Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Billy eller Expedit bokhyller

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-11, 13:40   #1
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Billy eller Expedit bokhyller

...det er det store spørsmålet. Har en vegg i stua på ca 3 meter som jeg tenkte å bruke til bokhyller. Til bøker, litt cd'er/DVD, vaser og noe pynt. Har en ren klassisk/scandinavisk stil. Hva tror dere blir penest?

Her er den gamle husbyggingstråden min, så dere ser litt av stilen..
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=112866

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:44   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller..

Expedit ser kulest ut, men jeg synes det er en stor ulempe med bokhyller som ikke har regulerbar hylleavstand. Høye bøker eller andre ting med litt høyde får ikke plass i Expedit.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:54   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller..

Expedit er ikke særlig godt egnet som bokhyller. De er veldig dype, da er Billy bedre hvis det er rene bokhyller du er ute etter.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:54   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller..

Jeg hadde valgt Billy, for de er tilpasset bøker, og har veldig gode reguleringsmuligheter på hyllene, i tillegg til at man kan sette på dører om man vil gjemme bort ting og tang.
Det kan man sikkert på Expedit også, men innbiller meg at man ikke har så mange valg i fohold til utførelse på dørene?

  Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 14:02   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Jeg har hatt et totalitært Expeditregime, det skal nå byttes ut med Billyer over hele fjøla, og Expeditene blir bodoppbevaring. De tar for mye plass i forhold til å kun skulle inneholde ting som får plass i Billyer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 14:04   #6
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Billy. 40 cm hyller, ca 40 cm mellom hyllene. Perfekt til skjønnliteratur og ser ryddig og pent ut.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 14:04   #7
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Jeg hadde også valgt Billy til bøker. Du kan få vanlige dører og glassdører til.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 15:08   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Til rene bokhyller, billy.

Vi har mye expedit, men det ene er tv-møbel, med bøker rundt, og noen lekeskuffer nederst. Den andre er i lekekroken, og er til mye leker i tillegg. Da er det greit med expedig, får store, rommelige lekeskuffer i den. Men som ren bokhylle, heller Billy. (Det har vi også i stua ja.) Vi har expedit på soverommet og barnerommet og gjesterommet også, men altså ingen steder som rene bokhyller, mer som "oppbevaringsmøbler".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:48   #9
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Ville valgt Billy....

har ikke tittet noe på Bestå serien da?

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:56   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Definitivt Billy, men nå er jeg ingen fan av Expedit. Synes de er helt uegnet til noe annet enn oppbevaring av ting som kan stues vekk i esker som passer inni hyllene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:53   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Bestå har også mye fint.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 23:26   #12
artica
Nybegynner
 
artica sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hvalerinne fra Helgeland
Innlegg: 11
artica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Har noen Expedit hyller og som mange over her sier; de er ikke spesielt godt egna til bøker om du har mange av det slaget i ulike format. En sånn 2x4 i "bjørk" passer hos meg perfekt liggende til å ha TV / DVD-spiller + ei lampe på, med "Pjäs" banan-fiber kurver inni "kubene" til diverse ting (nå mest DVD'er, som verken er praktisk eller oversiktlig, så jeg skal få dem over på slike smale "DVD-søyler" og heller bruke kurvene til annen oppbevaring)

Satte igjen en stor 4x4 bokhylle fra Expedit ved siste flytting for en uke siden og er på jakt etter noe mer egnet til mine bøker her vi nå bor. I Expedit hylla endte det med at jeg hadde dobbelt opp (altså en rad foran og en rad skjult bak) med bøker i hver "kube", noe som verken er spesielt praktisk eller pent - og de bøkene jeg har som er for høye måtte jeg rett og slett "stappe inn" liggende...

Ender nok opp med Billy-hyller for bøkene mine, som enda stort sett er i vinmonopol-esker på loft og i bod...

Kunne godt ha tenkt meg hatt den der 4x4 Expedit hylla her nå til annen oppbevaring med esker/bokser/kurver inni på en bod eller soverom, men den hadde neppe tålt enda en flytting, så den fikk de som flytta inn etter meg overta.

Sjekka den linken din, og tenker at både Billy og Expedit kunne passe godt hos deg; men Billy har flere valg om du har ting som ikke passer godt innenfor Expedits strenge kubefasong; men... allikevel, jeg tror Expedit vil være finest hjemme i ditt stilige nye hjem, der jeg spesielt synes kjøkkenet er flott.

artica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 00:40   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Billy. Enkle og fine.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:50   #14
artica
Nybegynner
 
artica sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hvalerinne fra Helgeland
Innlegg: 11
artica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Hadde jeg hatt tre meter vegg ledig, hadde jeg definitivt kjøpt denne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S79893865

artica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:43   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Jeg liker ikke Expedit så veldig bra. Billy er best til bøker, men skal du ha mye nips kan de bli smale.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:30   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Jeg synes Bestå er best til bøker. De er grunnere så slipper all "støvplassen" foran eller bak. Holder på å bytte fra Expedit til Bestå.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:45   #17
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billy eller Expedit bokhyller

Hva med Billy/Nyckelby?

Vi har en kombinasjon som den Angelique linker til, og midtskapet vårt har disse dørene. Kjempekjekke fordi man ser litt, men fremdeles skjuler litt. Synes kanskje dørene ser ut til å passe i huset ditt sammen med hvite stammer?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no