Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsetter 2019

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-18, 11:19   #41
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg vil bli mer sosial. Etter år med lite søvn og noe sosial angst føler jeg meg bra, men venner har dessverre falt fra så jeg har en jobb å gjøre.

Sånn ellers vil jeg adoptere målet om å kjøpe mer brukt til meg selv.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 11:22   #42
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal bli flinkere til å sitte i riktig stol/sofa når jeg leser og spise mindre sukker og bruke mindre tid på mobiltelefonen, unntatt når jeg bruker leseappene mine. Å fly mindre er også en ambisjon, i år har det vært alt for mye av slikt og jeg har vært for god til å finne unnskyldninger for å ta de turene jeg har tatt. En tur i desember er planlagt, resten av reisingen skal ordnes med tog eller bil.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 22:09   #43
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Tja...
Jeg skal betale ned gjeld
Sparing kommer som nyttårsforstått i 2020. 😉
Skal slutte med grubling over ting jeg ikke kan gjøre noe med.
Generelt kjenne mer på glede i 2019.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 01:29   #44
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Ingen nyttårsforsett her. Bare fortsette med alt jeg har gjort i 2018, som har gjort meg glad!
Trening og hundetrening er noe av det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 02:09   #45
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Fortsette med det jeg begynte med i 2018: trene minst 4 g i uka, spise (enda) sunnere og kjøpe alle mine klær på Tise eller Finn.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 11:22   #46
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg skal drikke mer sherry.

jJeg skal fortsette med å ikke spise godteri mellom nyttår og jul og i år skal kaker også inngå i det.

I år kommer jeg av diverse årsaker å trene mer, det blir bra. Jeg skal også ha som mål å komme opp i 10.000 skritt er dag.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 13:51   #47
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Holde treningsintensiteten hele sykkelsesongen. I 2018 falt jeg fra midt på sommeren, og kom aldri i gang igjen.
Øve jevnlig på instrument. Har virkelig noe å gå på der...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 20:11   #48
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

10000 skritt per dag er et mål for meg også. Mangler bare 8600 i dag :-/

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 17:02   #49
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg tror ikke jeg har hatt noe særlig nyttårsforsett før, men tenker at det kan være greit å ha en liten liste som en slags påminner:

- Ikke bruke Mac/mobil ubevisst. TV brukes kun når jeg skal se noe spesifikt, slik vil jeg ha det på Mac/mobil også.
- Lese enda mer. Heller gripe Kindle'n enn mobilen.
- Lese/re-lese klassikere.
- Kutte ut sukker - igjen. Jeg går lange tider uten, men så går jeg på en smell Vekten må ned. Så enkelt er det.
- Invitere på hverdagsmiddag og lavterskel-bevertning. Det er det å treffes som er det viktige - ikke bevertningen.
- Spise enda mer vegetarmat. Prøve nye oppskrifter.
- Huske å lytte til Composer of the Week på Spotify.
- Høre enda mer filmmusikk og følge med på nye filmmusikkverk.
- Bli enda mer bevisst på hva som kjøpes. Ønsker ikke shoppestopp, men handle brukt når det er mulig og kun gjennomtenkte kjøp.
- Ikke miste miljøfokus

Jeg føler det kommer flere punkter på listen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 17:08   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Bevege meg mer. Siste halvdel av 2018 har vært en tragedie treningsmessig.
Ukeshandle og planlegge middager for uken hver søndag.
Lese mer, ikke bare se på serier.
Sånn, det holder, tror jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 17:15   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Mer bobler,
Mer vin,
Fortsatt bading (i sjøen)
Mer teater/kino/opera

Treningen tar håndballregionen seg av (takk for en million kamper å dømme neste ukene ... )

Ellers er målet å synge Beethovens 9 utenat, og å synge engelsk opera i Oslo og London. Og det skal jeg få til.
Det gjelder å ha listen lav nok til å hoppe over med strake bein.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 19:49   #52
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Første året på lenge jeg har tenkt å ha nyttårsforsett.

Jeg skal:
•Lese mer for ungene
•Se flere filmer (sammen med ungene)
• Ha shoppestopp på garn. Har altfor mye!
• Strikke mer
• Planlegge middager og ukeshandle

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 19:55   #53
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg MÅ sove mer, det betyr at jeg MÅ legge meg før. Det betyr mindre aleinetid. :hulk: (Og så bør jeg kutte ned på skjermbruk og lese bøker i stedet, men det kommer til å ryke, så det gidder jeg ikke si høyt.)

Siden jeg må gi opp mer av det jeg ønsker meg mest, skal jeg ha lov til å kjøpe masse garn og sjokolade. Plan.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 20:46   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal være mindre tålmodig og sette høyere krav til mine omgivelser. Og ta mer fri.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 22:49   #55
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg må bevege meg mer. Jeg tror mye annet vil komme litt av seg selv hvis jeg gjennomfører det. Det betyr i praksis at jeg må prioritere meg selv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 00:16   #56
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skal være mindre tålmodig og sette høyere krav til mine omgivelser. Og ta mer fri.

Nå har du sagt det høyt, jeg kommer til å følge deg opp på det. Kloke mål!

Jeg skal bevege meg i 30 minutter eller mer i 100 av årets dager. I tillegg skal jeg på minst 20 kunst eller kulturopplevelser: en konsert, teater, kino eller et annet kulturarrangement. Nei, 17. maifeiring på skolen teller ikke.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 00:27   #57
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

- Mer bevegelse, det blir styrketrening nå etter nyttår + fortsette med jogging

Jeg har gangsperr i hele kroppen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-19, 18:45   #58
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Passe enda bedre på ryggen min.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-19, 20:10   #59
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nå har du sagt det høyt, jeg kommer til å følge deg opp på det. Kloke mål!

Jeg skal bevege meg i 30 minutter eller mer i 100 av årets dager. I tillegg skal jeg på minst 20 kunst eller kulturopplevelser: en konsert, teater, kino eller et annet kulturarrangement. Nei, 17. maifeiring på skolen teller ikke.

Og som en direkte konsekvens har Adrienne og jeg booket billetter til to, snart tre teaterforestillinger!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no