Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa, var?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-16, 19:17   #41
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ja, det er jo nettopp dette som diskuteres og veies opp mot hverandre. Tryggheten (det foregår jo forferdelig mye vold mot prostituerte) opp mot signaleffekten ved at det er ulovlig og ikke akseptabelt. Det betyr jo ikke at de som vektlegger trygghetsaspektet mener at prostitusjon er så nydelig akkurat.

Så vidt jeg vet har faktisk sexkjøpsloven ikke skapt mer vold for prostituerte. Skal se om jeg greier å finne noen tall på det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:18   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Jeg syns det er en uakseptabel måte å snakke på til andre i en politisk debat, både fordi det er forferdelig vulgært, unødvendig personlig og det er å sette opp en stråmann ("se hvor nydelig det er" - som om de noen gang hadde påstått at prostitusjon er "nydelig" - de er uenige i at håndhevelse av sexkjøpsloven er noe som gagner de prostituerte - det er noe helt annet).

I tillegg: At tre unge kvinner våger seg inn i løvens hule på denne måten og tør mene noe annet enn et veldig aggressivt flertall, og så blir møtt med verbale overfall til de satt og gråt, vel det fikk meg til å tenke på den tråden for en tid tilbake om hvorfor ikke folk vil kalle seg feminist. Fytti grisen, voksne folk, oppføre seg sånn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:19   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Jeg syns alle er ganske dumme i denne saken. Kari Jacquesson har jeg helt i vrangstrupen, og hun er absolutt typen til å overkjøre, hersketeknikke, henfalle til konspirasjonsteori og bullye. Men Unge Venstre-jentene har overdrevet ganske kraftig de også. Det er vel nærmest sport for unge venstre å dra på parolemøte og være indignert i media etterpå, og jeg syns ikke det Kari sa er særlig krenkende i seg selv. En 17-åring som er aktiv ungdomspolitiker som drar på parolemøte er ikke såå blåøyd, altså.

Når det er sagt syns jeg Jacquesson ødelegger for saka, og parolemøter er nettopp åpne. Da må man kunne diskutere parolene, og faktisk finne seg i at noen er uenige. Unge venstre prøvde jo ikke akkurat å bytte ut sexkjøpslovparolen med en med motsatt budskap heller. Det er jo ikke slik at alle feminister, eller alle på venstresiden er enige om virkemidlene til å bekjempe sexkjøp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:20   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Så vidt jeg vet har faktisk sexkjøpsloven ikke skapt mer vold for prostituerte. Skal se om jeg greier å finne noen tall på det.

Prostitusjonsmarkedet endrer seg så voldsomt med helt andre trender (fra migrering til heroinpriser), mørketallene er så enorme og forskning så betent at jeg tviler sterkt på at noen klarer å komme opp med troverdige tall hverken i den ene og den andre retningen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:21   #45
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Så vidt jeg vet har faktisk sexkjøpsloven ikke skapt mer vold for prostituerte. Skal se om jeg greier å finne noen tall på det.

Neida, det kan godt hende det stemmer, da er det slik Kari J burde argumentert. Ikke hersketeknikket (det burde vært et verb).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:26   #46
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Så vidt jeg vet har faktisk sexkjøpsloven ikke skapt mer vold for prostituerte. Skal se om jeg greier å finne noen tall på det.

Fant rapporten. Den kan leses her for spesielt interesserte. Leste selvfølgelig ikke hele, men skummet gjennom side 170-172 og konklusjonen der er så vidt jeg skjønner at det ikke finnes belegg for hverken det ene eller det andre. KJ og venstrekvinnene synser med andre ord like mye om sexkjøpeloven fører til mer eller mindre vold. (Kan jo legge til at jeg var helt overbevist før loven ble innført om at den kom til å skape mer vold.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:27   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Jeg synes hun var ufin og generaliserende og at hun polariserte debatten. Jeg synes forøvrig at det er alt for mye fokus på krenkelser og sarte folk for tiden.
Og forøvrig mener jeg at alle feminister bør være mot prostitusjon i alle former (og at Karthago må ødelegges).

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:32   #48
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva mener du her? Hva er det som er et tegn på at ungdom er på vei til å bli hyggelige og naive?

Veldig mye statistikk tyder på at dagens ungdom er mer lovlydige og oppfører seg bedre enn vår generasjon. Jeg har tilbrakt mye tid med oppegående ungdom, og de har en helt annen måte å snakke med hverandre på enn det vi brukte i samme type debatter. Det gjør at de får til veldig mye, men det gjør dem samtidig dårligere rustet til debatter med slike som KJ.

Naiviteten er bare en del av å være ung. Derfor satte jeg den i parentes. Samtidig tror jeg kanskje de får beholde den lengre om de bygger seg samfunn der de får færre slag i trynet.

Se for eksempel på de som driver med sivil ulydighet på Engebøfjellet. Knapt et banneord å se, og alle har på seg hele og pene og varme klær.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:38   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Veldig mye statistikk tyder på at dagens ungdom er mer lovlydige og oppfører seg bedre enn vår generasjon. Jeg har tilbrakt mye tid med oppegående ungdom, og de har en helt annen måte å snakke med hverandre på enn det vi brukte i samme type debatter. Det gjør at de får til veldig mye, men det gjør dem samtidig dårligere rustet til debatter med slike som KJ.

Jeg skjønner, jeg bare lurte på hva ved denne saken som du mener er et tegn på at ungdommen er "snillere" enn før. Men du mener altså det at UV-jentene reagerte på Jaquesson? At for 20-30 år siden ville ikke tilsvarende behandling føre til at de ble krenket eller begynte å gråte?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:42   #50
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

At for 20-30 år siden ville ikke tilsvarende behandling føre til at de ble krenket eller begynte å gråte?

Jeg tror sikkert de kunne ha begynt å gråte, men krenket tror jeg ikke var et ord som var i bruk. Altså, de hadde sikkert samme følelsene for 20-30 år siden, men omtalen av de har nok endret seg. (Sitter og prøver å huske hvordan det var for 20 år siden, men på den tiden var jeg mye syk og var kun på jobb og hjemme. Tror ikke jeg leste aviser en gang. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:43   #51
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

For min del, så er det ikke akkurat det vulgære i akkurat dette sitatet som er problemet - det er måten å møte folk som ikke mener akkurat det samme som en selv, som er problemet. At eldre feminister bruker hersketeknikker rått for å dukke unge feminister med en annen politisk plattform enn dem selv, er mildt at et paradoks. Hersketeknikker er ikke det spor bedre tatt i bruk av en feminist enn en middelaldrende mann i dress og slips.

Det er forøvrig også aktuelt med tanke på feminismedebatten her inne for et års tid siden. Jeg argumenterte for et vidt feminist-begrep, men da var det noen som syntes det var skikkelig teit å hevde at å ønske likeverd mellom kjønnene var tilstrekkelig for å få kunne kalle seg feminist. En slik holdning er helt uforståelig for meg. Jeg heier på Emma Watson, de unge venstrepolitikerne og andre som snakker for et vidt og raust og inkluderende feministbegrep.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:47   #52
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skjønner, jeg bare lurte på hva ved denne saken som du mener er et tegn på at ungdommen er "snillere" enn før. Men du mener altså det at UV-jentene reagerte på Jaquesson? At for 20-30 år siden ville ikke tilsvarende behandling føre til at de ble krenket eller begynte å gråte?

Pleide UV å dra på 8. Mars-møter for 20-30 år siden?

Jeg har møtt tilsvarende behandling som ungdom. Det var ikke noe gøy, og ikke greit, men "krenket" var ikke et alternativ. Men jeg syns et samfunn der man snakker fint med hverandre er noe vi bør jobbe for å nå, og derfor er det helt utmerket at KJ får beskjed om å oppføre seg annerledes, og at det ryddes opp i disse komiteene.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:49   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Pleide UV å dra på 8. Mars-møter for 20-30 år siden?

Jeg aner ikke, jeg bare prøvde å finne ut hva det var du mente. Jeg tror jeg skjønner hva du mener, altså, men jeg ble usikker på hva du refererte til i det første innlegget ditt når du sa at "dette" var et tegn på at ungdommen nå er hyggeligere/snillere enn før.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:53   #54
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Det er forøvrig også aktuelt med tanke på feminismedebatten her inne for et års tid siden. Jeg argumenterte for et vidt feminist-begrep, men da var det noen som syntes det var skikkelig teit å hevde at å ønske likeverd mellom kjønnene var tilstrekkelig for å få kunne kalle seg feminist. En slik holdning er helt uforståelig for meg. Jeg heier på Emma Watson, de unge venstrepolitikerne og andre som snakker for et vidt og raust og inkluderende feministbegrep.

I det minste hadde du rett og var på den rette siden - det er da alltid noe å glede seg over. (Jeg var som sagt helt overbevist om at sexkjøpeloven kom til å føre til mer vold og være helt umulig å håndheve - men det ser ut til jeg tok feil på begge punktene.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:57   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Har jentene sagt at de ble "krenket"? De har vel bare sagt at de følte seg skikkelig dårlig behandlet, overfalt og vulgært tilsnakket.


Jeg syns ikke krenkelsesbegrepet har noe i denne debatten å gjøre. Det går an å oppfordre folk til å oppføre seg som folk uten at man er noe krenket offer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:58   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I det minste hadde du rett og var på den rette siden - det er da alltid noe å glede seg over. (Jeg var som sagt helt overbevist om at sexkjøpeloven kom til å føre til mer vold og være helt umulig å håndheve - men det ser ut til jeg tok feil på begge punktene.)

Er ikke grunnen til at "håndhev sexkjøpsloven" er en parole nettopp det at den ikke blir håndhevet?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 20:10   #57
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Jeg synes det er vulgært og litt usaklig, men ikke krenkende i den grad det blir fremstilt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 20:29   #58
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er ikke grunnen til at "håndhev sexkjøpsloven" er en parole nettopp det at den ikke blir håndhevet?

Hvis du ser i rapporteres jeg linket til er det nå noe som har blitt fanget opp. Har også inntrykk av at eventuelt mangel på handheving er mer et prioriteringspørsmål heller enn at det er teknisk vanskelig. Vold I hjemmet er jo typisk noe som er teknisk vanskelig. (rent generelt er det for lite penger i politiet. Må si jeg er spent på politireformen)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 18-02-16 kl 20:34.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 20:30   #59
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har jentene sagt at de ble "krenket"? De har vel bare sagt at de følte seg skikkelig dårlig behandlet, overfalt og vulgært tilsnakket..

Media har brukt uttrykket. Har ikke sett noen sitater fra jentene fra uv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 21:47   #60
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

For min del, så er det ikke akkurat det vulgære i akkurat dette sitatet som er problemet - det er måten å møte folk som ikke mener akkurat det samme som en selv, som er problemet. At eldre feminister bruker hersketeknikker rått for å dukke unge feminister med en annen politisk plattform enn dem selv, er mildt at et paradoks. Hersketeknikker er ikke det spor bedre tatt i bruk av en feminist enn en middelaldrende mann i dress og slips.

Dette. Jeg har mer enn en gang selv blitt hånet av feminister fordi jeg ikke feminister på samme måte som dem, og det er trist for saken.
Unge jenter som mener og vil noe skal oppmuntres, ikke pipes ut.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no