepledd når ungen ligg oppi heller altså!

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:39   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Det er ei Simo-kombi-vogn. Vi har eit generisk regntrekk i dag, som eigentleg er litt for stort (dvs lite tettsittande) for den, derfor tenkte eg ikkje på at det finst merketrekk

Det var helst fasongen på vognen jeg var ute etter. Til Simo ville jeg forsøkt Teutonia sitt:

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:48   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Regntrekket til OTH kan lukkes helt igjen med glidelås. Genialt. Det er ikke helt inntil vogna, men er litt luftig på sidene, slik at det kommer luft inn. Jeg brukte det og var veldig fornøyd.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 11:54   #11
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Oki, takk for tips. Da veit eg at det iallfall finst nokos om kan passe og skal ta ein tur på ein dertil eigna butikk

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 12:19   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogntrekk som kan lukkast heilt?

Jeg hadde regntrekket lukket støtt og stadig jeg med barn i vogna (selv om klaffen over åpningen kan festes opp med en borrelås), har ingen betenkeligheter med det heller, regntrekket var veldig åpent sånn ellers og det var jo ikke akkurat hermetisk lukket, men slapp at det regnet inn og det er jo praktisk. Det regntrekket jeg har nå , som er åpent i front, gir faktisk mindre sirkulasjon av luften inne der, fordi det er såpass tett i sidene...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no