Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Glatthårede, foren dere!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 21:49   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Glatthårede, foren dere!



Som en "mot-tråd" til krølltopp-tråden:
For oss som har glatt, stridt hår. Tykt eller tynt. Fint eller enda "finere".. Men like gjenstridig uansett, uten noen form for hårprodukter i.


Kan snakke for meg selv jeg da:
Dust It funker greit nok +
Jon Frieda sine produkter funker også greit nok.
Og Proffs sin rosa-hårspray funker også...greit nok..
Aner jeg en sammenheng?

Har dere noen tips som funker bedre enn bare "greit nok"? Det optimale produktet, det leter jeg etter enda!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 21:52   #2
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Mitt hår er også spikerstritt og omtrent det eneste som ikke preller av som vann på gåsa er en voksspray jeg kjøpte hos frisøren, og en billig saltvannsspray fra HM. Jeg har mye hår så det blir fort tungt dessverre.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 21:53   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Ja, her kan i hvert fall jeg melde meg inn.
Akkurat nå er håret mitt kort kort, og jeg har begynt å spare luggen litt - har tenkt å få Robyn-sveis, eller noe som likner etterhvert.

Jeg bruker masse forskjellig, og mye funker, men alt funker ikke hele tiden.

Når jeg har pinnkort - ala maskinkort nesten - så funker det med paste og voks som er litt "seig", så da bruker jeg en fra Cutrin - husker ikke hva den heter mer, men boksen er rød.
Ellers funker Bedhead (er det ikke det den heter da...?) - fiberpaste fra Lòreal stort sett alltid på mitt korte hår.
Når det ikke er riktig så kort, men har vokst ut litt, så funker det best med hårspray for å rufse det til. Nå har jeg brukt en fra Syoss - helt kurant.
Jeg ser stort sett ut som halvsøstra til Karius og Baktus.

  Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 21:59   #4
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Tynt, glatt hår. Krøller det som regel før jeg går på jobb.

Har noen tips for produkter jeg kan ha i før krølling som gjør at krøllen sitter lengre/bedre? Hjelper ikke alltid med spray etterpå. Jeg vasker håret kvelden før, så det må være noe som has i tørt hår.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:04   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Har glatt og tynt hår. Løsninga ble guttekort hår. Da holder feks voks fra Rockstar hele dagen. Med halvlangt og langt hår gikk det ikke an å style.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:08   #6
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Tynt, men veldig mye, glatt hår - med fall når det regner.

Er fornøyd med Dust it - paste funker ikke noe særlig på langt hår synes jeg. Ellers synes jeg at saltvannsspray også kan funke om jeg vil ha frem litt fall.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:12   #7
Petronella
Aktiv
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 168
Petronella er litt kul
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Tykt, stritt hestehår her!!! Saltvannspudder er det eneste som har et snev av funksjon.. Men det også er ute av håret er borte til lunsj..

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 23:22   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Paste funker ikke, det blir alt for tungt. Dust it er OK, men da må jeg vaske håret dagen etter.

Min siste erfaring er at jeg ikke skal gi etter for frisørens innstendige overbevisning om at håret må klippes opp for å få fylde. Det resulterer bare i at de lange lengdene (som er ned til kjaken) ser fantastisk pistrete ut. Gode frisører klipper lange lengder i en bob slik at de faller fint og ikke blir tungt.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 23:23   #9
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Glemte å si at mitt hår er tynt, veldig, veldig fint og så glatt at en hårspenne aldri har stått i håret i to sekunder uten mengder av midler i. Type så glatt at frisørene klager over at håret glir av saksa.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 23:26   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Håret mitt henger rett ned og er kjedelig, uansett hva jeg gjør med det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 07:54   #11
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Jeg synes dust-it fungerer greit, men enda bedre er en oransje boks som heter chalck-something som jeg kjøpte hos en frisør. Jeg har tynt halvlangt nordisk hår.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:01   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Tynt, glatt, stritt hår her også. Det som funker best er en frisyre som ikke krever altfor mye volum. Evt er klippet opp og litt kort, sånn at håret ikke blir tungt. Dust-it funker kun som nødløsning hos meg, og det holder ikke særlig lenge heller. Det eneste som virkelig funker er a) volumsjampo og balsam fra l'Ôccitane og/eller b) Big Sexy Hair ett-eller-annet, som fordeles i vått hår, og håret fønes tørt (gjerne når det er bare litt fuktighet igjen i håret). Da får jeg akkurat så mye volum at det føles naturlig, og det holde hele dagen. Har også i litt voks i tupper for å markere lengdene i håret.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:06   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Jeg har glatt, tykt og stivt hår. Kan melde om at jeg ikke gjør annet enn å vaske og håndkletørk håret mitt. Jeg eier ingen stylingprodukter, ikke hårføner, og hårbørsten brukes en gang i skuddåret. Jeg er håpløs.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:06   #14
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

:rekker opp hånden: Jeg har masser av tynne, glatte, myke hårstrå, og jeg kjemper en kamp for at de ikke skal bli for myke og flyvete. Det beste produktet til å ha i vått hår, er Redken Style Connection Wool Shake, som er en slags spraygele som gir en litt seig konsistens når man føner.

For tiden har jeg en veldig glatt frisyre (visstnok ala Robyns nye ifølge frisøren som følger med) med tung, rett lugg og kort nakke, og da er det bare greit at håret ligger tungt ned, så da bruker jeg litt glansserum og hårspray etter føning eller rettetang).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:09   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Tynt, glatt hår her. Ingenting som held i det. Alt berre sklir ut. Så derfor bruker eg lite og ingenting i det.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:15   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Jeg har veldig tykt, veldig glatt og veldig rett hår. Det som funker for meg er en dyktig frisør som klipper det opp og tynner det ut. Ca. hver sjette uke.

Det viktigste er at klippen er god. Når den er på plass, bruker jeg vanligvis en eller annen clay eller paste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:37   #17
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glatthårede, foren dere!

Tynt, superstritt (sånn at hårstråene bare lo av permanentforsøkene mine på 80-tallet) og halvlangt. Det kan ikke klippes opp, ever, fordi det legger seg i sånne "pølser" med en gang jeg går ut døra, og det ser enda mer pistrete og tynt ut når pølsene har ulik lengde. Ser fort fettet ut også innerst mot hodebunnen. GOD, I love my hair

Dust it - ok når jeg ikke bruker for mye
Tigi Bed-head - ok når det ikke er så langt og jeg vil ha det rufs
Saltvannsspray - ok når jeg ikke bruker for mye
ICE - hårspray BRA

I tillegg har jeg et bakhode som ser ut som om foreldrene mine glemte å legge meg noe særlig på magen som baby, så jeg trenger litt løft over krona, for å si det sånn...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no