Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Ca. hvor ofte mister du fisker?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 14:52   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Ca. hvor ofte mister du fisker?

I dag døde den ene Platyen min Har hatt den siden september, men det er jo ikke så lenge

Den så ikke syk ut heller, så aner ikke hvorfor. Bytter vann, og sjekker vannkvalitet hver uke, og de andre fiskene ser jo friske og raske ut, så ikke godt å si hvorfor.

  Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 15:05   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca hvor ofte mister du fisker?

Akkuratt nå har vi elendig vannkvalitet, men fiskene lever enda. De er hardbare. Har hatt en del av de i 1,5 år. ingen død siden juli.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 15:07   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ca hvor ofte mister du fisker?

Heldigvis aldri. :har bare torsk:

  Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 15:14   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ca hvor ofte mister du fisker?

Ikke ofte nå. *bank i bordet*

I 300 literen er det evigheter siden det har dødd fisk. Har ikke hatt sykdom på flere år, og alt i alt er det veldig stabilt oppi der.

I 60 literen har jeg guppyer, og der er det endel frafall. Men, både guppy og platy er vel temmelig tandre fisker, veldig mye pga at det er mye innavl blant dem. Så jeg kalkulerer med endel frafall i dette karet.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 15:18   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ca hvor ofte mister du fisker?

Det er ikke ofte. Nå har jeg vært syk lenge og ingen har byttet vann, så nå har jeg akkurat hatt en smule frafall her, men da var det også minst et halvt år siden sist.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:21   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Ok. Så Platy og Guppy er relativt tandre fisker pga. innavl? Da er kanskje det forklaringen? Den rakk å få avkom, så det er jo bare å håpe på at det er en hann blandt dem

  Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 11:53   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ok. Så Platy og Guppy er relativt tandre fisker pga. innavl? Da er kanskje det forklaringen? Den rakk å få avkom, så det er jo bare å håpe på at det er en hann blandt dem

Jeg har erfart at egenprodusert avkom er langt sterkere og lever mye lenger en butikkjøpte fisker som jo har vært utsatt for mye stress. Har en følelse av at det kan ligge endel der.
Har en platyhan nå som er godt over 4 år.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:26   #8
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Sjelden. Og egentlig aldri uten forklarlig grunn.
Siste året har det falt fra
-en praktibotia som tok selvmord ved å skvise seg så langt inn i haleroret på flyet den bodde i at den ble så fast at jeg måtte knuse flyet for å få ut jævelen da jeg fant den.
-en stor Scalare som ikke klarte seg da det ble oksygenmangel
-alle guppyene. 5-6 stk. De vokste seg nydelige plutselig, blomstra seg liksom ferdig, og så bare svant de hen og daua.
- en Pleco, som ble knerta av sin rival.
-en Platy, som MÅ ha vært hundgammel. Den siste Platyen jeg hadde, og hun hadde levd hos meg i halvannet år etter å ha blitt kjøpt som fullvoksen.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:29   #9
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Ikke ofte. To Molly har gått fløyten i det siste, men de tror jeg rett og slett har k**llet seg ihjel. De yngler over en lav sko, og karet kryr av små og mellomstore Mollyer.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 14:05   #10
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Jeg skjønner ikke hvorfor mine dør.

Jeg benytta meg to ganger av sånt ta 5 eller 10 på Zoo og betal mindre. Sånn månedens fisk tilbud. Da kjøpte jeg to forskjellige algespisere på grupper på 5 og 10. Har EN igjen av de jeg kjøpte ti av.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:23   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor mine dør.

Jeg benytta meg to ganger av sånt ta 5 eller 10 på Zoo og betal mindre. Sånn månedens fisk tilbud. Da kjøpte jeg to forskjellige algespisere på grupper på 5 og 10. Har EN igjen av de jeg kjøpte ti av.

Har du sjekket vannkvaliteten din? Eller kan det ha vært sykdom? Hvitprikk feks er ikke uvanlig ved nyinnsettelse av fisk.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:30   #12
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Jeg kjøpte tre gullfisk for to år siden, en døde ganske kjapt, en levde i ca et og et halvt år, den tredje får særledes dårlig stell og ser ut for å trives utmerket i alger og matmangel. Selgeren på dyrebutikken fortalte forresten at de aller fleste dødsfall hos fisk skyldes at fiskene får for mye mat. Min får ikke for mye. Den får av og til. Nå gjelder jo ikke dette alle fisker. Noen liker vel å få en dose hver dag.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:42   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Kjøper jeg 10 neontetra, forsvinner halvparten fort. Men jeg teller ikke fiskene mine. Platyene, guppiene og sverddragerne mine yngler hele tiden, så det kommer hele tiden nye.
Jeg har mange vanskapte guppyer, det mye innavl.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:50   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Neontetra er utrolig tandre for stress, og det å frakte dem i en pose fra butikken, for så å sette dem i fremmed vann og miljø, er tydeligvis stress for dem.

Jeg har prøvd å få til noen stimer av dem, men ga opp. De døde jo en etter en, pluss at de påførte resten av karet hvitprikk. Gikk i stedet over til kardinaltetra. Veldig lik neon, men mye mer hardfør.

Er dere forresten klar over at mange dyrebutikker tilbyr 8 dagers garanti på fisk? Dør de innen den tid, så får du en ny.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 23:21   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

Guppyene strøyk med for et godt ord. Da mener jeg støtt og stadig. Nå har vi to ciklider, de ser ut til å trives.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 23:43   #16
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ca. hvor ofte mister du fisker?

*venter spent på tilbakemelding fra Torsken og håper ikke han har k**llet seg ihjel*

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no