Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

… men man skal jo ikke klage på varmen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-09, 08:49   #181
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg elsker varmen og stranda,ser ut nå og kjenenr humøret har detti 10 hakk. Gikk høygravid sommeren 04 og syns det var deilig,ihvertfall bedre enn vinteren.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 10:02   #182
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Varmepumpe er en lur ting. Varme når det er kladt og kulde når det er varmt. Vi har hatt 16 grader inne i dag og over 30 ute.

Er ikke det litt voldsom forskjell? 16 og 30 mener jeg? Tenker sånn ift sykdom og slike ting (selv om man ikke blir syk av ac, så blir det jo veldig stor forskjell inne og ute. Det er vel derfor mange blir syke i syden også? ). Vi har ca samme temperatur inne nå, som vi har på vinteren inne liksom. Uansett er det mye mer behagelig inne enn ute.

Her står det noe: http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle2499100.ece

Mange har vel opplevet at de er blitt syke når de har reist med fly eller bodd på hotellrom eller på annen måte vært eksponert for air-condition. Vi vet veldig lite om sammenhengene, sier Finn Levy, som er pensjonert overlege ved Statens abeidsmiljøinstitutt.

Han er ganske sikker på at air-condition kan være sykdomsfremmende på to måter:

- For det første fører den til lokal avkjøling av huden og musklene under, og til uttørrede slimhinner. Tørre slimhinner har mindre motstandskraft mot bakterier og smittestoffer, og gjør oss mer utsatte for sykdom. For det andre bidrar air-condition til større fart i lufttransporten. Det betyr at bakterier og andre smittestoffer som befinner seg i et lokale, fraktes mer effektivt rundt, og at smittefaren øker.

Det er nærmest et statussymbol å ha det kaldest mulig i forretningen eller kontorbygget. Mange har det kaldere inne om sommeren enn om vinteren. Det betyr at de bruker unødvendig mye strøm, og at folk blir syke på grunn av temperaturforskjellene, sier Bakke.

Jeg mener sommertemperaturen i et kontorbygg bør være 24- 26 grader, mens den om vinteren gjerne kan være 20 grader. Selv om man har air-condition, behøver den ikke nødvendigvis gå for fullt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 04-07-09 kl 10:14.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 12:08   #183
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er ikke alltid så lett, nei, men poenget mitt var å snu det du så lett nevnte om vinteren. Vi har riktignok hus, fyringsmuligheter og klær, og om sommeren har vi også hus, avkjølingmuligheter og klær vi kan ta av. Kjøleannlegg er riktignok dyre, men det er da virkelig strøm, ved, varmepumpe osv. også? Det finnes kalde hus, hus som trekker, vinduer som trenger en utskifting og kledning og isolasjon som trenger å byttes. Det koster ikke så mye å leske seg med kalde drikker, kjøpe ei bord- eller ståvifte. Å sitte med bena i kjølig vann har også en utrolig god effekt. Vi er aldri på stranden, det er det varmeste stedet jeg vet om, så den styrer vi unna.

Hvor mange måneder av året trenger man oppvarming, sammenliknet med hvor mange man trenger nedkjøling? Med tanke på hvor man skal legge pengene, mener jeg. Og hva gjør man når man ikke får temperaturen under 30 grader på jobben med lite klær og en diger vifte på fullt? Og drikker fire liter vann i løpet av få timer, og hodet likevel kjennes som om det skal sprenges?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 18:07   #184
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvor mange måneder av året trenger man oppvarming, sammenliknet med hvor mange man trenger nedkjøling? Med tanke på hvor man skal legge pengene, mener jeg. Og hva gjør man når man ikke får temperaturen under 30 grader på jobben med lite klær og en diger vifte på fullt? Og drikker fire liter vann i løpet av få timer, og hodet likevel kjennes som om det skal sprenges?


Nå er vi milesvis borte fra poenget mitt, da, men det jeg prøver (eller prøvde) å si, var at det er ikke så enkelt om vinteren heller, noe jeg oppfattet at du mente. Jeg kler på meg i bøtter og spann, men fryser fordet. Har et kaldt, gammelt hus som trekker (og det er bare ikke mulig å renovere hele greia på en og samme tid) og kan pga diverese andre familiemedlemmer ikke ha temperaturen inne på 26 (som jo jeg behøver for å ikke være kald) ettersom de andre ikke takler å ha det så varmt. Jeg sier altså at det er ikke bare bare om vinteren heller. Nå er jeg ferdig med å avspore.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 02:37   #185
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Savner varmen jeg. *sutre*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 07:05   #186
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Overskyet, regn, 15 grader, grått og tungt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 07:20   #187
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Savner varmen jeg. *sutre*

Ja, selv om jeg tåler varmen dårlig pga hjertet, så vil jeg ha mere sol og varme. Det var deilig å kunne puste i litt kjøligere luft første natten med regn, men i natt frøs jeg på bena.

Det positive med været vi har nå, er at jeg får gjort litt rent inne, for alt inne blir glemt når det er sol og varmt. Været nå er også perfekt til å oppsøke inneaktiviter som musèer av ulike slag, som fenger liten og stor. Shopping og kafèbesøk, eller besøke slekt og venner er også ypperlig nå. De siste dagene med varme tilbragte jeg for det meste i bassenget hjemme.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 07:36   #188
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg elsker dette været!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 08:46   #189
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

savner definitivt varmen
Regn og 13 grader er ikke like fristende å finne på noe ute sammen i...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:04   #190
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Selv om jeg savner sola og varmen, var det godt regnet kom, det var veldig tørt nå.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:04   #191
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Sutreputre. Jeg fryser og kjeder meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:05   #192
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Her regner det ikke. Men det er litt overskyet, og det er bare deilig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:06   #193
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Det kan regne og være surt om natten. Nå vil jeg også ha tilbake solen og varmen.
Nå er det like før jeg tar på meg sokker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:07   #194
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Sutreputre. Jeg fryser og kjeder meg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:07   #195
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Ser ut som om det blir sol i Oslo (og 23/24 grader) om ei uke.
Rekker litt finvær når jeg er der jeg også da.

I trøndelag ser det ok ut mot helga.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:08   #196
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Ønsker noen altså regn og surt vær den korte sommeren vi har?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:10   #197
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg ønsker ikke regn og surt vær. Men jeg ønsker meg dager med litt skyer, og ikke så hete dager. Som idag, når det er 16-19 grader og lett overskyet. Det er godt.
Men øsene pøsende regn er jo ikke noe stas over tid. Ei skur av og til går fint.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:11   #198
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg har bestemt meg for å klage høylytt hver dag til solen er tilbake. Det kan jo hende det hjelper.

Jeg fryser og kjeder meg, som sagt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:13   #199
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Dere får flytte til Spania sammen med Carl I Hagen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:37   #200
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Dere får flytte til Spania sammen med Carl I Hagen.

Så det er bare frp'ere som liker sol og varme? Jøss, da har jeg stemt feil hele tiden med andre ord?

Været kan vel få være en av de få tingene hvor vi driter i å blande inn politikk.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no