Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gulv på barnerom (og tak...)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-07, 12:27   #21
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

For øvrig bodde vi i et hus med merbaupark. før også, og det er sant som Benzo sier at riper viser veldig godt, men det tåler likevel mere enn de andre sortene...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 13:05   #22
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Her kan du se litt om Sisal tepper http://www.teppeabo.no/default.pl?sublistekat=35

Å velge et teppe kontra laminat/parkett gulv, stiller et litt større krav til en bra støvsuger. Teppegulv binder støvet til seg, mens på harde gulv derimot virvler støvet fritt. Det vil si at med godt renhold og vedlikehold, er teppegulv et bedre alternativ for allergisk belastede enn harde gulv. Fordelene med tepper på gulvene er helt klare; De har en isolerende effekt med tanke på lyd og kulde.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 09:02   #23
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Ja, jeg ville definitivt malt panelet hvitt, det er bare såååå nyyyydelig... Og så ville jeg hatt lyst gulv, lønn er veldig fint!!! Vi har nettopp lagt gulv selv og har hvit LASERT panel i taket... Vi valgte laminat ettersom det er et barnerom... Vi tenker som så at det kommer til å bli en haug med skraper etc og da er det ikke så farlig om vi må skifte det ut en gang

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 09:47   #24
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

.........

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.

Sist redigert av Mamma Rosa : 30-01-07 kl 22:01.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 10:40   #25
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Du må ta bort alt etter "Jpg" i url-adressen.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 10:44   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Jeg ville hatt eikeparkett og hvitt tak. Jeg ville kjørt på samme tresorter i hele huset. Jeg ville ikke hatt mørk parkett fordi jeg synes det stjeler for mye lys.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:07   #27
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Du må ta bort alt etter "Jpg" i url-adressen.

Takk

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:08   #28
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg ville hatt eikeparkett og hvitt tak. Jeg ville kjørt på samme tresorter i hele huset. Jeg ville ikke hatt mørk parkett fordi jeg synes det stjeler for mye lys.

Nå har jeg overlatt hele ansvaret til mannen, siden jeg ikke klarer å bestemme meg.
Jeg valgte tak og han velger gulv.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 12:12   #29
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Enig med Vero mhp lysstjeling. Det skal i alle fall være i store rom, med god høyde under taket før man kan "tillate" mørke gulv, synes jeg da.


Spent på mannen din sin smak nå...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 12:28   #30
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Enig med Vero mhp lysstjeling. Det skal i alle fall være i store rom, med god høyde under taket før man kan "tillate" mørke gulv, synes jeg da.


Spent på mannen din sin smak nå...

Hehe, ja, blir spennende å se hva han kommer hjem med.

Dette rommet er jo det første av 5 soverom som skal pusses opp, så det blir liksom et prøveprosjekt.
Liker vi det ikke etter en tid, så bytter vi det ut.
Ikke værre enn det.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 12:32   #31
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Hvordan skal taket bli da?
Ble det hvitt?

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 12:42   #32
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Hvordan skal taket bli da?
Ble det hvitt?

Jeg la inn bilde over her...ser du de ikke?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:41   #33
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Gulv på barnerom (og tak...)

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jeg la inn bilde over her...ser du de ikke?

Joda, jeg er bare litt blond... Så ikke at innlegget var fra deg, trodde det var noen som skulle vise sine tak

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no