Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hudpleieprodukter - Same same but different?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 19:17   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Spørsmål

Hudpleieprodukter - Same same but different?

Jeg er på jakt etter ny ansiktsvask og fuktighetskrem.
Jeg har til nå brukt dermalogica special cleansing gel og skin smoothing cream. Jeg synes nå at jeg blir litt 'stiv i maska' av rensegeleen og ønsker å prøve noe nytt.
Jeg var på parfymeriet i dag og fikk med meg prøve på litt forskjellige produkter fra Biotherm og Clinique. Så nå skal jeg prøve de ut før jeg bestemmer meg.

Jeg sliter litt med store porer, uren t-sone, men ellers egenlig litt tørr hud istede for fet. Er det noen som har gode produkter å anbefale?

Det jeg lurer på er om det er det samme om man bruker billige produkter eller dyre og om produktene gjør det samme, men har bare forskjellige lukter og innpakning?
Er det viktigst med dyre ''gode'' produkter eller kan billige gjøre en like god jobb bare man er flink til å bruke de morgen og kveld?

Hva er deres erfaringer?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:22   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Om jeg var deg ville jeg bare skiftet om til en rensemelk i stedet for en gel. En gel vil nok som regel gjøre at du føler deg litt stiv i maska som du sier, og om du har tørr hud bør du uansett IKKE bruke en gel. Du bør bruke et produkt for norm mot tørr hud. Porene vil ikke bli større av det, og de urenhetene du har kan faktisk komme av at huden din prøver å kompansere siden den egentlig er litt tørr.

Renseproduktet er ikke det viktigste, så her kan du faktisk spare litt penger, men selv bruker jeg decleor sin lette rensemelk som jeg ikke husker hva heter. Den er veldig lett og god.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:23   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Altså, jeg mener ikke det ikke er viktig å rense huden. Jeg mente typen produkt, siden det vaskes av igjen er det ikke så viktig hvilket produkt man bruker.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:35   #4
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Exuviance

Har skikkelig dårlig erfaring med Clinique, jeg har meget sensibel hus …

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:40   #5
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Takk for anbefaling angående rensemelk Mjau.
Litt rart at du reagerer på Clinique Mississippi da de reklamerer så mye for at den er allergi testen og skal være så bra for de med sensitiv hud, kjempe fint at du deler din erfaring med oss.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:43   #6
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Ja, det er rart. Clinique skal liksom være bra. Jeg har prøvd opptil flere renseprodukter derfra, til forskjellige hudtyper, men neida!
Biotherm er bedre, men ikke bra i lengden.

Lykke til i hudpleiejungelen …

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:54   #7
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Jeg har endelig funnet noe huden min trives med, det er lette og gode produkter for en sensitiv hud:

Facial cleanser fra md formulations
Below 10 degrees cream fra Tromborg
Skin resonance fluid fra comfort zone

I tillegg har jeg litt rensemasker og fuktighetsmasker fra comfortzone, rosevann fra tromborg og id-foundation.

Det har kostet, men fy så deilig det er i forhold til parfymeriproduktene jeg også har brukt.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:32   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Takk for anbefaling angående rensemelk Mjau.
Litt rart at du reagerer på Clinique Mississippi da de reklamerer så mye for at den er allergi testen og skal være så bra for de med sensitiv hud, kjempe fint at du deler din erfaring med oss.

Det at et produkt er allergitestet betyr absolutt ikke at man ikke kommer til å reagere på det. Eller at produktet vil være riktig for huden din.

Clinique er et bra merke for de som har en hud for det. Er man tørr er det vanskelig å finne produkter som passer syns jeg. Jeg har jobbet med merket, riktignok for mange år siden, men allikevel.

Exuviance er et supert merke!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:09   #9
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det at et produkt er allergitestet betyr absolutt ikke at man ikke kommer til å reagere på det. Eller at produktet vil være riktig for huden din.

Clinique er et bra merke for de som har en hud for det. Er man tørr er det vanskelig å finne produkter som passer syns jeg. Jeg har jobbet med merket, riktignok for mange år siden, men allikevel.

Exuviance er et supert merke!


Jeg har brukt Exuviance i flere år nå, og har aldri vært så fornøyd med noe annet!!
Men det er veldig dyrt …, har ikke funnet det på nett …

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:20   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hudpleieprodukter - Same same but different?

Jeg er veldig godt fornøyd med Dermalogica clay cleanser, men det kan være at den blir for uttørkende for deg. Den inneholder mentol, som kvikker skikkelig opp.

Faktisk så har jeg kjent forskjell på de forskjellige merker. Trives absolutt best med Dermalogica og Origins, som jeg kjøper på nett og i taxfree butikken.

Med billige produkter har jeg mye mer uren hud og rynker i pannen.

Clarins er proppfull parfyme, og ga ordentlig utslett den og - på trods av høy pris.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no