Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Yogatur - yay or nay?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-14, 14:46   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yogatur - yay or nay?

Jeg får men jevne mellomrom tilbud om å dra på en uke yogatur hit og dit. Jeg har i grunn aldri tenkt på det som noe å gjøre, men i det siste så har det fristet mer og mer.

Har noen vært på yogatur? Er det skikkelig teit å bruke en uke ferie på noe slikt? Er det vår tids afrikanske dansekurs? Eller er det rett og slett ganske fint? Blir man sprø av å henge med yogier i en uke? Er det egentlig charter?

Høvdingen mener at vi sikkert bare får to riskorn til middag hver dag, og sier at jeg kommer til å være hun som lurer med seg de andre på fylla i nærmeste by.

Et av tilbudene:

Sitat:


Vi tar oss fri fra hverdagens rutiner og gjøremål, og unner oss selv en uke med daglig yogapraktissering i varmt klima og vakre omgivelser der fjell, ørken og Rødehavet møtes i en spektakulær forening.
Gjennom tilstedeværelse i pusten og tid og rom til å kunne bearbeide tanker, ideer og refleksjoner, stilner etterhvert den mentale aktiviteten i sinnet vårt. Vi genererer energi, blir mer sensitive og ærlige ovenfor oss selv, og gjør oss i stand til å kunne ta bevisste og riktige valg. Slik kan vi bli den ressursen vi ønsker å være for oss selv og medmenneskene våre!
Vi bor på Sahara Beach i private stråhytter et steinkast fra sjøen som ønsker oss velkommen til et morgenbad, før vi møtes til en 90 minutters Vinyasa-praktisering i en fantastisk Yogashala med utsikt til hav og fjell. Dagene nyter vi som vi vil: Liggende på stranden, svømmende i Rødehavet med all sin praktfulle fauna og flora (verdt å ta med snorklemaske), går turer i fjellet, eller nyter en god bok i hengekøyen med en fruktjuice.
Rundt solnedgang samles vi igjen til mindfullness og veildedet meditasjon.
På kveldene spiser vi sammen under stjernehimmel laget av vår beduin- kokk og sitter som regel rundt bålet med våre beduin-venner og lytter til deres musikk, historier og eventyrsang samt nyter hverandres erfaringer og selskap, eller nyter stillheten og stjernehimmelen for oss selv hvis vi ønsker alenetid.
Det vil i løpet av uken bli lagt opp til en dagstur inn i fjellene for de som ønsker det, hvor vi lærer om medisinske urter, bergarter og opplever det fantastiske fjellandskapet. Etter noen timers marsj får vi servert lunch laget på bålet av beduiner i en oase og absorberer stillheten imens vi slapper av på kelim-tepper midt ute i ødemarken!
Jeg kan love at denne uken blir en fantastisk og unik opplevelse som du aldri vil glemme!
Pris kr. 6500,- inkluderer alle yogasessions, 1 massasjetime med vår fantastiske massør, privat bungalow, 2 måltider om dagen og transport fra og til flyplassen i Sharm el Sheikh.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 14-03-14 kl 15:29.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 14:47   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg drømmer om å dra på yogatur! Men det er alltid på tidspunkt når jeg ikke får fri. Jeg lurer på om ikke Nooria har vært på det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 14:48   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Hvor får du alle disse tilbudene fra? Jeg vil også ha tilbud.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 14:52   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg er ingen yogadame men kjenner to som akkurat har vært på tur. Hun ene var en uke på et sånt yogasted i India. Hun sa det var fantastisk og passet også for de som ikke var så veldig "hard core". Var helt ok å skippe klasser og heller ligge på hengekøye med en øl innimellom. En kollega tilbrakte jula i Spania på et yogasted og det var visstnok strålende påfyll. En del trening, en del sosialisering, litt varme, god mat og fin natur.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 14:57   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

"og sitter som regel rundt bålet med våre beduin-venner og lytter til deres musikk, historier og eventyrsang samt nyter hverandres erfaringer og selskap".
Bortsett fra det, høres turen flott ut!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 15:01   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg drømmer også om yogatur. I fjor vår var jeg på treningscamp i Tyrkia hvor vi startet hver morgen med yoga på piren, og jeg skal tilbake dit om en drøy måned.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 15:10   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvor får du alle disse tilbudene fra? Jeg vil også ha tilbud.

Jeg står på nyhetsbrevet til diverse yogasteder. Dette fikk jeg fra Oslo Yoga.

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

"og sitter som regel rundt bålet med våre beduin-venner og lytter til deres musikk, historier og eventyrsang samt nyter hverandres erfaringer og selskap".
Bortsett fra det, høres turen flott ut!

I know! Megakleint!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 15:15   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg har et vennepar som ofte bruker ferien på å dra til yogaretreats (heter det det) rundt omkring i verden. De velger som regel en instruktør de kjenner (har hørt om), og mange av disse yogaguruene varierer hvor de har sine opplegg. Jeg synes det høres fint ut.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 15:27   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg tror jeg hadde vært avhengig av å ha med meg noen jeg kjente, og at jeg visste at instruktøren ikke var av den helt auragærne sorten. Jeg hadde ikke holdt ut en uke med lys og chakraer og slikt. Men jeg er litt fristet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 15:31   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror jeg hadde vært avhengig av å ha med meg noen jeg kjente, og at jeg visste at instruktøren ikke var av den helt auragærne sorten.

Det er derfor vennene mine velger instruktører de kjenner eller har fått anbefalt via andre. De er veldig langt fra auragærne.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 15:41   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg det, i hvert fall. Nå har jeg utviklet litt større toleranse for plingplong og slikt, men jeg ville nok også valgt noen av de som er litt mindre i den retningen. Jeg vet ikke hvem som har den turen du viser til her, men jeg kjenner til en del av instruktørene i Oslo-området, så hvis du lurer på hvor de er på auraskalaen kan jeg sikkert bidra.

Ellers er inntrykket mitt at de aller fleste som drar på sånne turer er ganske vanlige folk som praktiserer yoga i tillegg til å ha en helt vanlig tilværelse, så du får nok både mat og vin hvis så er.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 15:53   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg kunne gjerne reist på en sånn tur, men ville undersøkt konseptet godt først. Veldig alternativt og religiøst yogaopplegg hadde jeg holdt meg unna. En annen ting hvis du tenker på Egypt er at UD nå har skjerpet reiserådene dit og store turoperatører henter turister hjem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 15:55   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Eg er open for sånne type feriar, men når ein no ein gong må prioritere, så blir det ikkje til. Ein dag, når barna ikkje gidder å vere med meir, da...

Sjølv skulle eg ønske det eksisterte liknande opplegg for mindfulness, gjerne i sydlegare strøk. Inspirert av dokumentar om lykke.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 16:10   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Det er vår tids afrikanske dansekurs.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 16:16   #15
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg ønsker meg det! Eller, det kan gjerne være hvor som helst, bare tid til praksis og gode instruktører. En uke kunne jeg fint greid et kosthold litt utenom mitt vanlige, men ah, det høres deilig ut!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 16:22   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg hadde ALDRI klart en uke i det miljøet der. Eventyrsang rundt bålet og nyte hverandres erfaringer, nei nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 16:24   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er vår tids afrikanske dansekurs.

Har du prøvd, eller er dette bare noe du antar?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 16:31   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg har ikke tenkt på denne aktuelle turen altså, det var bare et eksempel på en som virket fristende.

Jeg liker yoga når det er fokus på avslapping, styrke, stretch og helse - ikke new age-babbel. Jeg har ikke lyst til å sitte rundt noe leirbål og dele erfaringer, men jeg kunne godt tenkt meg en tur med et par yoga- og meditasjonsrunder om dagen, fjelltur hvor man lærer om lokal fauna, bading og beduinmat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 16:33   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Har du prøvd, eller er dette bare noe du antar?

Selvfølgelig har jeg ikke prøvd. Det var det av Tallulahs svaralternativer som virket overveiende sannsynlig på meg. Men hvis det bare var de som hadde prøvd som skulle svare så må jeg bare beklage så meget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 16:34   #20
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Yogatur - yay or nay?

Jeg har lyst til å dra på denne: Kurs Men jeg kan jo ikke i år, har jo baby.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no