Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Holdbarhet Cava

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-18, 10:36   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Holdbarhet Cava

Jeg vant en flaske Campo Viejo Cava i vinlotteriet på jobb for flere år siden. Jeg husker ikke nøyaktig når, men det kan godt være mer enn 5 år siden. Jeg liker egentlig ikke "sprudlevin", så den har bare blitt stående. Og med stående mener jeg på kjøkkenbenken, i et rom der temperaturen normalt ligger mellom 20 og 25 grader (vanskelig å justere, så den svinger en del).

Det slo meg at 17. mai kanskje er en dag da jeg kan bli kvitt denne flaska. Men kan jeg regne med at den er drikkende nå, eller er dette en såpass rimelig Cava at den ikke kan lagres så lenge?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 10:43   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbarhet Cava

Den kan nok lagres så lenge, men den har neppe hatt godt av å stå så varmt. Det er verdt et forsøk, men vær forberedt på å helle den ut.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 22:44   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Holdbarhet Cava

Den var faktisk helt drikkende. Så da har jeg i hvert fall fått flaska ut av huset.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no