Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mineralsminke eller hva man kaller det

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 12:26   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.884
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Jeg har fregner, men ikke rødt hår. Jeg har mørkeblondt hår med litt rødskjær i. Lys hud med en kald undertone tror jeg. Jeg er ikke den aller blekeste typen, men sikkert nest blekest type.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:34   #22
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Av de merkene man får tak i i hudpleiesalonger, foretrekker jeg GloMinerals (løs). Finishen er mer "kremaktig" enn ID, og den irriterer den tørre huden min mindre. Dessuten fremhever den ikke porene like agressivt. ID gir meg synlige porer enda de normalt er bortimot usynlige.

Denne kan jeg signere, jeg er veldig fornøyd med GloMinerals. Har hatt lipgloss derfra og, og den er også helt super.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:42   #23
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Takk for tipset, Nera!

Men jeg finner ikke helt frem til den prøvepakken? Og hvilken farge tror du jeg skal bestille? Jeg får gulaktig brunfarge, har brune øyne og blodårene på hendene ser grønne ut. Regner med jeg skal ha ei varm farge da, men hvilken?

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 13:06   #24
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har fregner, men ikke rødt hår. Jeg har mørkeblondt hår med litt rødskjær i. Lys hud med en kald undertone tror jeg. Jeg er ikke den aller blekeste typen, men sikkert nest blekest type.

Du kan forsøke en tone fra hver av kategoriene Cool, Beige og Buff, og ta det derfra. De lyseste er veldig lyse, og bildene på skjermen lyver, dessverre. Man må nesten bare prøve seg fram.

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Takk for tipset, Nera!

Men jeg finner ikke helt frem til den prøvepakken? Og hvilken farge tror du jeg skal bestille? Jeg får gulaktig brunfarge, har brune øyne og blodårene på hendene ser grønne ut. Regner med jeg skal ha ei varm farge da, men hvilken?

Du finner den under "makeup" og deretter "custom kits".

Muligens kan du passe inn i Golden-kategorien, for der har fargene gulaktig undertone. Warm-fargene er røde/oransje, i hvertfall for meg. Kanskje Golden Medium kan være forsøket verdt? Den er ikke så mørk som navnet skulle tilsi.

Men igjen: Prøving og feiling. Jeg har en hudtone som veksler mellom gulaktig og litt grønnaktig (oliven?), og jeg har lite rødt i huden, men de guleste tonene gjør at jeg ser ut som om jeg har gulsott. Jeg fant en fin match i medium beige neutral, som jevner ut og gjør at huden min ser fresh og fin ut. Jeg har tørr hud, og bruker Original Glo som gir litt glød, men ikke skimmer/glitter.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 13:21   #25
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Takk for tipset, nå har jeg bestillt ett prøvesett

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 13:27   #26
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Du kan forsøke en tone fra hver av kategoriene Cool, Beige og Buff, og ta det derfra. De lyseste er veldig lyse, og bildene på skjermen lyver, dessverre. Man må nesten bare prøve seg fram.



Du finner den under "makeup" og deretter "custom kits".

Muligens kan du passe inn i Golden-kategorien, for der har fargene gulaktig undertone. Warm-fargene er røde/oransje, i hvertfall for meg. Kanskje Golden Medium kan være forsøket verdt? Den er ikke så mørk som navnet skulle tilsi.

Men igjen: Prøving og feiling. Jeg har en hudtone som veksler mellom gulaktig og litt grønnaktig (oliven?), og jeg har lite rødt i huden, men de guleste tonene gjør at jeg ser ut som om jeg har gulsott. Jeg fant en fin match i medium beige neutral, som jevner ut og gjør at huden min ser fresh og fin ut. Jeg har tørr hud, og bruker Original Glo som gir litt glød, men ikke skimmer/glitter.

Har jeg forstått det riktig, den pakken skal inneholde 3 baser, 1 blush og 1 concealer?

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 13:29   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.884
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Har jeg forstått det riktig, den pakken skal inneholde 3 baser, 1 blush og 1 concealer?

Ja det tror jeg det var. 5 produkter tilsammen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 13:38   #28
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Uff, mulig jeg er tett, men jeg får bare ikke til å dra de forskjellige fargene inn i handelvogna.. Jeg handler masse på nett, men dette synes jeg var fryktelig tungvindt! Jeg klikker og drar, men det legger seg ikke i vogna..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 13:43   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.884
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Hm, det var ikke noe problem for meg. Jeg bare dro det rett over og så kom det en boks med noen valg på matt, semi-matt og så en boks man skulle krysse ok i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 14:09   #30
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Jeg får ikke siden til å funke i firefox.


Skjønner ikke at de flere lager sider for IE Amatører

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 14:37   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Kanskje jeg kan hjelpe litt? Hva slags hudfarge vil du si at du har? Lys? Medium? har du kald/rosaaktig undertone, eller varmere, eller kanskje nøytral? Dette ser du visstnok lettest ved å se om blodårene på håndleddet ser grønne (varm) eller blåaktig (kald) ut. Men jeg tror at mange nordkvinner har en mer nøytral undertone, hvis de da ikke er veldig lyse og veldig blonde. Om du får en rødaktig (kald) eller gulaktig brunfarge (varm) når du blir brun kan også gi deg et lite hint. Og øyenfarge. Blå øyne har oftere en nøytral eller kald hudtone, mens grønne eller brune ofte har en varm hudtone (unntatt såkalte Snøhvit-typer).

Håret er brunt med ørlite touche av rødt. Ansiktshuden er blekere enn resten av kroppen og jeg har fregner på nesen. Jeg blir brun, ikke rød. Blodårene er sjøblå?? Evt sjøgrønn? jeg vil ikke påstå grønne, men jeg er blir aldri helt blek om vinteren. Øynene er mørkebrune.

Avataren er meg, 2 år.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:04   #32
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Jeg bruker ID bare minerals, og er kjempefornoyd Bestiller fra ebay. Men går alltid inom hudpleiesalonger her i Norge for å finne riktig nyanse, er jo kjempevanskelig å skulle velge det på nett...

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 19:03   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.884
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Da har jeg fått prøvene mine. Fargene var nesten riktig, og det virker bra. Jeg har bestilt et prøvesett til pluss litt til. Har dessuten kjøpt meg id foundation og den er jeg veldig fornøyd med!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no