Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-12, 11:11   #101
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes faktisk han fremsto som så ydmyk og knust og ute av kontroll at jeg syntes det var ubehagelig å se på det intervjuet TV2 hadde dratt ut i det uendelige. HVorfor i all verden spør de en hulkende mann flere ganger om hjvordan det kunne skje? Min tolkning var at han vår så lei seg og traumatisert og fortvilet at TV2 burde latt være å sende det intervjuet. Mannen gråt jo så han hulket.

Men så synes jeg også at Carl I Hagen har vært utrolig ukritisk til hvordan han fremsstår i alle sammenhenger i det siste, at jeg lurer på om det er noe galt med ham. F. eks en begynnende demenssykdom eller no'.

Dette intervjuet har ikkje eg sett. Eg har som sagt tidlegare, bare lese den eine reportasjen i Aftenposten, og der undra eg meg over at han bare skulda på ytre og tilfeldige årsaksforklaringar, nettopp fordi dette har ein tendens til å verke ansvarsfråskrivande. Med det du skildrer over, stiller jo dette seg også i eit anna lys.

Eg synest også Carl I. Hagen har endra seg i det siste og har lurt litt på om han er i ferd med å miste grepet. Før hadde han mange synspunkt eg ikkje likte, men han framstod som ein dyktig retorikar og ein karismatisk leiar. Nå i det siste synest eg han har mista mykje av den retoriske slagkrafta han hadde tidlegare.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:19   #102
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg synes synd på de som ble skadet og jeg synes synd på bilføreren - uavhengig av om det er den vanlige mannen i gata, kongen eller Carl I. Dette kan skje hvem som helst og er helt forferdelig for alle involverte.

Uansett hvem, hva og hvor synes jeg det var vondt å se intervjuet på TV2 i går, det var helt unødvendig!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 13:15   #103
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvorfor lar man seg egentlig intervjue fra sykesenga?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

15 minutters berømmelse...

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

De hadde ikke stilt til intervju hvis det hadde vært deg eller meg som hadde kjørt på de. Da hadde selvfølgelig ikke VG vært på de heller.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hagen har driti seg skikkelig ut, og det må han stå for. Men jeg får dårlige vibber av folk som stiller til intervju i sykesenga for på drite han enda mer ut.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er HELT sikker på at jeg aldri hadde stilt opp i en avis hvis det hadde skjedd meg.

Jeg synes disse utsagnene er omtrent på samme lavmålnivå som VG sin journalistikk. Kanskje verre. Som om de nærmest godter seg over ulykken de ble utsatt for, fordi de kunne ta Carl. I Hagen.

For øvrig så er jeg ikke nødvendigvis enig i at det som skjedde er en total ikke-media-sak. Iallefall hvis man setter det i sammenheng med alt mulig annet media skriver om folk i ansvarlige posisjoner i samfunnet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 14:53   #104
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

I denne saken er det media som opptrer smakløst, som så ofte ellers også.
De elsker skandaler, og liker ingenting bedre enn å kunne slenge en kjent og gjerne respektert person i gapestokken. Koste hva det koste vil.

Saken ellers vil jeg ikke mene så mye om all den vi ikke sitter med pålitelige kilder på nøyaktig hva som har skjedd.
Det som er uten tvil er at føreren har ansvaret, men det betyr ikke atuomatisk at han har vært grovt uaktsom.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 14:55   #105
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes disse utsagnene er omtrent på samme lavmålnivå som VG sin journalistikk. Kanskje verre. Som om de nærmest godter seg over ulykken de ble utsatt for, fordi de kunne ta Carl. I Hagen.

Deg om det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 14:14   #106
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes disse utsagnene er omtrent på samme lavmålnivå som VG sin journalistikk. Kanskje verre. Som om de nærmest godter seg over ulykken de ble utsatt for, fordi de kunne ta Carl. I Hagen...

Er veldig enig med Irma. Folk i pressede situasjoner reagerer ikke nødvendigvis slik de ville gjort dersom de hadde hatt anledning til å komme seg over sjokket og tenke gjennom situasjonen først. I tillegg har vi den faktoren mange andre her har nevnt, at noe intervjuobjektet oppfatter som fleip eller ironi blir gjengitt som noe annet i en avisartikkel.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no