Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fargevalg

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvilken farge ville du valgt?
Bomull 26 26,80%
Skumring 47 48,45%
Sand 24 24,74%
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-11, 19:48   #41
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fargevalg

Stemte skumring.

Vi har en nøytral gråfarge på veggene i stua og har hatt det i 9 år nå, er fortsatt veldig glad i den.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 18:39   #42
Betty
Superaktiv
 
Betty sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 348
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Sv: Fargevalg

Jeg tror jeg har klart å prute meg frem til å få velge en annen farge uten ekstra kostnader, så lenge vi holder oss til en farge i hele huset. Det gjør jo ikke problemet mindre. Det er jo så mye å velge mellom.

Noen som har gode tips til litt lysere farger med bruntoner i? Er veldig glad i brune og beige fargetoner.

__________________
Storesøster, mai-06.
Lillesøster, april-09.
Betty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 19:41   #43
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fargevalg

Opprinnelig lagt inn av Betty, her.

Jeg tror jeg har klart å prute meg frem til å få velge en annen farge uten ekstra kostnader, så lenge vi holder oss til en farge i hele huset. Det gjør jo ikke problemet mindre. Det er jo så mye å velge mellom.

Noen som har gode tips til litt lysere farger med bruntoner i? Er veldig glad i brune og beige fargetoner.

I hele huset...?
Nei, kan ikke foreslå noen da desverre. Muligens lys antikk?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 21:22   #44
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Fargevalg

Lys atikk, eller latte, som den også heter er beige. Evt kaffe latte hvis du vil ha den litt mørkere. Vi har den siste, med den første på listene og er fornøyd med det (med enda lysere lister virker fargen mørkere). Etter 7 år er jeg litt lei beige, så nå blir det skumring på resten av huset. Synes den er kjempefin!

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 21:42   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg

Bomull ser gul ut på den prøven. Men du må jo se på fargekoden. Jeg trodde bomull var det samme som egghvit. Egghvit er ikke like gul som den fargeprøven over her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 21:44   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg

Vi har forresten egghvit/ bomull i hele huset og helhvitt tak. Jeg ser forskjell når jeg ser opp, men ikke at det er gult.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:31   #47
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg

Bomull og Egghvit er ikke samme farge. Bomull er Egghvit slik fargen ble etter den nye standarden for fargeblanding ble innført. Fargen ble ikke lik, så Bomull har kode S0502Y og Egghvit har 0502Y. Bomull overtok som industristandard, selv om fargen kalles Egghvit av flere enda. Det er forskjell mellom fargene. Jeg synes Bomull er både gråere og gulere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:48   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg

Jeg vet de ikke er helt like, men de er temmelig like.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:52   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg

Det synes ikke jeg. Jeg liker Egghvit, men ikke Bomull. Der vi bodde før hadde vi noen ferdigmalte lister i Bomull, og de var veldig gule mot mine helt hvite vegger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:54   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg

Jeg ser også forskjell altså. Vi har et nyoppusset hus med en del egghvit men med noe bomull, siden det er nye, ferdigmalte vinduer og sånt. Jeg ser forskjell, men ikke slik at det merkes, liksom. Men vi har jo ikke akkurat blandet de to fargene på samme vegg/ list.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 16:22   #51
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fargevalg

S0502y er gul i seg (bomull)
0502y er grå i seg. (eggehvit)
Liker utentvill best den som er grålig.
Men begge er veldig lyse, og man ser egentlig ikke forskjellen så godt før man holder et helt hvitt ark ved sidenav. Eller man sammenligner disse 2 fargene.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 16:29   #52
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg

Da foreslår jeg s0500n. Den aller fineste hvitfargen. Den er ikke beige eller brun, men er du heelt sikker på at du vil ha en beigeaktig farge i hele huset? Ser for meg onkel strikkulfs kontor jeg altså.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 17:12   #53
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fargevalg

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Da foreslår jeg s0500n. Den aller fineste hvitfargen. Den er ikke beige eller brun, men er du heelt sikker på at du vil ha en beigeaktig farge i hele huset? Ser for meg onkel strikkulfs kontor jeg altså.


Det var tanken som slo meg også.
Men jeg er heller ikke glad i beige-toner, eller gul-toner da...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:51   #54
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargevalg

Skandinavisk lys liker jeg. Den er hvit, men med bruntone, den inneholder gul og rød farge. Lysere enn caffe latte.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 22:44   #55
Betty
Superaktiv
 
Betty sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 348
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Sv: Fargevalg

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Da foreslår jeg s0500n. Den aller fineste hvitfargen. Den er ikke beige eller brun, men er du heelt sikker på at du vil ha en beigeaktig farge i hele huset? Ser for meg onkel strikkulfs kontor jeg altså.

Da blir i så fall ungene glade.

Jeg hadde ikke tenkt så mørk beige da. Vil ha lys farge med varme toner. Mange hvitfarger synes jeg er alt for kald.

__________________
Storesøster, mai-06.
Lillesøster, april-09.
Betty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 23:02   #56
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Fargevalg

Skumring. Definitivt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 23:04   #57
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fargevalg

Jeg har skumring i stue, kjøkken, gang og to av tre soverom og er superfornøyd - så det sier seg vel selv hva jeg stemte.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 23:32   #58
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fargevalg

Skumring, helt klart.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 08:38   #59
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fargevalg

Definitivt skumring.

Bomull blir altfor gul, og sand blir for mørk. Synes jeg.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:41   #60
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg

Vi hadde "Skygge" i stuen i det forrige huset vårt og den likte jeg godt.

Her i "prosjekthuset" har vi eggehvit (eller one som lignet i navnet) eller noe i den duren. Litt kjedelig, men helt nøytal. Soverommene er de eneste rommene med annen farge.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no